This browser does not support the video element.

شورای ملی مقاومت ایران – محکومیت سفر موگرینی به حاکمیت آخوندی

گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا بدنبال انتشار گزارش عفو بین الملل در باره نقض وحشتناک حقوق بشر در ایران در دوره ریاست جمهوری آخوند حسن روحانی، بار دیگر از پارلمان اروپا، اتحادیه اروپا و دولت های اروپایی خواست تا روابط خود را با رژیم ایران مشروط به توقف اعدام ها و یک پیشرفت روشن در امر حقوق بشر و حقوق زنان بکنند.

ژرارد دوپره رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا طی یک بیانیه مطبوعاتی با اشاره به موارد نقض حقوق بشر در گزارش عفو بین الملل، خطاب به اتحادیه اروپا اعلام کرد:‌


دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا از اخبار اعدام های ثبت شده ۱۰۱نفر در ژوییه ۲۰۱۷ شامل دو زن، ده ها جوان و دو اعدام خیابانی، تکان خورده است.

روحانی ثابت کرده که یک مدره نیست. در اولین دوره ریاست جمهوری وی، بیش از ۳۰۰۰ تن از مردم در ایران به دار آویخته شدند. اخیرا ۲۶۵نماینده پارلمان اروپا بیانیه مشترکی را امضاء کردند که از اتحادیه اروپا و دولت های اروپایی خواسته بودند تا روابط خودشان با رژیم ایران را مشروط به بهبود حقوق بشر در ایران بکنند.

رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا تاکید کرد:‌ در چنین شرایطی، ما عمیقا نگران هستیم که سفر، فدریکا موگرینی، در ۵ اوت به تهران تنها باعث تشویق ملایان می شود تا اقدامات سرکوبگرانه خود را علیه مردم ایران ادامه دهند.

 

 

اوتو برنهارد رئیس کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد، دیدار فدریکا موگرینی از ایران هنگام تحلیف آخوند روحانی را تقبیح کرد و گفت


:‌ هیچگونه مشروعیت دادن به دیکتاتوری آخوندی ایران تحت حاکمیت خامنه ای و روحانی مجاز نیست.

وی با اشاره به اعدامهای گسترده در دوره آخوند روحانی و نقض شدید حقوق بشر و گسترش صدور بنیادگرایی و تروریسم در کشورهای منطقه توسط این رژیم، نوشت:‌ این دیدار در تناقض آشکار با موضعگیری اخیر کشورهای محوری اتحادیه اروپا قراردارد که متحدا توسعه موشکهای بالستیک توسط رژیم ایران را محکوم کرده و آنرا نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت ملل متحد ارزیابی کردند.

 

کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران سفر فدریکا موگرینی و دیگر مقامات اروپایی به ایران تحت حاکمیت فاشیسم دینی و شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور نامشروع آن را قویاً محکوم کرد


و افزود: این سفرها در حالیکه در ماه ژوئیه دست کم ۱۰۱ زندانی در ایران اعدام شده اند، دهن کجی به ارزشهای جهان شمول حقوق بشر است . مردم ایران با شعار «نه جلاد نه شیاد رأی من سرنگونی است» انزجارشان از شعبده اخیر انتخابات و به اصطلاح «کاندیداها»ی آن را که تماما گماشتگان ولی فقیه رژیم بودند، بیان کردند. در دوره اول ریاست جمهوری روحانی بیش از 3000 زندانی اعدام شدند.

‌ سرمایه گذاری روی میانه‌روی در نظام ولایت فقیه با 120 هزار اعدام سیاسی، تقویت هارترین باندهای رژیم علیه مردم ایران و صلح و آرامش در منطقه است و تغییر در ایران، بدون پایان سرکوب و اعدام و شکنجه، مداخلات تجاوزکارانه در سوریه و عراق و یمن و پایان دادن به پروژه های اتمی و موشکی متصور نیست.
لطفا به اشتراک بگذارید: