حمایت زندانیان سیاسی زندان گوهردشت از جنبش دادخواهی قتل عام شدگان 67 ـ ۲۰دقیقه ۹مرداد ۹۶

1ـ حمایت زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج از جنبش دادخواهی و فراخوان به محاکمه آمران و عاملان قتل عام 67 .


2ـ مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا: ما از روسیه انتظار تغییر رفتار داریم. دولت ترامپ متعهد به سخت گیری بر روسیه است تا این کشور اعمال تهدیدآمیزش را متوقف کند.


3 ـ نیکی هیلی سفیر آمریکا در سارمان ملل متحد: زمان برای مذاکره با کره شمالی به پایان رسیده است. دیگر به شورای امنیت مراجعه نمی کنیم .




  •  تهدیدها علیه امنیت بین المللی




 


تهدیدات رژیم ایران برای امنیت بین المللی کنگره آمریکا را بر آن داشت که تحریمهایی را علیه آن اعمال کند. تلویزیون فاکس نیوز: رژیم ایران یک موشک به فضا پرتاب کرده است. این حرکت زنگهای خطر زیادی را در سراسر جهان به صدا درآورده است. این حرکت در شرایطی است که یک سلسله از اقدامات تحریک آمیز در این هفته اتفاق افتاده است. بطور مثال روز دوشنبه جتهای چینی به هواپیمای جاسوسی آمریکا نزدیک شدند.روز سه شنبه یک ناو آمریکا به قایق رژیم ایران که به این ناو نزدیک می شد شلیک هشداری کرد و روز جمعه هم یک پرتاب موشکی دیگر از طرف کره شمالی صورت گرفت. البته الان ما روی ایران متمرکز می شویم. رژیم ایران یک موشک دور برد دیگر به هوا پرتاب کرده است. این رژیم با توسعه موشکی، کمکهای مالی به شبه نظامیان خارجی، حملات سایبری و سایر رفتار بی ثبات کننده، امنیت بین المللی را مختل ساخته است. آمریکا معتقد است اینکار روح برجام را نقض کرده است.


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید : پرتاب موشکی شبانه توسط رژیم ایران ناقض روح برجام بوده است. به همین دلیل دونالد ترامپ توافق با این رژیم را بدترین توافق آمریکا خوانده است. گرچه دولت او کماکان به آن پایبند مانده است.


رکس تیلرسون به پل رایان ریاست مجلس نمایندگان اطلاع داده است که با متحدانش کار می کند تا به نقایص برجام بپردازد.


آمریکا در حال حاضر همچنین پیگیر است که بازرسانی به سایتهای نظامی مظنون رژیم ایران اعزام شوند تا وضعیت برجام را مشخص کنند.


یک عضو بنیاد دفاع از دموکراسیها در واشینگتن می گوید:‌ «مطلقا ضروریست یک بازرسی دقیق از این سایتها انجام شود. زیرا ما می خواهیم مطمئن شویم رژیم ایران هیچ فعالیت مربوط به تسلیحات اتمی و حتی تحقیقات اتمی ندارد».


وزارت خارجه می گوید هنوز امیدوار است آژانس بین المللی انرژی اتمی بر میزان تبعیت رژیم ایران نظارت کند.


دونالد ترامپ این هفته طی مصاحبه یی با وال استریت ژورنال گفت اگر تا90 روز دیگر گفته شود رژیم ایران کماکان از توافق اتمی تبعیت کرده است شگفت زده خواهد شد .


آمریکا بطور یکجانبه به تشدید تحریم دشمنانش ادامه می دهد. سنای آمریکا به تحریم کره شمالی، رژیم ایران و روسیه رأی داده است.


 





  • فراخوان به اروپا برای نامگذاری تروریستی حزب الله لبنان




 


حزب الله لبنان تحت امر رژیم ایران تنها یک هدف دارد: اجرای طرحهای تروریستی. نباید میان بال سیاسی و نظامی این گروه تروریستی تفاوتی قائل شد. اسکای نیوز می گوید: اعضای کنگره آمریکا در مورد تصویب قانونی در اتحادیه اروپا صحبت کردند تا حزب الله لبنان و تمامی بازوهای آن در لیست تروریستی قرار گیرد .


 اد رویس


رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت حزب الله لبنان تنها یک هدف دارد و آن طرحهای تروریستی است . حزب الله یک رهبری دارد و در آمد های مالی اش قابل تبدیل است .پیام این حزب خصمانه است . تمامی شاخه ها و عملیات این حزب در خدمت طرحهای تروریستی است . تشخیص شاخه های مختلف آن سخت است . ما باید با هم پیمانانمان کار کنیم تا این گروه تروریستی را از حمایت مالی و لجستیکی محروم کنیم.


 از طرفی الیوت انگل عضو کنگره آمریکا گفت اتحادیه اروپا نمی بایست میان جناح سیاسی و نظامی حزب الله تفاوت قائل شود چرا که هردو آنها تروریست هستند. الیوت انگل : آمریکا تفاوتی میان جناح های سیاسی و نظامی و رهبران حزب الله قائل نیست .  از نظر ما حزب الله سازمانی تروریستی است و اتحادیه اروپا نیز می بایست همین کار را انجام دهد .





  •  ‌جزییاتی از عملیات تروریستی رژیم ایران در منطقه خلیج فارس




 


دکتر محمد سلمی کارشناس امور منطقه در مصاحبه با اسکای نیوز جزییاتی از عملیات تروریستی رژیم ایران و حزب الله لبنان را در کویت فاش کرد: رژیم ایران فکر می کند کشورهای حوزه خلیج فارس نمی توانند با آن رودرو شوند و مانع پروژه هایش شوند . این دیدگاه ولی فقیه رژیم آخوندی در تهران نسبت به کشورهای حوزه خلیج فارس بویژه دولت کویت است . از این نقطه نظر وقتی که رژیم ایران اقدام به مداخله در امور کویت می کند . فکر می کند هیچ کشور عربی نمی تواند در مقابل آن بایستد و دولت کویت نیز نمی تواند کاری بکند . ما بر اساس واقعیت ها نه از روی تحلیل می دانیم که رژیم ایران از ماه مه سال۱۹۸۰ تا امروز ۱۸ بار علیه کویت تهاجم تروریستی داشته است. ده هسته جاسوسی و اطلاعاتی که بعضی از آنها قایق های تجاری بودند کشف شده است. این قایق های تجاری به بندر های کویت می آیند و در آنها دستگاههای ارتباطی است تا کار اطلاعاتی کنند. آنها دو سه روز در بندر می مانند و بعد از آن به جای دیگری می روند تا با هسته های رژیم ایران تماس بگیرند چه هسته هایی که با سفارت رژیم ایران در ارتباط هستند چه هسته های تروریستی و جاسوسی.  تمامی سفارت های رژیم ایران بدون استثنا با سپاه پاسداران ارتباط دارند نه با وزارت خارجه. این رژیم بویژه وابسته های فرهنگی و نظامی با هسته های تروریستی ارتباط دارند. حزب الله در سال ۱۹۹۶ شروع به جمع آوری سلاح در کویت کرد . این همان سالی است که رژیم ایران و حزب الله برج های خوبر را در شرق عربستان سعودی هدف قرار دادند . یک پروژه بزرگ توسط رژیم ایران و سپاه پاسداران و حزب الله وجود دارد که به امنیت خلیج فارس تهاجم می کند. یکی از این تهاجمات برج های شرقی و عملیات تروریستی در عربستان سعودی است .





  • تظاهرات مردم غوطه شرقی در حومه دمشق




 


شهر دوما در حومه دمشق شاهد تظاهرات اهالی این شهر بود آنها بار دیگر اعلام کردندکه آتش بس تنها در خدمت رژیم اسد است. تظاهرکنندگان همچنین گفتند ما آتش بس را در شرایطی که هموطنان ما جانشان را از دست میدهند، نمیخواهیم. آنها در عین حال خواستار اتحاد تشکلهای رزمنده شدند. اهالی غوطه با تظاهرات خود می خواهند به همه اعلام کنند آتش بس در این مناطق تنها درخدمت رژیم اسد است و مردم سوریه از آن سودی نمی برند. ما خواهان اجرای آتش بس در تمام غوطه هستیم. ما اهالی دوما  با برادرانمان در عربین و حموریا هستیم. همه اهالی مناطق شمالی باشما هستند و هیچوقت آتش بس منطقه ای را قبول نمی کنیم. ما خواستار وحدت تشکلهای نظامی هستیم . یکانهای رزمنده در این شرایط باید دست در دست هم بدهند. الان زمانی است که باید با هم متحد باشیم تا رژیم اسد و متحدان آن یعنی رژیم ایران و روسیه را بیرون کنیم. ما آتش بس در مناطق را به طور منفرد و مجزا قبول نداریم. غوطه متحد و یکپارچه است و تجزیه شدنی نیست. ما اهالی غوطه شرقی به راه حل سیاسی، که باعث کاهش تنش در منطقه شود، جواب مثبت می دهیم. ما به رزمندگان سپاه بزرگ رحمان اعتماد داریم و انشاالله تصمیمهای جدی و سختی برای صلح و امنیت مردم در قسمت میانی و شهرهای سقبا و حموریاوکفر بطنا و زملکا  بگیرد. سرنگون باد رژیم اسد و همه شبه نظامیان در غوطه و اطراف آن ، انشاالله همه این شبه نظامیان نابود شوند.  


 





  •  جنایات جنگی توسط نیروهای عراقی در موصل




هیومن رایتس واچ در گزارش هشدار آمیزی اعلام کرد نیروهای عراقی در موصل مرتکب جنایات جنگی شده اند. به گزارش هیومن رایتس واچ نیروهای عراقی چند ده مرد را در فاز پایانی جنگ موصل اعدام کرده اند. نیروهای آمریکایی از این نیروهای عراق حمایت کامل کرده اند و خواهان آن هستند که در این زمینه تحقیق شود . دولت عراق بازدید خبرنگاران به بعضی نقاط آزاد شده موصل را ممنوع کرده است . واحد های نظامی دولتی در دسترس خبرنگاران نبودند که بتوانند در این رابطه صحبت کنند .


 حیدر العبادی نخست وزیر عراق در دهم ژوئیه گذشته اعلام کرد که در موصل پیروز شده است . در فیلم های بدست آمده دیده می شود یک مرد توسط افراد مسلح کتک زده می شود و یکی دیگر از بلندی پرتاب می شود تا کشته شود . هیومن رایتس واچ خاطر نشان کرد ناظران حقوق بشر گفته اند در میان سربازان عراقی دو مرد برهنه را دیده اند که هدف شلیک آنها قرار می گیرند . آنها اجساد شمار دیگری از مردهای برهنه را هم دیده اند که یکی از آنها دستش بریده شده بود . هیومن رایتس واچ می گوید در عراق حقوق بشر نقض می شود . این سازمان از نظامیان آمریکا می خواهد تا تحقیق کنند چرا نیروهای عراقی مرتکب جنایات جنگی می شوند.




  • هشدار آمریکا نسبت به وضعیت ونزوئلا


 


آمریکا از خانواده دیپلوماتها در ونزوئلا خواسته است این کشور را ترک کنند. علت امر بی ثباتی سیاسی و وخامت اوضاع امنیتی است .


آمریکا به ونزوئلا هشدار داده است. آمریکا می گوید انتخاباتی که روز یکشنبه برگزار شد ترفندی برای نیکولاس مادورو جهت تحکیم قدرت خودش میباشد . آمریکا پیشاپیش دهها نفر از مقامهای فعلی ونزوئلا را مورد تحریم قرارداده است و گفته است اگر ونزوئلا با انتخابات یکشنبه پیش برود آمریکا اقدامات بیشتری انجام می دهد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:‌ اگر دولت ونزوئلا با انتخابات مجلس مؤسسان درصدد تحکیم قدرت و دوام رژیم مادورو باشد، ما آماده هستیم تا تحریمهای اقتصادی قوی و سریعی را اعمال کنیم زیرا می بینیم با این رژیم چه بر سر مردم ونزوئلا آمده است. فاکس نیوز می گوید: در ونزوئلا یک بحران سیاسی و اقتصادی وجود دارد و کمبودهای غذایی و دارویی به مردم فشار آورده است. وزارت خارجه آمریکا یادآور شده است درگیری بین اعتراض کنندگان و موتورسواران مسلح حامی دولت ادامه یافته است این درگیریها تاکنون بیش از 70کشته برجای گذاشته است. وزارت خارجه آمریکا دستور داده است خانواده دیپلوماتها، این کشور را ترک کنند . در اطلاعیه این وزارتخانه آمده است:‌ اعضای خانواده دیپلوماتها می توانند داوطلبانه از طریق سفارت آمریکا در کاراکاس این کشور را ترک کنند. وضعیت سیاسی و امنیتی ونزوئلا غیرقابل پیش بینی شده است و ممکن است به تغییر سریع منجر شود. در این اطلاعیه همچنین گفته شده شهروندان آمریکا در صورتی که نزدیک به این اعتراض کنندگان شوند در معرض دستگیری و بازداشت قرار می گیرند.


 





  •  امارات متحده عربی در مسیر ارسال کاوشگر به مریخ







 



امارات متحده عربی سرگرم ساختن جستجوگر فضایی برای ارسال به مدار مریخ است. پروژه سازمان فضایی این کشور به نام «امل»  اکنون با برگزاری مراسم مختلف در دوبی، به مردم معرفی می شود. هدف، آشنایی عموم با فعالیت های این سازمان و چشم انداز آینده کاوش های فضایی کشور است. امارات متحده عربی گفته است امیدوار است کاوشگر مریخ سال ۲۰۲۱ که همزمان با پنجاهمین سال تاسیس امارات متحده عربی است در مدار مریخ قرار گیرد. در صورت موفقیت، این اولین پروژه فضایی یک کشور عرب خواهد بود. این کشور امیدوار است فصل تازه ای در خاورمیانه باز کند. گروه های علمی مرکز فضایی محمد بن رشید، با دانشمندان دانشگاه کلرادو و همچنین مرکز ملی پژوهش های فضایی فرانسه همکای می کنند. سالم حمید الماری، معاون مدیر امور فناوری و علوم این مرکز می گوید: « این ماموریت ما را در موقعیت بالاتری قرار می دهد و به دانش جامعه علمی بین المللی درباره مریخ و جو آن می افزاید. بدیهی است که آژانس فضایی اروپا تجربیات و دانش و همچنین دانشمندان زیادی درباره ماموریت های فضایی به مریخ دارد. هدف ما به مشارکت گذاشتن اطلاعات و همکاری در سطح داده ها است» دانستن آنچه در مریخ می گذرد می تواند به شناخت بهتر ما از خانه خودمان، زمین و حفاظت از جو آن کمک کند. سارا امیر، دانشمند ارشد و معاون پروژه می گوید: «چیزی که قابل ملاحظه است و کمی به آنچه روی زمین داریم شباهت دارد توفان های غبار در مریخ است. البته در زمین کمتر از یک روز طول می کشد ولی در مریخ یک روز کامل ادامه دارد و تمام سطح کره مریخ را در بر میگیرد. گاهی از یک منطقه شروع می شود و مانند یک توفان کروی تا چند روز و چند هفته کل مریخ را می پوشاندنیمی از اعضای این گروه علمی ۷۵ نفره، زنان هستند. به گفته نخست وزیر امارات متحده عربی تا به حال پنج و نیم میلیارد دلار در این برنامه سرمایه گذاری شده است.


 





  • عواقب اقتصادی تحریم قطر




به گزارش تلویزیون العربیه ذخایر ارز خارجی در بانک مرکزی قطر شاهد افت بی سابقه ای بوده است بطوریکه کاهش ارز در این بانک در ماه گذشته به ده و نیم میلیارد دلار رسیده است. این افت سریع بدنبال تشدید فشار و تحریم های اقتصادی اعمال شده توسط عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر است.





  • پیشروی ارتش ملی یمن




نیروهای ارتش ملی یمن بعد از پیشروی در شرق پادگان خالد بن ولید در مسیر بندر مخا دستاوردهای جدیدی کسب کردند. یک منبع نظامی گفت یکانهای ارتش ملی یمن کنترل کامل این مناطق را بدست گرفته و شبه نظامیان حوثی و عوامل علی عبدالله صالح را از منطقه پاکسازی کرده اند .


 





  •  واکنش روسیه به تحریمهای جدید کنگره آمریکا




سی ان ان خبر داد: ولادیمیر پوتین میگوید 755 کارمند دیپلوماتیک آمریکاباید فعالیت های خود را در روسیه متوقف کنند.


 این اقدام روسیه نوعی تلافی جویی مسکو در قبال لایحه تحریمهای کنگره آمریکاست . کاخ سفید می گوید رئیس جمهور دونالد ترامپ آن لایحه را که به قانون تبدیل می شود امضا خواهد کرد.


 





  •  واکنش نظامی آمریکا علیه کره شمالی




در واکنش به شلیک موشک قاره پیما توسط کره شمالی، آمریکا دو روز بعد در شبه جزیره کره دست به اقدامات نظامی زد و سامانه دفاع موشکی خود را در این منطقه آزمایش کرد. پیونگ یانگ گفت قادر است اهدافی را در اعماق خاک آمریکا هدف قرار دهد .


 





  • آتش سوزی در بارسلون اسپانیا




در بارسلون اسپانیا بعد از آتش سوزی در سن اصلی یک جشنواره موسیقی بیش از بیست هزار نفر تخلیه شدند. با شروع برنامه آتشبازی در این مراسم سن اصلی دچار آتش سوزی شد . این جشنواره برای اولین بار در اسپانیا برگزار می شد و پیش از آن در بلژیک برگزار شده بود .


 





  • اپل یکی از مهمترین راه‌های دور زدن سانسور در چین را مسدود کرد




 برخی شرکتهای ارائه‌کننده وی‌پی‌ان ۷ مرداد اعلام کرده‌اند اپلیکیشن آنها در چین از اپ‌استور حذف شده است. اپل اعلام کرده محتوی آنها در چین غیرقانونی است. اپل پیش از این اپلیکیشن "نیویورک‌تایمز" را هم در چین حذف کرده بود. کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند با استفاده از نرم‌افزارهای وی‌پی‌ان ارتباطی رمزگذاری‌شده با سرور برقرار می‌کنند.


 


 


 


 

لطفا به اشتراک بگذارید: