نیکی هیلی به کره شمالی در رابطه با آزمایش های موشکی اش هشدارمیدهد



  • نیکی هیلی سفیر آمریکا روز یکشنبه 8مرداد 96 طی بیانیه یی اعلام کرد زمان برای مذاکره با کره شمالی به پایان رسیده است




در این بیانیه آمده است:‌ آمریکا به دنبال جلسه اضطراری شورای امنیت در مورد آزمایش موشکی کره شمالی نیست چرا که این شورا هیچ اقدام عملی نکرده و کره شمالی هم با مصؤنیت کامل قطعنامه های آن را نقض کرده است.

نیکی هیلی تأکید کرد: چین باید تصمیم بگیرد که نهایتاً می خواهد گامی مهم بردارد یا خیر. زمان مذاکره تمام شده است. خطری که رژیم کره شمالی برای صلح بین المللی دارد بر همگان روشن است ».

مایک پنس معاون رئیس جمهور سخنان نیکی هیلی را تکرار کرد و از چین خواست دست به عمل بزند. مایک پنس گفت«‌دوران صبر استراتژیک بسر آمده است » .

مقامات کاخ سفید می‌گویند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن هر دو بر این عقیده هستند که برنامه موشکی کره شمالی "خطری جدی و تهدیدی مسقیم و فزاینده" است.


براساس گزارشها رهبران دو کشور درخصوص تنشها در شبه جزیره کره و آزمایشهای موشکی کره شمالی بویژه آزمایش اخیر این کشور در اواخر هفته گذشته، با یکد‌گیر تلفنی گفتگو کرده‌اند

خانم هیلی در بیانیه ای گفت: "قطعنامه جدید شورای امنیت اگر فشار بین المللی بر کره شمالی را به طور قابل توجهی افزایش ندهد ارزشی نخواهد داشت."

وی تاکید کرد: "در واقع ارزش آن منفی خواهد بود چون حاوی این پیام برای دیکتاتور کره شمالی خواهد بود که جامعه جهانی تمایلی ندارد او را به طور جدی به چالش بگیرد."

کاخ سفید شامگاه جمعه ۲۸ ژوئیه (۶ مرداد) اعلام کرد، رئیس‌جمهور آمریکا با امضای مصوبه کنگره که شامل تحریم‌های جدیدی علیه ایران، روسیه و کره شمالی می‌شود موافقت کرده است

کره شمالی آمریکا را آشکارا به حمله اتمی به "قلب" این کشور تهدید کرد. خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، به نقل از خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) نوشت، چنانچه آمریکا بخواهد کماکان برای تغییر رژیم پیونگ‌یانگ تلاش کند، با حمله متقابل کره شمالی مواجه خواهد شد.
لطفا به اشتراک بگذارید: