رکس تیلرسون: امیدواریم ایران، روسیه و کره شمالی پیام های ما را درک کنند



  • رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا طی بیانیه یی مطبوعاتی در مورد تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران، روسیه و کره شمالی ابراز امیدواری کرد پیام این تحریمها درک شود




در این بیانیه که در سایت وزارت خارجه آمریکا درج شده آمده است:‌ «آراء نزدیک به اتفاق آراء برای لایحه تحریم ها در کنگره منعکس کننده اراده قوی مردم آمریکا ... است.


ما با دوستان و متحدینمان تنگاتنگ کار خواهیم کرد که تضمین کنیم پیامهای ما به روسیه, رژیم ایران و کره شمالی، به روشنی درک شود.»





  • مطالب مرتبط:




پاسدار رضایی:‌ سخت‌ترین تحریم طی ۱۰۰سال اخیر علیه ما نوشته شده است

مک‌کارتی و اِد رویس نماینده جمهوری‌خواه و رئیس کمیته روابط خارجی کنگره در بیانیه مشترکی تصریح کرده‌اند که "کره شمالی، ایران و روسیه از راه‌های مختلف همسایگانشان را تهدید کرده و اقداماتی علیه منافع آمریکا انجام می‌دهند".

بر اساس این لایحه جدید ترامپ اگر با این لایحه مخالفت کند باید گزارشی درباره دلایل مخالفتش با این تحریم‌ها یا بخشی از آنها به کنگره بدهد و کنگره نیز ۳۰ روز فرصت دارد تا دلایل ترامپ را بپذیرد یا رد کند. طرح یادشده رئیس جمهوری آمریکا را موظف می‌کند که در ظرف ۹۰ روز، سپاه پاسداران، مقامات، نمایندگان و اشخاص وابسته‌اش در خارج از ایران را بنا بر اتهام فعالیت‌های تروریستی تحریم کند.

در پیش نویس طرح آمده است: "سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران - و نه فقط نیروی قدس سپاه - مسوول اجرای برنامه فعالیت‌های بی‌ثبات کننده، حمایت از تروریسم بین المللی و برنامه موشکی ایران است."



وزارت دارایی آمریکا در واکنش به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ شش شرکت ایرانی را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

آمریکا می‌گوید این شش شرکت زیرمجموعه‌ گروه صنعتی شهید همت هستند که یکی از "نهادهای کلیدی" در برنامه موشک‌های بالستیک ایران معرفی شده است.

[caption id="attachment_15418" align="aligncenter" width="300"]سپاه پاسداران موشک بالستیک تحریم سپاه پاسداران توسط آمریکا[/caption]

وزارت دارایی آمریکا می‌گوید پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ اقدامی "تحریک‌آمیز" بوده، چرا که فناوری موشک‌های ماهواره‌بر مشابه موشک‌های بالستیک قاره‌پیما است.

وزارت خارجه آمریکا هم آزمایش سیمرغ را خلاف "روح برجام" دانسته اما محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، می‌گوید ایران به متن و به روح برجام (توافق هسته‌ای) پایبند بوده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: