برگ برگ ۶۷- روز شمار قتل‌عام سال ۶۷ – 25 مرداد تا ۵شهریور

 

سه شنبه 25مرداد


ادامه کشتار در گوهردشت


هیأت مرگ از 7صبح تا ظهر مشغول تعیین تکلیف و کشتار مجاهدین بود. حوالی ظهر هیأت مرگ ناگهان کارش را تعطیل کرد و به اوین رفت. در این روز عادل نوری, محمد نقدی, قنبر نعمتی به شهادت رسیدند.







۴شهریور


نامه‌ی مسعود رجوی به دبیرکل سازمان ملل


آقای مسعود رجوی طی تلگرامی به دبیر کل ملل متحد که رونوشت آن برای بسیاری از مجامع و شخصیت‌های بین‌المللی ارسال گردید از قتل‌عام زندانیان مجاهد خلق به دستور شخص خمینی و 860جسدی که 2هفته‌ی پیش از اوین به بهشت‌زهرا برده شده بود پرده برداشت و از دبیر کل ملل متحد درخواست نمود به فوریت هیئت برای بازدید از شکنجه‌گاههای خمینی اعزام دارد.







5شهریور


کشتار زندانیان مارکسیست در گوهردشت


اعدام زندانیان مارکسیست آغاز شد و ماشین کشتار از ابتدای صبح در گوهردشت شروع به کار کرد. در این روز با اصرار و پافشاری ناصریان (آخوند مقیسه‌ای) و پاسدار لشکری, تا حوالی 10صبح زندانیان مجاهد را برای اعدام نزد هیأت مرگ آوردند و پس از حلق‌ آویز چند تن از مجاهدین, کشتار زندانیان مارکسیست آغاز شد.







7شهریور


 کشتار زندانیان مارکسیست در اوین


در این روز هیأت مرگ برای کشتار زندانیان مارکسیست در اوین آغاز به کار کرد. این هیأت ظرف 5روز بسیاری از نیروهای انقلابی و مبارزان مارکسیست را به جرم «ارتداد» و ضدیت با اسلام روانه‌ی چوبه‌های دار کرد.


شهدای سرفرازی همچون هیبت الله معینی, مجید (حبیب‌الله) سالیانی, حمید قدیمی, علیرضا زمردیان, ستار کیانی, ابراهیم نجاران و سیف الله غیاث وند, در شمار همین شهیدان, سرشار و استوار طنابهای دار را بوسیدند.


 

کمپین جهانی در حمایت از فراخوان رجوی در اعتراض به کشتار زندانیان


به دنبال تلگرام آقای مجاهد مسعود رجوی به دبیرکل سازمان ملل متحد درباره‌ی موج اعدام دسته‌جمعی زندانیان سیاسی توسط خمینی و در پی آکسیون‌های اعتراضی هموطنان شریف و آزاده در کشورهای مختلف جهان، تا کنون صدها تن از نمایندگان پارلمان‌های ایتالیا، کانادا، آلمان، هلند، استرالیا، هند و نیز پارلمان اروپا و کنگره‌ی آمریکا با امضاء بیانیه و ارسال نامه به دبیرکل ملل متحد حمایت خود را از فراخوان محکومیت نقض حقوق بشر توسط رژیم خمینی اعلام نموده و خواستار اعزام هیأتی از سوی سازمان ملل متحد به منظور تحقیق درباره‌ی اوضاع جاری در زندانها و شکنجه‌گاه‌های خمینی گردیدند.

لطفا به اشتراک بگذارید: