This browser does not support the video element.

ترامپ:عدم تبعیت از روح برجام – هشدار جان بولتن – طرح بازرسی مراکز نظامی

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر تأکید کرد که رژیم آخوندی از روح توافق اتمی تبعیت نمی‌کند.


دونالد ترامپ که پس از دیدار با مقام‌های امنیت ملی دولتش نیزدر نیوجرسی، به‌همراه وزیر خارجه، مشاور امنیت ملی و نمایندة آمریکا در ملل متحد در یک کنفرانس خبری شرکت کرده بود، گفت:

 

سئوال: آیا (رژیم) ایران از نظر شما از توافق اتمی تبعیت می‌کند؟

ترامپ: خب ما مواضع خیلی قوی‌یی داریم؛ ولی من می‌گویم که آنها قطعاً از روح توافق تبعیت نمی‌کنند. و واقعاً یک گام هم فراتر می‌روم، ولی می‌گویم، (رژیم) ایران از روح توافق تبعیت نمی‌کند. این قطعی است.

 

جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد هشدار داد فن آوری موشکی و اتمی کره شمالی از ایران سر در خواهد آورد.


جان بولتون در مصاحبه با برایت بارت breitbart گفت: ‌«هرتوانمندی که کره شمالی دارد رژیم ایران روز بعد، آن را خواهد داشت». وی افزود:‌ دونالد ترامپ باید بگوید ما از توافق اتمی بیرون بیائیم.

او استدلال کرد« آنچه شما در وزارت امورخارجه آمریکا نیاز دارید سازماندهی مجدد نیست. شما نیاز به یک انقلاب دارید».

 

​ وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد شرکت آی.پی.اس.آ با پرداخت 200هزار و 599 دلار، بابت نقض تحریمهای رژیم موافقت کرده است.


در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: شرکت آی.پی.اس.آ قبول کرد که این مبلغ را بخاطر 72 مورد نقض تحریمها، ارتباطات مالی و مقررات تعیین شده در رابطه با رژیم ایران بپردازد.

 

به دنبال موضعگیری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و تأکید وی بر این که رژیم ایران از روح توافق اتمی تبعیت نمی کند، جواد ظریف وزیر خارجه رژیم گفت:‌ ترامپ می‌خواهد ایران را مقصر نابودی برجام جلوه بدهد.

جواد ظریف نوشت: «رئیس‌جمهور آمریکا همواره قصد نابودی برجام را داشته است.


او تلاش دارد ایران را مقصر این کار نشان دهد؛ این علاوه بر نقض روح و متن برجام توسط آمریکا، نشانگر سوءنیت است.»

رئیس‌جمهور آمریکا در نیوجرسی گفته بود: من فکر می‌کنم این یک توافق وحشتناک است. ولی آنها از این توافق تبعیت نمی‌کنند و قطعاً از روح توافق تبعیت نمی‌کنند و به‌نظرم اگر تبعیت نکنند شما شاهد وقوع اتفاقات بسیار جدی خواهید بود.

 

پاسدار حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در کیهان با طعنه به آخوند روحانی گفت: تحریمهای جدید آمریکا فرزند نامشروع مادر مذاکرات است (و) ‌باید در انتظار صدها تحریم ریز و درشت دیگر باشیم.


نماینده خامنه‌ای در کیهان افزود: این روزها، آمریکا و متحدانش از ترفند معروف به غرق مصنوعی علیه (نظام) بهره می‌گیرند و این توهم را دامن می‌زنند که اگر خواستار لغو تحریم‌ها هستید باید به خواسته‌های آمریکا تن بدهید، در غیراینصورت باید برای غرق شدن آماده باشید!

 

روزنامه سپاه پاسداران نیز درباره پیامدهای تحریمها با نگرانی نوشت: نقطه هدف در طرح بازرسی از مراکز نظامی ایران از سوی آمریکایی‌ها ، زمینه‌سازی برای خروج آنان از برجام با هزینه (نظام) است.


این نقشه شیطانی نشان می‌دهد که اساساً باید باب هر نوع مذاکره با آنان را هفت قفله کرد. تجربه برجام نشان داد که در هیچ موضوع دیگری نباید با آمریکایی‌ها مذاکره کرد.

 

یک رسانه‌ دیگر باند خامنه‌ای پیش بینی کرد، «گام ضروری بعدی باید این باشد که سیاست آمریکا مبنی بر تغییر حکومت (در) ایران، کاملا شفاف شود تا تهران و گروه های مرتبط با آن به روشنی بدانند که کاخ سفید به دنبال چیست» .
لطفا به اشتراک بگذارید: