This browser does not support the video element.

هشدار نسبت به دخالتهای رژیم ایران در منطقه ـ 20دقیقه 10مرداد ۹۶

1ـ جیمز جفری سفیر پیشین آمریکا در عراق: ادامه دخالت رژیم ایران در منطقه باعث ایجاد تروریسم افراطی می شود، با کنار رفتن داعش تهدید جدی رژیم ایران است .


2 ـ عربستان سعودی ممانعت رژیم ایران از تحقیقات در مورد حمله به سفارت این کشور در تهران را محکوم .


3 ـ انتشار جزییات جدیدی از معامله غیرقانونی شرکت آمازون با رژیم ایران .


 





  •  عواقب نامگذاری تروریستی حزب الله لبنان توسط اروپا




نامگذاری تروریستی حزب الله لبنان توسط اتحادیه اروپا می تواند روابط رژیم ایران با این اتحادیه را تخریب کند. آمریکا خواستار چنین نامگذاری شده است .


دکتر سعید صادق کارشناس امور امریکا از قاهره به اسکای نیوز گفت : در سال ۲۰۱۳ اتحادیه اروپا حزب الله را بعنوان یک گروه تروریستی نام گذاری کرد ولی بال سیاسی این گروه را استثنا کرد . این گروه در تمامی مناطق لبنان نیروهای مسلح دارد. نامشان را مقاومت گذاشته اند ولی منظور از مقاومت تنها حزب الله است . حزب الله به حمایت مالی و تسلیحاتی رژیم ایران تکیه دارد . پیشنهاد آمریکا برای نام گذاری تروریستی حزب الله، به اتحادیه اروپا کمک خواهد کرد که تمامی این گروه را لیست گذاری کند . بعضی کشورهای اروپایی این اقدام را کردند . هلند و انگلستان تمامی این گروه را لیست گذاری کردند. ولی اگر ۲۸ کشور اتحادیه اروپا اعلام کنند که تمامی گروه حزب الله تروریست است این گروه با بسیار مشکلات روبرو خواهد شد .




  • اول اینکه نیروهای یونوفیل که یک نیروی نظامی اروپایی در جنوب لبنان است ممکن با نیروهای حزب الله درگیر شود .

  • دوم اینکه روابط اتحادیه اروپا با رژیم ایران در صورت لیست گذاری حزب الله خراب می شود. همچنین وضعیت در لبنان آشفته تر از قبل خواهد شد .


اسکای نیوز : بله آشفته است. به همین دلیل رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی با سعد حریری نخست وزیر لبنان گفت حزب الله و شبه نظامیان آن برای لبنان و دولت لبنان خطرناک هستند .


 




  • آموزش شبه نظامیان افغانی توسط سپاه پاسداران در سوریه


 


سپاه پاسداران رژیم ایران با احداث یک پادگان در حومه استان حما در سوریه، به آموزش شبه نظامیان افغانی موسوم به فاطمیون میپردازد. آنها شبه نظامیان را از فرودگاه دمشق و فرودگاه نظامی نیرب در شرق حلب به این پادگان منتقل میکنند. شبه نظامیان افغانی موسوم به فاطمیون در پادگانی در حومه استان حما تحت نظارت سپاه پاسداران رژیم ایران در حال دیدن آموزشهای نظامی هستند.


منابعی در صحنه تأیید کردند که رزمندگان ارتش آزادی سوریه به شبه نظامیان رژیم ایران در منطقه جمعیت زهرا در شمال شهر حلب تهاجم کردند. در حالیکه سوریها به موضوع توافقنامه کاهش تنش مشغول هستند، پاسداران رژیم ایران در حال ساختن پادگان در داخل سوریه هستند.


 


 




  • پایگاههای نظامی روسیه در سوریه


 


اسکای نیوز می گوید درست است روسیه و رژیم ایران در سوریه در کنار هم هستند ولی استراتژی روسیه با اهداف رژیم ایران متفاوت است:


ولادیمیر پوتین پروتکل گسترش نیروهای روسی در سوریه را مورد تایید قرار داد . نزدیک به نیم قرن است که این پروتکل به نیروهای روسی اجازه داده تا در سوریه پایگاه داشته باشند. ولی آنطور که بعضی ناظران می گویند این پروتکل در دراز مدت مانع حضور نیروهای رژیم ایران در سوریه می شود و نیز نخواهد گذاشت که توسعه طلبی های رژیم ایران در سوریه گسترش داشته باشد . این اقدام برخلاف توافق ظاهری میان مسکو و تهران انجام می شود .


در این رابطه سمیر نشار رئیس دبیر خانه اعلان دمشق  به اسکای نیوز گفت: به نظر من موضع روسیه بر روی یک استراتژی دراز مدت در خاور میانه تمرکز دارد . روسیه در تمامی کشورهای خاور میانه بجز سوریه حضور نظامی ندارد . در نتیجه برای خودش یک پایگاه نظامی دائمی در مجاورت مدیترانه می خواهد که به هیچ عامل دیگری مشروط نباشد . به نظر من بدون اینکه این موضوع ربطی به رژیم ایران یا آمریکا داشته باشد این اولین دلیل استراتژیکی روسیه است . پیمانهای دراز مدت روسیه با رژیم بشار اسد به این معنی است که روسیه می خواهد این پیمان را مشروعیت ببخشد . روسیه بر خلاف کشورهای دیگر نیازمند یک حیاط خلوت در منطقه خاورمیانه است که در کنار مدیترانه باشد .


 این به معنی آن نیست که در آینده با رژیم ایران اختلاف پیدا نکند چرا که رژیم ایران هم پروژه منطقه ای دارد . منظور از پروژه منطقه ای تنها سوریه و عراق و لبنان و دریای مدیترانه نیست..رژیم ایران تلاش می کرد بدون کمک گرفتن از روسیه رژیم بشار اسد را نجات دهد ولی در سال ۲۰۱۵ در نتیجه ضعف مفرط نیروهای این رژیم در مقابل نیروهای انقلابی و اپوزیسیون ، اجبارا از نیروهای روسی خواست که وارد این جنگ شوند. انقلابیون سوریه چنان تهدیدی برای دمشق ایجاده کرده بودند که رژیم ایران نگران بود سوریه را از دست بدهد .


 





  •  گامهای آمریکا علیه چین، روسیه و کره شمالی




 


بدنبال آزمایش موشکی کره شمالی، آمریکا با نمایش قدرت، واکنش نشان داده است. بمب افکن های بی1 و دو جنگنده کره جنوبی بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآمدند. پنتاگون گفته است این ماموریت در پاسخ مستقیم به آزمایش موشکی کره شمالی می باشد. آمریکا همچنین یک ازمایش سیستم موشکی خود را انجام داده است اما هیچیک از این اعمال برای کره شمالی بازدارنده نبوده است.


فاکس نیوز: ما نمایشات قدرت را دیدیم، ما مانورهای نظامی را دیدیم که با کره جنوبی انجام شده اما آنچه از این دولت ندیده ایم تحریمهای کلان بانکی علیه چین است که با کره شمالی مراودات دارد یا تحریمهای سنگین علیه شرکتها لهستانی یا قطری است که با کره شمالی معاملات دارند. آیا زمان این تحریمها نیست؟


نیل گاردینِر مدیر مرکز مارگارت تاچر برای آزادی در بنیاد هریتیج :‌ اینکه کره شمالی موشک آی.سی.بی.ام   یا قاره پیما آزمایش می کند زنگهای خطرها را بصدا در می آورد چون حالا می تواند آمریکا را هم هدف قرار دهد و فقط مساله زمان است که کلاهک اتمی هم بر این موشکها نصب کند.


بنابراین ما نیاز داریم یک رویکرد بسا تهاجمی تر نسبت به چین اتخاذ کنیم. چین بزرگترین طرف تجاری کره شمالی است...


فاکس نیوز: علت اینکه ما فقط گامهای کوچکی از طرف دولت دیده ایم چیست؟ نیل گاردینر:‌ فکر می کنم دونالد ترامپ گام بزرگی برای ایجاد رابطه با چین برداشت به این منظور که فشار بر آن وارد کند تا قوی تر با کره شمالی برخورد کند .


فاکس نیوز: بله اما جواب نداشته است. نیل گاردینر: چین و روسیه تحریمهای جدی تری علیه کره شمالی را وتو کرده اند. حالا باید ما تحریمهای عمده یی را علیه کمپانیهای چین در نظر بگیریم. حرکتِ کُند چین در این رابطه دلسردکننده بوده است...


در مورد روسیه هم تحریمهای عمده یی در نظر گرفته شده است. البته روسها از این کار خشنود نیستند ولی این تحریمها پیام درستی به مسکو می دهد که آمریکا و متحدانش نه تنها روسیه را تحریم می کنند بلکه آمریکا حضور نظامی خود را در کشورهای بالتیک افزایش داده است. همچنین استقرار بمب افکن ها در انگلستان را دیده ایم که هشداری به مسکو بوده است. گامهایی که دولت ترامپ در قبال روسیه برداشته بسیار بسیار قوی بوده اند . یعنی اگر شما به ماده و محتوای روابط آمریکا و روسیه بنگرید در حال حاضر نمایش قدرت زیادی از طرف آمریکا بوده است. فکر کنم این درک در داخل دولت ترامپ ایجاد شده که روسیه یک دشمن است و باید با این دید با آن تنظیم کرد.


فاکس نیوز: به یاد این ایده می افتم که در زمان رونالد ریگان و مارگارت تاچر مطرح بود یعنی صلح از طریق قدرت.


 





  • جزییاتی از یک توطئه تروریستی در استرالیا




 


تلویزیون فرانسه 24 گزارشی از خنثی شدن توطئه حمله تروریستی به فرودگاه سیدنی استرالیا پخش کرد. پلیس در استرالیا گفت توطئه ساقط کردن یک هواپیما را خنثی کرده است. بدنبال یک سلسله حملات به چند ناحیه سیدنی 4نفر بازداشت شده اند. این، بخشی از یک عملیات ضدتروریستی بوده است.


مقامات نمی دانند حمله یی که هدف این توطئه بوده کجا و چه موقع بوده است. آنها تنها گفتند این گروه از افراد قصد داشتند با بمب آی.ئی.دی حمله کنند. در همین حال تدابیر امنیتی در فرودگاه استرالیا تشدید شده است.


فرانسه24:‌ یک توطئه دقیق برای ساقط کردن یک هواپیما خنثی شده است. پلیس از روز یکشنبه تاکنون چندین دستگیری در سراسر سیدنی داشته است. این توطئه بعنوان یک تهدید تروریستی بالقوه تلقی شده است.


رئیس پلیس فدرال : «در حال حاضر 4نفر در بازداشت هستند و ما البته هنوز هیچیک از این افراد را متهم نکرده ایم. تحقیقات در مراحل اولیه است. ما بر این باوریم که آنها از یک تروریسم اسلامی الهام گرفته اند.


اینکه دقیقا چه چیزی پشت این توطئه قرار داشته موضوعیست که تحقیق نشان خواهد داد».


تحقیقات کامل شروع شده است اما نخست وزیر استرالیا به روشنی گفت این توطئه کار یک فرد تنها نبوده است. نخست وزیر استرالیا: «ما با یک سلسله تهدیدات تروریستی مواجهیم برخی از آنها افراد تنها هستند که خیلی سریع و با حداقل اطلاع رسانی از قبل فعال می شوند. سایر موارد توطئه هایی است که اطلاعات دقیق از آنها داریم». پلیس فاش نساخته است که هدف یک پرواز داخلی یا بین المللی بوده است. اما تدابیر فوق العاده امنیتی در فرودگاه استرالیا به اجرا درآمده است.




[caption id="attachment_16660" align="alignleft" width="300"]تروریستی-استرالیا-توطئه جزییاتی از یک توطئه تروریستی در استرالیا[/caption]


  • برنامه خرید اینترنتی مواد غذایی توسط شرکت آمازون




 


یک برنامه فروش مواد غذایی اینترنتی توسط شرکت آمریکایی آمازون به بازار عرضه شده، که مشتریان میتوانند در سریعترین زمان خرید کنند . بسته "مواد غذایی" خود را به صورت الکترونیکی بخرید و در عرض چند دقیقه آنرا آماده کنید.


پس از به دست آوردن بزرگترین سهم در بخش تجارت الکترونیک، لباس، بازی های کامپیوتری، دستگاه های الکترونیکی، خدمات متعدد و غیره، آمازون اولین شرکت خرید الکترونیکی در جهان،به مصرف کننده فرصت خرید آنلاین غذا را داد. شرکت آمریکایی آمازون شرکت عمده فروشی سوپرمارکت هول فوودز را در مقابل بیش از 13 میلیارد دلار به دست آورد و پس از آن، یک سرویس بسته بندی مواد غذایی شامل مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه ظرف و سایر الزامات آماده سازی غذا را راه اندازی کرد.


آمازون معتقد است آنچه که این بسته ها را متمایز می کند، زمان است، بنابراین مصرف کننده فقط 30دقیقه وقت می گذارد و نه بیشتر.


گرچه قیمت یک بسته غذایی برای دو نفر بین 16 تا 20 دلار است و مقداری گرانتر از بازار است اما استقبال از آن روزبه روز بیشتر می شود.


 





  • خطر انقراض نسل گوزنهای شمالی




 


تغییرات آب و هوایی هزاران راس گوزن شمالی را با خطر مرگ مواجه کرده است. گوزن های شمالی به دلیل شرایط ناپایدار جوی در سراسر دنیا در حال مرگ و میر هستند. هشتاد هزار راس گوزن شمالی که ۲۲ درصد جمعیت این گونه را تشکیل می دهد طی سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ در سیبری از گرسنگی جان باختند.


نوسانات دمای کره زمین لایه ای یخ را بر روی گلسنگ ها که منبع تغذیه گوزن ها است، پوشانده است. سامی ها یا افراد بومی ساکن منطقه قطبی که دغدغه حفظ این گونه و ادامه حیات آنرا را دارند می کوشند تا با تهیه بسته های غذایی گوزن های شمالی را از گرسنگی و خطر مرگ نجات دهند. جان، یکی از این افراد است که در شمال سوئد زندگی می کند. او می گوید: «تا وقتی گوزن ها آذوقه پیدا نکنند خواب به چشمم نمی آید»


 




[caption id="attachment_16647" align="alignleft" width="300"]خطر-انقراض-گوزنها-شمالی خطر انقراض نسل گوزنهای شمالی[/caption]

 







  • شبه نظامیان حوثی عامل قتل ۱۰۰ هزار شهروند یمنی




 


به گزارش تلویزیون العربیه عادل الشجاع یکی از رهبران حزب علی عبدالله صالح رئیس جمهور مخلوع یمن شبه نظامیان حوثی را متهم کرده است که باعث شده اند نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر از مردم یمن در جنگی شده اند که از سه سال پیش تا کنون شعله ور کرده اند کشته شوند. عادل الشجاع این شبه نظامیان را انگل نامیده است. حزب علی عبدالله صالح متحد حوثیها در جریان کودتا بوده است.


 





  •  هشدار نسبت به سوء استفاده از مراسم حج




علی النعیمی رئیس شورای حکمای مسلمین بر اهمیت سیاسی نکردن فریضه حج تاکید کرد


او گفت در هفته های گذشته دعوتهایی را شنیده ایم که باید از مراسم حج استفاده کرد تا در آن تظاهرات و اعتراضهایی را به بهانه یاری رساندن به بیت المقدس به راه انداخت .او تاکید کرد که مراسم حج برای عبادت است و تمامی مسلمانان می بایست در چنین مراسمی از نقطه نظرها و اجتهادهایی که این مناسک را از روال خود خارج می کند دور باشند تا این مراسم به مراسمی سیاسی تبدیل نشود . او افزود یاری رساندن به بیت المقدس نمی تواند با استفاده از مراسم حج صورت گیرد بلکه می بایست مقاومت مردم فلسطین را مورد حمایت قرار داد .


 





  • کاخ سفید رئیس جمهور ونزوئلا را تحریم کرد




دولت آمریکا نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را تحریم کرد.


به گفته خبرگزاری بلومبرگ وزارت خزانه داری آمریکا در اقدامی «غیرمنتظره» بخش هایی از دارایی های نیکلاس مادورو را مسدود کرد. استیون منوچین ، وزیر خرانه داری آمریکا ، انتخابات روز یکشنبه ونزوئلا را نامشروع خواند و گفت «مادورو یک دیکتاتور است که خواسته شهروندان کشورش را نادیده گرفته است».


بدین ترتیب و به دنبال اتخاذ این تصمیم، تمامی دارایی‌های نیکلاس مادورو که در دسترس آمریکا باشد، توقیف می‌شود و هرگونه معامله شهروندان آمریکایی با او ممنوع خواهد شد.





  •  شرکت اپل به دلیل تحریمها از نرم افزارهای ایرانی حمایت نمی کند




شرکت اپل طی پیامی اعلام کرد، به دلیل اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه رژیم ایران، نرم‌افزارهای ایرانی را از اپ‌استور حذف می کند. نرم‌افزارهای حذف شده، برنامه هایی هستند که در آنها امکان پرداخت ریالی وجود دارد.


 



 


 


 

لطفا به اشتراک بگذارید: