This browser does not support the video element.

آخرین خبرهای زندانیان سیاسی -گفتگو با ابوالحسن فولادوند

آخرین وضعیت زندانهای رژیم


ابتدا میخواهم گزارشم را با بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی گوهردشت شروع کنم که طی آن به محاکمه آمران و عاملان قتل‌عام 67فراخوان دادند. در این بیانیه از جمله آمده است:


در سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی درمرداد ماه سال ۶۷در شرایطی که آمران و عاملان آن اکنون در مناصب بالای حکومتی صراحتاً به جنایات خود اعتراف کرده و بعضاً به آن کشتار و قتل‌عام افتخار نموده‌اند و قاتلانی هم‌چون وزیر اطلاعات وقت فلاحیان می‌گوید: حتی اگر کسی که تنها نشریه‌ای را خوانده بود محکوم به اعدام بود و متأسفانه دنیا تاکنون در برابر آن ساکت بوده است..


ما زندانیان سیاسی که هم‌اکنون هم شاهد نقض گسترده حقوق‌بشر در زندانهای این حکومت هستیم، صمیمانه از اقدامات بی‌وقفه دست‌اندرکاران جنبش دادخواهی و به‌خصوص تلاشهای خستگی‌ناپذیر خانم رجوی در راستای به محاکمه کشاندن همه آمران و عاملان آن قتل‌عام سبعانه قدردانی می‌کنیم و در همین راستا از کلیه هم‌وطنانمان تقاضا داریم که در رساندن هر گونه مدرک و عکس و خبر از شهدای آن واقعه و آدرس گورهای جمعی آن و خلاصه هر گونه کمک و اطلاعات به این جنبش دادخواهی وسازمان مجاهدین، یاری رسانند.


این زندانیان سیاسی در ادامه بیانیه خودشون آورده اند که: «تحریمهای اخیر سپاه پاسداران، تحریم اصلی‌ترین اهرم سرکوب و خفقان و ضمانت کشتارها است، تحریم سپاه جلوگیری از هزینه کردن منابع و ثروت مردم ایران است برای کشتار مردم ایران و منطقه. و این موجب خوشحالی هر ایرانی آزاده خواهد بود .جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج۸ مرداد ۹۶


درضمن اعلام حمایت وتبریک زندانی سیاسی علی معزی در رابطه با لیست گذاری سپاه بودکه او ضمن تبریک می گوید : 


فراموش نمی کنیم که رسیدن به این نقطه را مدیون مریم رجوی, چهره کاریسماتیک وتوانمند مقاومت ایران هستیم.


چندین سال تلاشهای بی وقفه بین المللی او بخش عمده جامعه جهانی را به کنار گذاشتن سیاست مماشات و نیز کنار گذاشتن سیاست امید به تغییر رفتار رژیم متقاعد کرده است.


هم او بود که حدود ده سال پیش نسبت به دخالتهای بحران آفرین منطقه ای رژیم هشدار داد و آنرا خطرناکتر از برنامه اتمی رژیم اعلام کرده بود.


هم اینک نیز به سود کشورهای منطقه و جهانیان است که پیشنهادات کنونی خانم رجوی را بدون فوت وقت جدی بگیرند.


رهایی از ارتجاع و استبداد مذهبی ایران پیش نیاز صلح و آرامش جهانی است.


علی معزی - زندان تهران بزرگ


س)با توجه به اعترافات حمید بقایی در مورد زندانها توضیحی دارید بفرمایید 


ج) البته بقایی از عوامل همین رژیم هست که طبعا در شرایط مناسبی نگه میدارند که با چنین صحنه هایی مواجه میشود، شرایط را در مورد بقیه زندانها میشود حدس زد. از جمله گزارشی داشتیم از وضعیت زندانیان در زندان تهران بزرگ در تهران که خیلی اسفباراست و کسی پاسخگوی شرایط زندانیان نه در رابطه با امور معیشتی آنان در داخل زندان و نه در رابطه با رسیدگی به پرونده هایشان نمی باشد.


زندانیان ماهها و بعضا سالها در نوبت رسیدگی به وضعیت پرونده در حالت انتظار بسر می برند و آنان را جهت رسیدگی به امورات پرونده و تعیین تکلیف قضایی شان تا مدتهای طولانی در نوبت نگه میدارند. بعضا هم که نوبت این زندانیان جهت رسیدگی به پرونده و رفتن به باصطلاح دادگاه می رسد روزانه ۱۵۰زندانی را به این خاطر احضار می‌کنند و در یک شرایط بحرانی و در یک محیط بدون هیچ امکانات و یا حتی مجموعه های بهداشتی در انتظار نگه‌میدارند تا نفرات را جهت بررسی وضعیت پرونده به دادگاهها اعزام کنند. هنگام ظهر حداقل ۵۰نفراز این زندانیان بدلیل نبودن مامور همراه و یا خودرو برای نقل و انتقال زندانیان به دادگاه, ‌بالاجبار به بند برگشت می دهند و این ریلی است که بطور روزانه و هفتگی در این زندان اتفاق میافتد.


هزینه‌دکتر و درمان مربوط به زندانیان پرداخت نمیشود و بایستی خود زندانیان و خانواده هایشان با تقبل پذیرش هزینه پرداخت دکتر و دارو در صورت امکان به دکتر خارج از مراجعه کنند. 


وضعیت غذای زندان هم اسفناک است و بطور خاص زندان دارای آب آشامیدنی نیست و زندانیان که عموما هم با فقر مالی مواجهند می بایستی برای مصرف یومیه خود آب آشامیدنی بخرند.


در ادامه یک گزارش داریم از زندان زاهدان وگوشمالی یکی از مزدوران وشکنجه گران بنام کوچکی :


روز یکشنبه اول مرداد ماه افسر نگهبان پاسدار به نام کوچکی تحت عنوان بازرسی وارد بند ۷ زندان مرکزی زاهدان شد و اقدام به ضرب و شتم, فحاشی و اذیت و آزار زندانیان کرد که تعدادی از زندانیان نسبت به رفتارهای این فرد اعتراض کردند که با برخوردهای وحشیانه این پاسدار مواجه شدند و در نتیجه تبدیل به یک درگیری بین زندانیان و پاسدار کوچکی شد. زندانیان از رفتارهای این پاسدار جان به لب شده بودند او را برای مدتی مورد گوشمالی قرار دادند که مجبور به فرار از این بند شد. 


س) خبرهای مربوط به اعتصاب غذای زندانیان سیاسی به کجا رسیده است


ج) در رابطه با اعتصاب غذا خبرهای مختلفی داریم از جمله !قاضی پرونده در جواب خانواده که خواهان آزادی وی به قید وثیقه شده بودند، گفته بود که حبیب  ساسانیان برای ما مرده است و اگر هم زنده باشد در عرض یکی دو روز خواهد مرد.


در آذربایجان، زندانی سیاسی حبیب ساسانیان در ۴۵امین روز اعتصاب‌غذای خود به مدت ۶ساعت بی‌هوش شده و به‌شدت با افت فشار خون و نبض مواجه شده است.


س) پاسخ رژیم به وضعیت وخیم جسمی این زندانی سیاسی چیست؟


ج) قاضی پرونده در جواب خانواده که خواهان آزادی وی به قید وثیقه شده بودند، گفته بود که حبیب ساسانیان برای ما مرده است و اگر هم زنده باشد در عرض یکی دو روز خواهد مرد.


در ادامه خبر دیگر اعتصاب مربوط به محسن رضایی زندانی محکوم به اعدام در زندان گوهردشت کرج, از روز ۲۶تیرماه, در اقدامی اعتراضی دست به اعتصاب غذا زده است. خواسته این زندانی رسیدگی مجدد به پرونده اش در شعبه موازی است. این زندانی که مدعی است شکنجه های زیادی از جمله کشیدن ناخن پا و شکستن دنده هایش را تحمل کرده حکم صادره برای این پرونده را مستدل نمی داند.


خبر دیگر مربوط به چنگیز قدم خیری زندانی سیاسی تبعیدی به زندان مسجد سلیمان در استان خوزستان است، به‌رغم تأیید پزشکان زندان مبنی بر ضرورت انجام عمل جراحی و وخامت حالش، با دخالت وزارت اطلاعات از رسیدگی پزشکی محروم مانده است. این زندانی سیاسی به‌رغم وضعیت جسمی نامناسب، ، در میان معتادان و در شرایط نامناسب بهداشتی نگهداری می‌شود. وی در اعتراض به کارشکنیهای اطلاعات اخوندی در زندان، از روز دوشنبه ۲مرداد ماه ۹۶دست به اعتصاب‌غذا زده است


نهایتا در خبرهای مربوط به اعتصاب غذا ی دو تن از هموطنان مسیحی بنامهای ابراهیم فیروزی وامین افشار است که هر کدام در اعتراض به شرایط غیرانسانی زندان و احکام ظالمانه قضاییه آخوندی در زندانهای اوین و گوهردشت هم‌چنان است ادامه دارد. 


خبر آخر هم اسماعیل عبدی عضو کانون صنفی معلمان که با اعتصاب غذایی که کرده بود رژیم تحت فشارهای بین الملی قرار بودکه رژیم مجبور شده بود که او را از زندان موقتا خارج کند ولی مجددا او را ربوده وبه بند ۳۵۰زندان اوین منتقل کرده اند در این رابطه فعالان معلمان و کارگران با صدور اطلاعیه هایی خواهان آزادی این عضو کانون صنفی معلمان شدند.
لطفا به اشتراک بگذارید: