This browser does not support the video element.

ژنرال مک مستر:سپاه پاسداران باید مورد حسابرسی واقع شود

ژنرال مک‌مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا، در مصاحبه با تلویزیون ام.اس.ان.بی.سی خواهان حسابرسی از سپاه پاسداران به‌خاطر دخالتهایش در منطقه شد و تأکید کرد که رژیم آخوندی، روح توافق اتمی را نقض کرده است.

وی گفت: «(سپاه پاسداران) خاورمیانه را شعله‌ور کرده و چرخه مخربی از خشونت فرقه‌یی را در این منطقه (به‌راه انداخته). ما باید به‌خاطر آن از سپاه پاسداران حسابرسی کنیم.

رئیس‌جمهور نسبت به توافق اتمی بسیار بدبین است و آن‌را «بدترین توافق تاریخ» می‌نامد. البته از بسیاری جهات، این به‌واقع بدترین توافق تاریخ بوده است؛ چون به رژیم (ایران) پاداش می‌دهد. این رژیم بلافاصله شروع به نقض روح توافق اتمی کرد. این رژیمِ وحشتناک، بسیاری از مردم را در سراسر خاورمیانه بزرگ و فراتر از آن قربانی کرده و از رژیم اسد که به مردم خودش با گاز حمله می‌کند و آنها را در ابعاد گسترده به قتل می‌رساند حمایت می‌کند. این رژیم درد و رنج انسانی بسیاری را به‌وجود آورده است».

مشاور امنیت ملی آمریکا، اضافه کرد: «هدف (توافق اتمی)، هم جلوگیری از دستیابی آنها به سلاح اتمی و هم متعادل‌کردن رفتارشان بود. اما اقدامات این رژیم، خلاف آن بوده است. آنها رفتار بی‌ثبات‌کننده خود را در سراسر منطقه تشدید کردند. لذا رئیس‌جمهور با جدیت می‌گوید که: «نکته اصلی، باید تمرکز بر نقض روح توافق توسط (رژیم) ایران باشد».

وی افزود: «ما به‌همراه متحدان و شرکایمان یک استراتژی را برای مقابله با رفتار بی‌ثبات‌کننده (رژیم) ایران طراحی کرده‌ایم. در همین حال، هم‌چنان قصد داریم با هر گونه ابزار لازم، از دستیابی (این رژیم) به سلاح اتمی جلوگیری کنیم».

ژنرال مک‌مستر در بخش دیگری از مصاحبه خود، گفت: «(حزب‌الله) ابزار رژیم سرکوبگر (حاکم بر) ایران و به‌طور خاص سپاه پاسداران است».
لطفا به اشتراک بگذارید: