محمد هاشمی رفسنجانی: قرار نیست (خامنه ای) کابینه را تشکیل بدهد



  • درگیری برسر کابینه آخوند روحانی بالاگرفته است. محمد هاشمی برادر رفسنجانی و عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌




حساسیت (خامنه ای) نسبت به ۳ وزیر اطلاعات، خارجه و دفاع است که البته وزیر ارشاد هم به آن اضافه شده است. اینگونه نیست که (خامنه ای) بخواهند کابینه را تشکیل دهد و انتخاب کابینه بر عهده رئیس‌جمهور است.

وی که روز یکشنبه 8مرداد 96 با خبرگزاری سپاه پاسداران ـ فارس مصاحبه می کرد به خامنه ای گوشزد کرد که در دوره خمینی هم وزیران توسط رئیس جمهور انتخاب و برای رای اعتماد به مجلس معرفی می شدند

محمد هاشمی افزود:‌ یکی از دلایلی که این بحث حساس شده و شایعات نیز به ‌آن دامن می‌زند برخی برنامه‌های صدا و سیما است که به صورت القایی سعی دارند وانمود کنند که (خامنه ای ) می‌خواهند این کار را انجام دهند در حالی که دفتر (خامنه ای ) اطلاعیه دادند و تاکید کردند که ایشان جز درباره دو یا سه وزیر نظر نمی‌دهند. متاسفانه برخی افراد دایه‌های مهربان‌تر از مادر در کشور مشکلاتی را ایجاد می‌کنند که هزینه آن را (خامنه ای ) باید بپردازند.

کابینه اول دولت روحانی با میانگین ۵۷ سال، پیرترین دولت پس از انقلاب اسلامی در ایران بود. روحانی وعده داده است که در دور دوم ریاست جمهوری اش، کابینه ای جوان تر خواهد داشت. مراسم تنفیذ روحانی پنجشبنه برگزار می شود.

در آستانه تحلیف روحانی و تشکیل دولت جدید، رسانه‌هایی از هر دو باند رژیم با ترسیم چشم‌انداز تیره و تاری از وضعیت اقتصادی رژیم و با برشمردن انبوهی از مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی که دولت آینده با آن مواجه است، اعتراف می‌کنند که دولت آینده آخوندحسن روحانی ناتوان‌تر از آن است که بتواند با این مشکلات و بحرانها مقابله کند، و از پس حل آنها برآید.

واقعیت هم این است که این رژیم با توجه به تعادل قوای جدید منطقه‌یی و جهانی و مطرح شدن بحث تغییر رژیم، زیر سنگین‌ترین فشارها قرار دارد که با در نظرگرفتن بحرانهای عمیق سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در داخل و تاثیر فشارهای بیرونی بر آن از یک طرف و مقاومت سازمانیافته و آماده و تاثیرگذار از طرف دیگر، در بن‌بست مرگباری قرار گرفته است که هرچه هم زمان می‌گذرد، بیش از پیش مسیر شقه و تضعیف را طی می‌کند

 
لطفا به اشتراک بگذارید: