درخاطره روزها - ۱۱مرداد، ۲ اوت

۱۱مرداد۱۲۳۹- زادروز ادیبالممالک


[caption id="attachment_17421" align="alignleft" width="250"]میرزا محمد صادق فراهانی میرزا محمد صادق فراهانی[/caption]

«میرزا محمد صادق فراهانی» ملقب به «ادیب الممالک» پس از کودتای «محمد علی شاه» به مجاهدین پیوست و در فتح تهران شرکت داشت. با روزنامهٔ آذری ارشاد، همکاری نمود و در اولین دورة «مجلس شورای ملی»، سردبیری روزنامهٔ مجلس را به عهده گرفت.





۲ اوت۲۰۰۵ تغییر سلطان در کشور سعودی




[caption id="attachment_17422" align="alignleft" width="250"]عبدالله در ۸۱ سالگی جانشین «ملک فهدبن عبدالعزیز آل سعود» شد۰ عبدالله در ۸۱ سالگی جانشین «ملک فهدبن عبدالعزیز آل سعود» شد۰[/caption]

عبدالله در ۸۱ سالگی جانشین «ملک فهدبن عبدالعزیز آل سعود» شد۰


«ملک فهد بن عبدالعزیز آل سعود» که از سال ۱۹۸۲ قدرت را به دست داشت، در ۸۲ سالگی درگذشت و برادر ناتنیاش «عبدالله» ۸۱ ساله بر جای او نشست و پنجمین سلطان سعودی شد. این کشور در سال ۱۹۳۲ استقلال یافت.





۲ اوت۱۹۹۰ حمله نظامی عراق به کویت




[caption id="attachment_17423" align="alignleft" width="250"]حمله نظامی عراق به کویت حمله نظامی عراق به کویت[/caption]

ارتش عراق به «کویت» حمله کرد. ناظران سیاسی این حرکت را یک اشتباه استراتژیک ارزیابی کردند زیرا توجهات را از رژیم آخوندی که زیر شکست سنگینش در جنگ ضد میهنی، در حال خرد شدن بود، منحرف کرد.





۲ اوت۱۹۳۴ درگذشت هیندنبورگ




[caption id="attachment_17424" align="alignleft" width="250"]پل فون هیندنبورگ پل فون هیندنبورگ[/caption]

«پل فون هیندنبورگ» رئیس جمهور آلمان درگذشت و همان روز «هیتلر» از پارلمان خواست که او را رهبر و پیشوا لقب دهد «هیندنبورگ» قهرمان آلمان در جنگ جهانی اول بود که با مرگ او راه برای هیتلر هموار شد.





۲اوت ۱۹۲۳ زادروز نویسندة نالهها و جداییها




[caption id="attachment_17425" align="alignleft" width="250"]«جیمز بالدوین» نویسنده سیاه پوست آمریکایی «جیمز بالدوین» نویسنده سیاه پوست آمریکایی[/caption]

«جیمز بالدوین» نویسنده سیاه پوست آمریکایی و منتقدی بزرگ بود که علیه تبعیض به خاطر رنگ پوست و جدایی انسان‌ها از هم نوشت و صدای رسای قربانیان تبعیض گردید.


لطفا به اشتراک بگذارید: