نمایش تحلیف؛ تابلو بروز شکافها و تخاصمات

به‌رغم دود و دمهای رسانه‌های حکومتی برای بزرگنمایی نمایش تحلیف آخوند روحانی در مجلس ارتجاع، این نمایش، تابلو بروز شکافها و تخاصمات باندی و ذلت نظام نزد مهمانان خارجی‌اش شد.


«الهام عضو پیشین حقوقدان شورای نگهبان غیبت فقهای این شورا در جلسه روز گذشته تحلیف را موجب مخدوش شدن اعتبار و رسمیت جلسه تحلیف عنوان کرد و پیشنهاد داد این تحلیف در جلسه دیگری که رسمی و معتبر باشد اعاده گردد و اگر فقها حضور داشته‌اند تصاویر آنان نمایش داده شود تا شائبه‌ای نماند». (خبرگزاری حکومتی ایلنا- ۱۵مرداد ۹۶)

سایتهای حکومتی از غیبت «چهره‌ها» در مراسم تحلیف روحانی؛ از سرکرده سپاه تا روسای جمهور سابق خبر داده‌اند.

سایت حکومتی آفتاب نیوز گزارش داد: « محمدعلی جعفری سرکرده کل سپاه پاسداران ، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، ابراهیم رئیسی، هاشمی شاهرودی، محسن رضایی و محمود احمدی‌نژاد در مراسم تحلیف روحانی حضور نداشتند». (سایت حکومتی دمادم- ۱۵مرداد ۹۶)

کیهان خامنه‌ای نیز با اشاره به سخنان آخوند روحانی نوشت: «رونمایی از مادر مذاکرات به جای مقابله با مادر تحریم‌ها! از سوی رئیس‌جمهور در مراسم تحلیف صورت گرفت. روحانی طی سخنانی در مجلس به جای مقابله با مادر تحریم‌ها از مذاکرات منتهی به برجام که دستاورد تقریباً هیچ آن امروز برای همگان آشکار شده است با عنوان مادر مذاکرات یاد کرد!. رئیس‌جمهور در حالی در مراسم تحلیف از مادر مذاکرات رونمایی می‌کند و از آن سخن می‌گوید که آمریکا بزرگترین و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها علیه ایران را در دوران پسابرجام با عنوان مادر تحریم‌ها اعمال کرده است...». کیهان خامنه‌ای در ادامه این مطلب در زیر تیتر «عکس یادگاری نمایندگان با حامی تحریم‌ها» نوشته است: «دیروز تصاویری از عکس یادگاری برخی نمایندگان با موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد که نشان می‌داد این نمایندگان برای گرفتن عکس یادگاری با موگرینی صف بسته‌اند، . موگرینی بدون در نظر گرفتن تحریم‌های آمریکا علیه ایران در دوران پسا برجام از عمل کردن طرفین به تعهداتشان سخن گفته و این تحریم‌ها را نادیده گرفته است. موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه‌ای است که اعضای آن پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ را در حالی که هیچ تضادی با برجام ندارد محکوم می‌کنند و از سوی دیگر نیز با چشم بستن بر تحریم‌های شدید علیه ایران که برجام را کاملاً نقض کرده است از عملی شدن آن از سوی طرفین سخن می‌گوید، برخی نمایندگان مجلس بدون در نظر گرفتن این رویه خصومت‌آمیز و در اقدامی قابل تأمل برای گرفتن عکس یادگاری با وی صف می‌بندند». (کیهان خامنه‌ای ۱۵مرداد ۹۶)

کیهان خامنه‌ای در مطلب دیگری هزینه‌های نجومی نمایش تحلیف را به چالش کشیده و نوشته است: «احمد توکلی می‌گوید، تعطیلی تهران برای مراسم تحلیف، ۸هزار میلیارد تومان هزینه دربرداشته است».

کیهان خامنه‌ای با یادآوری گوشه‌هایی از بدهکاریهای کلان دولت نوشته است ” «کار به جایی رسیده است که الآن بسیاری از بیمارستانهای دولتی نه تنها به شرکتهای پخش دارو بلکه به نانوایی و قصابی هم بدهکارند. در چنین وضعیتی از وضع اقتصادی کشور و خزانه دولت، آیا هزینه‌هایی که برای دعوت از مهمانان خارجی بر اقتصاد ملی و دولت تحمیل می‌شود، عقلایی است؟». (کیهان خامنه‌ای ۱۵مرداد ۹۶)

روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران نیز با اشاره به عبارات خامنه‌ای در جریان نمایش تنفیذ، شرط اعتبار حکم ریاست‌جمهوری روحانی را به وی گوشزد کرده و از جمله نوشته است: «مقوله تنفیذ در نظام جمهوری اسلامی به هیچ‌وجه جنبه تشریفاتی نداشته و از امور ذاتیه ولایت‌فقیه است. خامنه‌ای نیز با همین ادبیات حقوقی مقوله تنفیذ را انشا نموده‌اند: «بدیهی است که تنفیذ این‌جانب و رأی ملت تا زمانی است که ایشان به تعهد خود. پای‌بند باشند». (سرمقاله روزنامه حکومتی جوان- ۱۵مرداد ۹۶)
لطفا به اشتراک بگذارید: