This browser does not support the video element.

تحلیف آخوند روحانی در مجلس رژیم و سوز و گداز از تحریمهای جدید آمریکا



  • روحانی برای فرار ازفشار تحریمهای آمریکا خواستار مذاکره‌ای بزرگ با اروپا شد




در مراسم تحلیف آخوند روحانی در مجلس رژیم، رئیس جمهور رژیم در سخنرانی خود، ضمن ابراز نگرانی از تحریمهای آمریکا و سرنوشت برجام، بر تن دادن حکومت آخوندی به تعهدات برجام تاکید کرد.


وی ضمن تلاش برای سرپوش گذاشتن بر بحران درونی رژیم برسر برجام، گفت : از سوی مسئولین کشور به صراحت اعلام میکنم که جمهوری اسلامی ایران آغازگر نقض برجام نخواهد بود.


وی خواستار «مذاکره یی بزرگ» شد و افزود: بیائید از مادر همکاریها رونمایی کنیم.



حل و فصل موضوع هسته ای و خارج شدن پرونده هسته ای از فصل هفتم منشور ملل متحد و لغو قطعنامه های شورای امنیت و همچنین لغو تحریمهای ظالمانه در حوزه هسته ای یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت یازدهم بوده است گرچه تاکنون گره های زیادی از اقتصاد کشور در حوزه تحریمی گشوده شده اما بدعهدی های آمریکا در اجرای برجام بدلیل اعتیاد حاکمیت این کشور به سیاست غیر قانونی و ناکارآمد تحریم و تهدید غیر قابل اعتماد بودن آمریکا بعنوان شریک و یا حتی طرف مذاکره را برای جهان و حتی متحدین دیرین آمریکا به اثبات رسانده است.


از سوی مردم و مسئولین کشور به صراحت اعلام میکنم که جمهوری اسلامی ایران آغازگر نقض برجام نخواهد بود ولی در مقابل تداوم بد عهدی های آمریکا نیز ساکت نخواهد نشست.


ما با نوآمدگان جهان سیاست کاری نداریم اما به کهنه سواران اعلام میکنیم که میتوان تجربه برجام را به یک الگو در روابط و حقوق بین الملل تبدیل کرد میتوان از این استثناء قاعده ای ساخت.


امروز روزگار رونمایی از مادر بمب ها نیست بیائید از مادر مذاکرات رونمایی کنیم؛ امروز روزگار رونمایی از مادر تحریمها نیست بیائید از مادر همکاریها رونمایی کنیم, مذاکره ای بزرگ


مقامهای حکومت آخوندی در دیدارهای خود با هیأتهای خارجی شرکت‌کننده در مراسم تحلیف آخوند روحانی، به سوز و گداز از تحریمهای جدید آمریکا پرداختند و از کشورهای اروپایی خواستند که به این تحریمها نپیوندند.


آخوند روحانی در دیدار با موگرینی، با التماس گفت: اتحادیه اروپا به خوبی در به ثمر رسیدن برجام نقش‌آفرینی کرد و امروز نیز همه طرفها برای حراست از این توافق وظیفه سنگینی برعهده دارد.



رئیس جمهور رژیم گفت: نظام همواره به اجرای برجام متعهد و پایبند است و تا زمانی که طرف مقابل، آن را نقض نکند، به تعهدات خود عمل خواهد کرد.


جواد ظریف، وزیر خارجه رژیم در دیدار با موگرینی گفت: ترامپ تلاش می‌کند به هزینه جمهوری اسلامی، برجام را از بین ببرد. وی در باره بیانیه مشترک آمریکا ،آلمان انگلستان و فرانسه در محکومیت پرتاب موشک ماهواره‌بر توسط رژیم آخوندی گفت: این حرکت اروپا «حرکتی در مسیر اشتباه» بود.


از سوی دیگر، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز پنج شنبه برخلاف ادعای رژیم آخوندی مبنی براینکه تحریمهای جدید آمریکا نقض برجام است، اعلام کرد که همه طرفهای توافق اتمی تاکنون به تعهدات خود پایبند بوده اند.





  •  تحریمهای آمریکا والتماس های کمال خرازی نزد موگرینی برای برون رفت از بحران




کمال خرازی، مسئول مرکز راهبردی وابسته به خامنه ای، در دیدار با موگرینی گفت: اتحادیه اروپا باید در قبال سیاستهای آمریکا راه‌حلهایی پیدا کندکه از نقض برجام توسط آمریکا جلوگیری کند. چه معنا دارد که سه کشور اروپایی با آمریکا همراهی کنند و چنین بیانیه ای را صادر کنند. وی مدعی شد: مواضع آمریکا برای اتحادیه اروپا نیز مشکل‌آفرین است.


پاسدار علی لاریجانی رئیس مجلس ارتجاع در دیدار با معاون رئیس مجلس اتریش گفت: ما توافق اتمی را با آرامش و بدون تأثیرپذیری از اخلالگران گام به گام اجرا کرده‌ایم و کشورهای 1+5 باید دست از کارهای آزاردهنده بردارند.

لطفا به اشتراک بگذارید: