This browser does not support the video element.

چین حساب شرکتهای رژیم ایران در سه بانک این کشور را به خاطر تحریمهای جدید آمریکا بست 20دقیقه 16مرداد ۹۶

 



1ـ چین حساب شرکتهای رژیم ایران در سه بانک این کشور را به خاطر تحریمهای جدید آمریکا بست


2ـ تأکید مجدد عربستان سعودی: بشار اسد هیچ نقشی در آینده سوریه نخواهد داشت .


3 ـ وحشت رژیم آخوندی از اوجگیری جنبش دادخواهی قتل عام شدگان 67 ، محمد حسین ظریفیان مدیرکل پژوهش‌های رسانه: در دو سه سال اخیر عده‌ای معاند نظام در جریان اعدام‌های سال 67 کار جدی کردند و این اعدام‌ها را تبدیل به هولوکاستی برای «مجاهدین» کردند .


  





  • چرا رژیم اسد و رژیم ایران در اجرای توافقنامه کاهش تنش کارشکنی میکنند؟




در پایان ژوئن میان نظامیان روسیه و هیأت اپوزیسیون در مورد کاهش تنش در مناطق گسترده یی توافق شد. ا ین مناطق نزدیک به 150 شهرک و روستا را در بر میگیرد و جمعیت آن نیز نزدیک به 200 هزار نفر است که ملاء اصلی تأمین نیرویی رزمندگان است. جرج صبرا عضو هیأت مذاکرات اپوزیسیون سوریه به تلویزیون اسکای نیوز گفت: بدون شک رژیم اسد میخواهد از این آتش بسهای محلی سوءاستفاده کند تا مواضعش را تثبیت کند و از رابطه محکم و تاریخی خود با روسیه استفاده میکند. اما این بار رژیم ایران می خواهد با تحریک اسد این طرح را تخریب کند. بخصوص منطقه حمص برای این رژیم از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا در خط تماس با استان غربی یعنی طرطوس و ساحل سوریه است و این منطقه اعتبارخاصی برای رژیم دارد. بطور عملی میخواهند این منطقه را از هرگونه تشکل نظامی رزمندگان و نیروهای انقلاب پاکسازی کنند و تسلط خود را به این منطقه استراتژیک و مهم برگرداند. این منطقه همچنین یک منطقه کشاورزی در اطراف رودخانه العاصی به سمت حما و سهل الغاب است.


اسکای نیوز ، در 17 ژوئیه توافقنامه آتش بس در جنوب اعلام شد و در 22 ژوئیه نیز توافقنامه در غوطه شرقی اعلام شد نوعی التزام از سوی رژیم اسد و رزمندگان اپوزیسیون در این باره وجود داشت. چه چیزی تغییر کرده که امروز به این شکل تند وسریع و مستقیم شهروندان هدف قرار میگیرند ؟


جرج صبرا:‌ حقیقتا این گونه توافقنامه ها موارد مثبت برای مردم سوریه داشت. چه برای اهالی وچه برای تشکلهای رزمنده. ما در جنوب شاهد بودیم بعد از اجرای توافقنامه بسیاری از آوارگان این منطقه از اردن به سوریه بازگشتند..از مناطقی در خاک سوریه که به آن پناه برده بودند، برگشتند. اهالی سویدا و حومه دمشق الان به منازلشان برگشته اند. رژیم اسد این را نمی خواهد. اگر پروسه آتش بس در منطقه حمص تثبیت و درگیریها متوقف شود، درها در برابر بازگشت فرزندان این منطقه باز خواهد شد. کسانیکه از آن کوچ داده شدند و مجبور شدند در زیر خشونت رژیم اسد آنجا را ترک کنند. این هم چیزی است که رژیم اسد آنرا نمیخواهد. بخصوص رژیم ایران این را نمیخواهد زیرا طرحهای علنی برای خالی کردن اهالی و جایگزین کردن آن با افراد دیگر بخصوص در مناطق مهم دارد. لذا رژیم ایران میخواهد مردم سوریه و اهالی را از عناصر مثبت این توافقنامه ها محروم کند. نمیتوانند هواپیماها را مجددا بکار بگیرند بعلت منع قاطع روسیه نسبت به این کار..لذا به گلوله باران و حملات موشکی و توپخانه ای و حملات زمینی و انواع تجاوزات برای به شکست کشاندن این توافقنامه ها دست می زنند. آنها میخواهند طرفهای بین المللی و در اساس روسیه را در تنگنا قرار دهند .


 





  • وضعیت جنگ با داعش




سی ان ان می گوید: داعش در حال از دست دادن زمین های خود می باشد . نیروهای ائتلاف این گروه تروریستی را هم در سوریه و هم در عراق پس می زنند . نیروهای مورد حمایت آمریکا در سوریه با داعش خیابان به خیابان می جنگند . منطقه ای که این گروه تروریستی در کنترل دارد به سرعت در حال کم شدن است . در سال 2015 داعش 35000 مایل مربع را در کنترل خود داشت از آنجا که سوریه و عراق به اندازه کالیفرنیا می باشند نقشه جدید که توسط سی ان ان تهیه شده نشان می دهد که داعش تقریباً 80٪ مناطق خود را از دست داده است و تقریباً یک سوم زمین هایی که از دست داده است تنها در ۶ ماه گذشته بوده است.


برت مگ گرک نماینده آمریکا در ائتلاف بین المللی:‌ جنگ بسیار شتاب گرفته است، ترامپ با تصمیمات چشمگیری که اتخاذ کرد اختیارات تاکتیکی را به تصمیم گیرندگان در صحنه داد لذا سیکل تصمیم گیری به سرعت کوتاه شد و ما توانستیم به سرعت اقدام کرده و باعث تعجب داعش شویم.


 خبرنگار سی ان ان : نماینده ویژه برای ائتلاف برت مک گرک از دوران اوباما می گوید عملیات های قاطع اکنون می تواند ظرف مدت چندروز سرجمع شده و اجرا شود. این، تغییری بزرگ نسبت به رویکرد بی شتاب اوباماست.


برت مک گرک:‌ این عملیات ها اکنون با چنان کارایی و تاثیر گذاری به پیش می رود که تاکنون ندیده بودم. البته گروه های تروریستی می توانند باقیمانده و شبکه های خود را حفظ کنند ولی کاری که ما می خواهیم انجام دهیم این است که مطمئن شویم این هسته ها توسط نیروهای محلی منهدم شوند. کسانی که در سوریه می باشند نمیتوانند از آنجا خارج شوند. در رقه آنها فقط برای جان خود می جنگند برای همین قطعاً در رقه نمی توانند طراحی کنند بجز منطقه ای از شهر را که در دست دارند و قرار است از دست بدهند.


سی ان ان: در حال حاضر داعش به سختی 12000 نیرو دارد در حالی که حدود 30000 نیرو داشت و ائتلاف دارای 50000 نیرو فقط در سوریه است. ورود و خروج نیروهای خارجی به میزان 90٪ کاهش داشته است....


 





  • رفع و رجوع پرونده تهاجم رژیم ایران به سفارت عربستان سعودی




عربستان سعودی اعلام کرد رژیم ایران در پرونده تهاجم سال گذشته به سفارت این کشور در تهران عمد دارد وقت کشی کند تا مانع روشن شدن حقایق شود: یک سال و نیم از تهاجم عناصر رژیم ایران به سفارت و کنسولگری عربستان سعودی در ایران می گذرد ولی این رژیم از بر ملا شدن واقعیت ها جلوگیری می کند وزارت خارجه عربستان سعودی می گوید مقامات رژیم ایران از ابتدا تلاش کرده اند تا فریب کاری و وقت کشی کنند.


عربستان سعودی به رژیم ایران گفته است تیم ناظر عربستان آماده بود تا در ماه دسامبر گذشته به ایران برود تا در تحقیقات و مطلع شدن از وضعیت مشارکت داشته باشد .


 وزارت خارجه عربستان سعودی اضافه می کند بعد از گذشت ۴ هفته از مهلت مقرر رژیم ایران مجددا از عربستان خواست تا تاریخ دیگری را برای این کار مشخص کند .


در پاسخ به این درخواست ریاض سوم ژوئیه را مشخص کرد ولی مقامات ایران تا اوایل ماه اوت به عربستان سعودی پاسخ ندادند .


 گزارش ها نشان می دهد که مقامات رژیم ایران در این رویداد دست داشته اند ولی این رژیم هنوز مانع از آن می شود مشخص کند که چه کسانی در آن نقش داشته اند


در این رابطه سالم الیامی پژوهشگر در امور روابط بین المللی به اسکای نیوز گفت : رژیم ایران می خواهد این جرم را به فراموشی بسپارد .این جرم بین المللی است و طرف ایرانی می خواهد که فراموش شود . این قبیل کارها بخشی از ماهیت این رژیم است. اصول و میثاقهای بین المللی توسط رژیم ایران به سادگی زیر پا گذاشته می شود . جامعه جهانی می داند این تهاجم بدست عوامل رژیم ایران انجام شده است.


 





  • فشار چین بر کره شمالی




پس از وضع تحریم های جدید شورای امنیت علیه کره شمالی، وزرای خارجه چین و کره شمالی در فیلیپین دیدار کردند. وزیر خارجه چین ضمن تشویق همتای کره شمالی خود به تبعیت از قطعنامه شورای امنیت از پیونگ یانگ خواست تا به اقدامات تحریک آمیز از قبیل آزمایش های هسته ای و پرتاب موشک خاتمه دهد. پکن دیدار وزرای خارجه چین و کره شمالی در حاشیه نشست آسه آن در مانیل را سازنده توصیف کرده است. چین از کره شمالی خواسته تا در واکنش به قطعنامه جدید خود آرامش به خرج دهد و تصمیم هوشمندانه ای اتخاذ کند. در همین حال پکن، آمریکا و کره جنوبی را هم به پایان دادن به تشدید تنش دعوت کرده و خواستار بازگشت همه طرفها به میز مذاکره شده است.  خبرگزاری کره جنوبی یکشنبه صبح اعلام کرد که تحریم های جدید پیونگ یانگ را در ادامه اقدامات تحریک آمیز خود جری تر خواهد کرد.


در واکنش به آزمایش‌های موشکی جدید کره شمالی، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز شنبه ۵ اوت تحریم‌های تازه‌ای را علیه این کشور تصویب کرد. این تحریمها به طور عمده اقتصادی است و بر صادرات ذغال سنگ، آهن، سنگ آهن، سرب، سنگ سرب و غذاهای دریایی این کشور متمرکز است. سرمایه گذاری خارجی در کره شمالی نیز هدف دیگر این تحریم‌هاست.


طبق قطعنامه مصوب شورای امنیت، تاسیس شرکت های مشترک جدید با کره شمالی و نیز سرمایه گذاری های جدید در شرکت های مشترک فعلی ممنوع شده است. پرهیز از افزایش تعداد کارگران کره شمالی در خارج از این کشور نیز بخش دیگری از تحریم‌ها است.


 





  •  اجلاس آسه آن در فیلیپین




در نشست وزیران خارجه کشورهای آسه آن در مانیل فیلیپین که برای بررسی نگرانیهای امنیتی در آسیای جنوب شرقی تشکیل شده بود تنشهای زیادی از جمله در رابطه با نحوه برخورد با رفتارهای خصومت آمیز کره شمالی، وجود داشت.


وزیر خارجه کره جنوبی کنگ کیونگ ها خواهان برقراری دیالوگ مجدد با همتای کره شمالی خود که در این نشست سالانه حضور داشت گردید.


وزیر خارجه کره جنوبی: «اگر فرصتی وجود داشته باشد من به وزیر خارجه کره شمالی میگویم ما باید با همدیگر گفتگو داشته باشیم و کره شمالی باید استمرار اقدامات تحریک آمیز خود را متوقف سازد. و بیشتر از این من به او خواهم گفت که کره شمالی باید برای صلح کار کرده و به دو پیشنهادی که ما ارائه دادیم واکنش نشان دهند».


در اولویت دستور کار پنجاهمین نشست وزیران خارجه کشورهای آسه آن  آزمایشهای موشک بالستیک کره شمالی ، تنشها در دریای چین جنوبی و اشغال چهار ماهه شهر مراویجنوب فیلیپین توسط شبه نظامیان اسلامگرا قرار داشت.


سخنگوی وزارت خارجه فیلیپین :‌ در چند ماه گذشته کره شمالی اقدام به آزمایش تسلیحات بیشتری نسبت به کل سال قبل کرده است . آسه آن نگران این فعالیتهای کره شمالی هستند. ما همچنین خواهان گفتگوی مستقیم و رودرو با کره شمالی در رابطه با تحولات شبه جزیره کره هستیم.


 


 





  • پلیس نظامی عاملی کلیدی در امنیت شهر تعز یمن




دولت قانونی یمن با تشکیل پلیس نظامی در شهر تعز  و برقراری امنیت، رضایت اهالی این شهر را بدست آورده است بطوریکه مردم زندگی روزانه خود را در نوعی احساس امنیت سپری می‌کنند. امنیتی که با آمدن کودتاگران حوثی از همه شهرهای یمن رخت بر بسته بود، بار دیگر توسط مقاومت مردمی و ارتش ملی برقرار شده و است .


دولت قانونی یمن در شهر تعز با بکارگیری پلیس نظامی و حفاظت از نهادهای رسمی دولتی، مانع از هرگونه تجاوز و دخالت دیگران در امور این نهادها میشود. پلیس نظامی هم درگفتار و هم درعمل درخدمت مردم است. همه شهروندان از حضور نیروهای پلیس استقبال می کنند . «امروز که این جوانان شریف را در لباس نظامی و تجهیزات برای ایجاد امنیت و حفاظت از شهر تعز می بینم، واقعا احساس امنیت می کنم. امنیتی که از دست رفته بود و ما درهمه جا جستجویش می کردیم اما الان مقاومت و انقلاب را حس می کنم که هدفش برقراری قانون و بر پایی نهادهای دولتی است».


«من یک شهروند هستم. الان که پلیس نظامی، و نیروهای ارتش و امنیت عمومی را با اونیفورم نظامی می بینم، احساس امنیت و آرامش می کنم. مسئولیت پلیس نظامی خیلی مهم است. نیروهای پلیس به لحاظ انجام مسئولیت و وظیفه، با ارتش رقابت میکنند. وقتی آنها را در خیابانها می بینم، احساس امنیت می کنم». «پس از گذشت بیش از دو سال از تخریب موسسات و نهادها دولتی توسط شبه نظامیان حوثی، گشتها و نقاط ایست و بازرسی درمسیرهای عبور و مرور برای پاسخ فوری به هر مشکلی در خیابانها ایجاد شده که خود نشان از برقراری امنیت است. لذا باید به همه سربازانی که بی نام و نشان برای این امر مهم تلاش می‌کنند، احترام بگذاریم».


 





  •  کوسه ها سلاحهای بیولوژیک و شیمیایی را دریابی می کنند




آیا کوسه میتواند راهنمایی برای پی بردن به وجود سلاحهای بیولوژیک و شیمیایی باشد؟ پاسخ مثب است.


ارتش آمریکا در حال تحقیق است که دریابد آیا پروتئین های موجود در خون کوسه می توانند وجود سلاحهای بیولوژیک و شیمیایی را قبل از زیان رساندن به پرسنل نظامی بارز کنند یا نه؟


کوسهها دارای حواسی بسیار پیشرفته، از جمله حس بویایی خارقالعادهیی هستند که آنها را قادر میسازد وجود یک قطره خون را در استخری به ابعاد یک استخر استاندارد المپیک تشخیص دهند. کشف سریع تهدیدهای بیولوژیکی ما را قادر میسازد که درمانی مناسب و به موقع برای مقابله با آنها بکار بگیریم؛ اینهم یعنی تفاوت میان مرگ و زندگی. تشخیص چنین تهدیدهایی مشکل است چرا که سلاحهای میکروبی و شیمیایی کوچکتر از آن هستند که با چشم غیر مسلح دیده شوند. آنها میتوانند بصورتی نامرئی در جریان هوا حرکت کنند و به پرسنل نظامی آسیب برسانند و آنها را به رنج و عذاب انداخته و حتی در خیلی از موارد منجر به مرگ شوند. کوسهها دارای یک پادتنقدیمی هستند که به مقدار زیادی آنها را در مقابل سلاحهای شیمیایی و بیولوژیکی مصون نگه میدارد. پادتن کوسهها، قابلیت ترکیب شدن با حسگرهایی را که در ارتش بکار میروند دارد و با آن می توان تهدیدهای شیمیایی و بیولوژیکی را شناسایی کرد و در مورد آنها هشدار داد. علاوه براین، پادتن کوسه می تواند در دستگاهها نیز بکار گرفته شود. به این معنا که با آنها می توان دریافت آیا کسی از پرسنل نظامی در معرض مواد شیمیایی و بیولوژیکی قرار گرفته یا نه.


پادتن کوسهها خیلی کوچکتر و در عین حال پایدارتر از پادتن دیگر پستانداران همتای آنهاست. همین عامل آنها را در صحنهی عمل، به بهترین گزینه برای تحقیق در این رشته تبدیل کرده است.


اگر چه استفاده از سلاحهای شیمیایی از زمان کنوانسیون سال 1952 ژنو ممنوع شده است، با اینحال ارتقا و استفاده از آنها همچنان ادامه دارد. نیروهای آمریکایی شایسته هستند که بهترین راه حل برای مبارزه با چنین تهدیداتی در اختیارشان قرار بگیرد. احتمالاً پروژهی کوسهها چنین راهحلی باشد. در عین حال که نمونهی بسیار خوبی از اندیشیدن به شیوههای غیر متعارف و نو است.


 





  • نیکی هیلی:‌ اقدامهای شورای امنیت علیه کره شمالی ناکافی است




نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه آزمایشهای موشکی کره شمالی گفت:‌ «ما باید با هم کار کنیم تا مجازاتهایی را علیه کره شمالی اعمال کنیم . گامی که امروز برداشتیم بسیار مهم بود ولی ما این مشکل را حل نکردیم حتی به حل مشکل نزدیک هم نشده ایم . هنوز تهدیداتی از طرف کره شمالی صورت می گیرد . این تهدیدات بسرعت خطرناک تر می شود . طی یک ماه دو موشک شلیک شد امری که می بایست با عکس العمل متناسب شورای امنیت روبرو می شد. آمریکا اقدامات دفاعی خود را بکار خواهد بست تا از خودش و هم پیمانانش حفاظت کند »


روز شنبه 14مرداد96 شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه یی به اتفاق آرا تحریمهای جدیدی را علیه کره شمالی اعمال کرد


هدف از مجازاتهای جدید کاهش صادرات کره شمالی به دیگر کشورهای جهان است . بر اساس این تحریم ۹ مقام دولتی و ۴ شرکت کره شمالی وارد لیست سیاه شدند


 





  • روسیه می گوید با وجود تحریمها آماده تعامل و همکاری با آمریکاست




آسوشیتدپرس گزارش داد:‌ باوجودی که مسکو از جانب دولت ترامپ تحت فشار تحریم های جدید قرار دارد، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز یکشنبه گفت آماده تعامل بیشتر با آمریکا در مورد کره شمالی، سوریه، اوکراین و دیگر مسائل مبرم هستیم.


سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه بعد از ملاقات با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا که برای اولین بار بعد از اعمال تحریمهای بیشتر علیه مسکو صورت گرفت، گفت روسیه و ایالات متحده تصمیم گرفتند تا مجددا کانالهای سطح بالای دیپلماتیک بین دو کشور را از سر گیرند و واشینگتن نماینده خود در امور اوکراین را برای مذاکرات به مسکو گسیل خواهد داشت.


 





  • انگلستان: 40میلیارد یورو برای ترک اتحادیه اروپا می پردازیم




ساندی تلگراف چاپ انگلستان:‌ انگلستان آماده است تا 40میلیارد یورو معادل ۴۷میلیارد دلار بعنوان بخشی از معامله برای ترک اتحادیه اروپا بپردازد. اتحادیه اروپا رقم 60میلیارد یورو را منتشر کرده و خواستار پیشرفت مهمی در حل بدهی های انگلستان قبل از شروع مذاکرات برسر موضوعاتی مانند آینده ترتیبات تجاری شده است .


 


 

لطفا به اشتراک بگذارید: