This browser does not support the video element.

محکومیت سفر موگرینی به ایران توسط آلخوویدال کوادراس و استراون استیونسون

آلخو ویدال کوادراس، رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت مستقر در بروکسل، سفر فدریکا موگرینی به ایران تحت حاکمیت آخوندها و شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور نامشروع رژیم را محکوم کرد و آن را بی‌وجدانی اخلاقی و سیاسی دانست.

وی طی مقاله‌یی در یوروآکتیو نوشت:‌ حضور فدریکا موگرینی در تهران این پیام اشتباه را می دهد که گویا اتحادیه اروپا کماکان به رئیس جمهور رژیم آخوندی اعتماد دارد که تغییرات مثبت در ایران را پی می‌گیرد در حالیکه 4سال است در اینکار شکست خورده است. مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران درباره موج اعدامهای اخیر در ایران گفت این بربریت افسارگسیخته در قرن21 یک آزمایش بزرگ برای جامعه بین المللی است تا ثابت کند که به اصول جهانی حقوق بشر پایبند است یا این‌که آنها را به پای منافع اقتصادی و ملاحظات سیاسی به قربانگاه می برد.

 

استراون استیونسون، سفر فدریکا موگرینی به ایران تحت حاکمیت آخوندها را محکوم کرد و ضمن اشاره به گزارش اخیر عفو بین‌الملل نوشت: رژیم ایران هم‌چنان رکورددار بالاترین نرخ اعدام در جهان همراه با سرکوپ خشونت بار و اختناق وحشتناک است و در چنین موقعیتی حضور در مراسم تحلیف روحانی به غایت اشتباه است. اینکه گفته می‌شود روحانی از نقض فاحش حقوق‌بشر در ایران اطلاع ندارد یک توجیه سخیف و کودکانه است. هم‌چنین ادعای اینکه اتحادیه اروپا با وجود گزارش عفو بین‌الملل از نقض فاحش حقوق‌بشر در ایران مطلع نیستند نیز یک توجیه غیرقابل باور و شنیع است.

استراوان استیونسون هم‌چنین نوشت: روحانی هرگز جز نوکری و سر سپردگی به رژیم حاکم که مردم را شکنجه و زندانی و اعدام می کند، کارنامه دیگری ندارد. وزیر دادگستری او از عوامل اصلی قتل عام سال 67 است. آنها بایستی تحت پیگرد و محاکمه قرار گیرند و جامعه بین‌المللی بایستی به گونه‌ای برخورد کند که این جنایتکاران نمی‌توانند از عواقب قتل عام هزاران نفر بگریزند.
لطفا به اشتراک بگذارید: