This browser does not support the video element.

دونالدترامپ لایحه تحریم رژیم ایران راامضامی کند- ۲۰دقیقه ۷مرداد۹۶

1- بیانیه کاخ سفید: دونالد ترامپ لایحه تحریمهای رژیم ایران، روسیه و کره شمالی را امضا خواهد کرد .


2 - فرانسه، آلمان ، آمریکا و انگلستان پرتاب موشک ماهواره بر توسط رژیم ایران را محکوم کردند .


3 - نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد: مجازات رژیم ایران به خاطر اعمال تحریک آمیزش ادامه می یابد. آمریکا به این رژیم اجازه نخواهد داد با رفتاری که منافع ما و متحدانمان را تهدید میکند به حال خود رها شود.


 





  • مجازاتهای جدید آمریکا علیه رژیم ایران




آمریکا مجازاتهای سنگینی را علیه رژیم ایران اعمال می کند. هدف این تحریمها برنامه موشکی و تروریسم رژیم و به طور خاص سپاه پاسداران است.تلویزیون العربیه: مجلس سنای آمریکا لایحه مجازاتهای جدید علیه رژیم ایران را به خاطر برنامه موشک های بالستیکی به تصویب رساند . از طرفی وزارت خارجه آمریکا آزمایش موشک بالستیکی توسط رژیم ایران را عملی تحریک آمیز دانست . بر خلاف مجازاتهای اعمال شده آمریکا علیه رژیم ایران و اعتراض مستمر غرب ، آزمایش موشک های بالستیکی توسط رژیم ایران تکرار می شود . جدید ترین اقدام رژیم ایران تجربه موشکی بود که تهران خبر آنرا منتشر کرد و واشینگتن آنرا عملی تحریک آمیز دانست . رژیم ایران ادعا کرد یک موشک حامل ماهواره را شلیک کرده در حالی که غرب هشدار می دهد ادامه توسعه موشک های بالستیکی دوربرد باعث مجازاتهای بیشتری علیه رژیم ایران خواهد شد . واشینگتن گفت آزمایش جدید رژیم ایران نقض قطعنامه های سازمان ملل است و باعث بی ثباتی در منطقه می شود. این اظهارات در حالی است که مجلس سنای آمریکا مجازاتهای جدیدی را علیه رژیم تهران اعمال کرده است . همچنین آزمایش موشکی توسط رژیم ایران تنها چند روز بعد از مصوبه لایحه نمایندگان برای مجازاتهای شدید علیه این رژیم و روسیه و کره شمالی صورت می گیرد. این تحریمها بطور خاص برنامه موشک های بالستیکی و سپاه پاسداران را هدف قرار داده است.


 





  • اهمیت لایحه تحریمهای جدید کنگره آمریکا




 


لایحه یی که در مجلس نمایندگان تصویب شد و تحریمهای گسترده یی را علیه رژیم ایران اعمال کرد و سپاه پاسداران را نامگذاری تروریستی کرد حائز اهمیت زیادی است.


تلویزیون فاکس نیوز می گوید تحریمهای جدید کنگره آمریکا علیه رژیم ایران، روسیه و کره شمالی به حدی اهمیت داشت که سناتور مک کین با وجود نبرد با سرطان مغزی خود را به کنگره رساند. او می گوید دلیل آمدنش به کنگره اهمیت این لایحه بوده است.ادرویسرئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا بر اهمیت تحریمهای جدید تأکید می کند و می گوید هر گاه رئیس جمهور خواهان تغییر این تحریمها باشد می توان با مذاکره با کنگره این کار را بکند.ما توافق خوبی در رابطه با سه رژیم ایران و روسیه و کره شمالی کسب می کنیم. هر یکی از این سه رژیم امنیت ملی ما را تهدید کرده اند و ثبات جهانی را تضعیف کرده اند. من و اعضای کمیته روابط خارجی اولین کسانی خواهیم بود که بگوییم حاضریم مجددا این تحریمها را بررسی کنیم اما تاکنون ما تغییری در این رابطه ندیده ایم. واقعیتی که دیده ایم این است که کره شمالی تنش را تشدید کرده است. ..رئیس جمهور می تواند تغییرات خودش را بدهد و کنگره هم می تواند قطعنامه یی تصویب کند که مخالفت خود را اعلام کند. سیاست ما تا به حال در قبال این رژیمها نیتجه یی نداشته است. دادن امتیاز به کره شمالی و رژیمهای مهاجم نتیجه یی نداشته است. بنابراین ما به این فشارها می افزاییم . این تحریمها تاثیری واقعی خواهند داشت. یک قلم علیه کره شمالی. اگر ما پول نقد به این کشور را قطع کنیم کما اینکه قبلا هم اینکار را کردیم آنها برنامه اتمی شان را تعطیل کردند. ما به چنین ابزاری نیاز داریم تا به بخشی از قانون تبدیل شود.


 





  • سراسیمگی رژیم ایران در قبال ضربه تحریمها




ضربه سنگینی به رژیم ایران و توافق اتمی آن با تحریمهای جدید کنگره آمریکا وارد آمده است. این ضربه رژیم ایران را سراسیمه کرده است. اسکای نیوز می گوید: بعد از آنکه آمریکا لایحه جدیدی از مجازات ها علیه رژیم ایران را تصویب کرد مقامات ایران می گویند این مجازات ها ضربه سنگینی به توافق اتمی است حسن روحانی تهدید می کند که معابر دریایی را به روی آمریکا می بندد . رژیم ایران لحن خود علیه آمریکا را در صحنه های نظامی و سیاسی تشدید کرده و شبه نظامیانش را به کشورهای مختلف فرستاده است. در صحنه نظامی رئیس ستاد نیروهای مسلح رژیم ایران به دولت آمریکا هشدار داد در صورت هر عمل تحریک آمیز، این رژیم بر خلاف مجازاتهای آمریکا نیروهای نظامی اش را تقویت خواهد کرد .در صحنه سیاسی هم صدای روحانی رئیس جمهور این رژیم بلند شده و خطاب به واشنگتن می گوید در صورتیکه واشنگتن بخواهد منطقه خاور میانه در آرامش باشد باید دست از سیاست های خصمانه و تحریک آمیزش بردارد . در چنین شرایط متشنجی دونالد ترامپ مجددا درمورد نقض توافقنامه اتمی به رژیم ایران هشدار می دهد و می گوید در این صورت رژیم ایران با عواقب وخیمی روبرو خواهد شد .  این در حالی است که دونالد ترامپ ازهیچ فرصتی فروگذار نمی کند که بر نقش تروریستی رژیم ایران تاکید کند و ناخشنودی خود را از توافق اتمی که در دوران اوباما امضا شده بیان کند .


 





  • ضرورت کمک به رزمندگان مدره سوریه




 


ژنرال جک کین معاون سابق ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا می گوید باید به رزمندگان مدره سوریه کماکان کمک کرد. قطع کمکهای تسلیحاتی آنها را در مقابل رژیم ایران و اسد بی دفاع خواهد کرد .ژنرال جک کین که در حال حاضر در موسسه مطالعات جنگ و تحلیلگر نظامی فاکس نیوز است ، می گوید: رزمندگان مدره سوریه تنها اپوزیسیونی هستند که از ایجاد یک دموکراسی در سوریه دفاع می کنند در نتیجه باید کمک به آنها را ادامه داد. این رزمندگان تنها نیرویی هستند که با اهداف ما در سوریه همسو هستند. طبعا عملیات کمک به آنها مخفی بوده است. ما به آنها کمکهای تسلیحاتی می کردیم از جمله موشکهای [ان.آی.تو ] ارسال می کردیم. من در موسسه مطالعات جنگ هستم و این امور را روزمره دنبال می کنم و از قضا این رزمندگان در جنگ علیه نیروهای رژیم اسد کاملا موثر بوده اند. نیروی مدره در شمال آموزش دیده هستند. اما نیروها در جنوب اینطور نیستند. لذا این مرا متعجب کرده که چرا ما آنها را تضعیف کنیم و سلاحهایشان را بگیریم. این روی روحیه آنها تآثیر میگذارد. گرفتن سلاح از آنها باعث می شود در مقابل رژیم اسد و رژیم ایران آسیب پذیر شوند. این امر همچنین باعث می شود که القاعده هم به این رزمندگان حمله کند. به همین خاطر احتمال دارد که آنها اعضایی را از دست بدهند و برخی از اعضای آنها را به سمت گروههای تندرو سوق بدهد . چرا که آنها فکر خواهند کرد این گروهها شانس بیشتری نسبت به مدره ها دارند. بنابراین قطع کمک به این رزمندگان بی معنی است .




[caption id="attachment_15570" align="alignleft" width="300"]سوریه-رزمندگان-مدره-کمک ضرورت کمک به رزمندگان مدره سوریه[/caption]




 


 





  • رژیم ایران تهدیدی برای موجودیت کویت




یک استاد علوم سیاسی در دانشگاه کویت می گوید فعالیتهای تروریستی رژیم ایران تهدیدی جدی برای کویت است. تهدید سرنگونی است. دکتر عبدالله شایچی استاد علوم سیاسی در دانشگاه کویت به تلویزیون اسکای نیوز گفت : جای تعجب ندارد که دادگاه کویت بعنوان دولتی که از یک سال و نیم پیش در گیر هسته تروریستی بوده حکم کرد . این هسته از بیست ماه پیش آموزش دیده ، در دوره های متوالی، تسلیحات بدست آورده و تلاش کرده نظام را سرنگون کند. یک ماه پیش که دادگاه استیناف برگزار شد به این افراد احکام مختلفی داد . رژٰیم ایران اهرم های زیادی در منطقه دارد که توسط آنها خرابکاری کند . نه تنها با نیروی نظامی بلکه با حمایت از عواملش تلاش می کند اخلال ایجاد کند. همانطوری که همیشه می گوید افتخار می کند ، کنترل پایتخت های عربی را در دست بگیرد. ولی چیزی که خطر ناک است هسته های تروریستی است که در کشورهای منطقه خلیج فارس کاشته است. بنابر این عجیب نیست که در هر گزارشی که وزارت خارجه آمریکا صادر می کند گفته شود که رژیم ایران اولین کشور حامی تروریسم در جهان است . سفارتهای رژیم ایران و وابسته های سفارت رژیم ایران در کشورهای مختلف همین نقش را دارند و می بایست که نسبت به آنها هوشیار بود .


 


 





  • مصوبه تاریخی قانون منع خشونت علیه زنان تونس




 


زنان تونس به یک پیروزی تاریخی دست یافتند. این پیروزی نتیجه چند دهه مبارزات آنان به ویژه پس از انقلاب تونس است. تلویزیون فرانسه 24می گوید: تصویب قانون منع خشونت علیه زنان در مجلس تونس یک تصمیم تاریخی بوده است. در این مصوبه قانونگذاران به نفی انواع خشونتهای اخلاقی و فیزیکی و جنسی و اقتصادی علیه زنان رای دادند. با در نظر گرفتن رهنمودهای سازمان ملل و تساوی جنسی، این اولین قانون است که بطور خاص زنان را از خشونت حفظ می کند.این قانون هر نوع استثنایی را که علیه زنان باشد لغو می کند . نماینده مجلس تونس در دفاع از ضرورت این قانون می گوید: ازدواج یک دختر 13ساله با یک مرد 40ساله شرم آور است و تاریخ فراموش نمی کند. این قانون، هتک حرمت زنان در اماکن عمومی را جرم محسوب می کند. مجازاتهای سخت تری هم برای خشونتها در داخل خانواده تعیین شده است. این قانون حمایت های حقوقی و معنوی برای قربانیان تامین می کند. برای مدافعان حقوق زنان تونس که چند دهه است بدنبال قانون منع خشونتهای محلی بودند، این مصوبه یک پیروزی بوده است. حدود نیمی از زنان تونس به نحوی قربانی خشونتهای داخلی در زندگیشان بوده اند. اما اکنون تونس در زمینه حقوق زنان در جهان عرب پیشرو است.


 





  • مسن ترین فضانورد اروپایی راهی ایستگاه بین المللی شد




سه فضانورد آمریکایی، روسی و ایتالیایی روز جمعه از پایگاه بایکنور قزاقستان راهی ایستگاه فضایی بین المللی شدند. هدف از این سفر کمک به طرحهای تحقیقاتی و پزشکی در آزمایشگاه فضایی یکصد میلیارد دلاری شناور در مدار زمین است. پائولو نسپولی، فضانورد شصت ساله ایتالیایی در این ماموریت و در آغاز سومین سفر فرازمینی خود، عنوان مسن ترین فضانورد اروپایی را از آن خود کرد. وی در پایان ماه ژوییه (سه روز دیگر) وارد ایستگاه فضایی بین المللی خواهد شد. نسپولی با آنکه دو سفر دیگر به فضا رفته بود، برای این ماموریت جدید نیز دوره آموزشی و آمادگی فشرده را طی کرده بود. نسپولی پیش از آغاز سفر تازه خود گفت: «هر روز از خودم این سوال خنده دار را می پرسم که وقتی بزرگ شوم می خواهم چه کاری بکنم. اینطوری احساس جوانی می کنم و هم فعالیتم را ادامه می دهم.» او اضافه کرد: «در آخر کار، تنها حس موفقیت کافی نیست. کارهای زیادی است که دوست دارم انجام بدهم مثلا گواهی خلبانی دارم اما یکی از رویاهایم این است که بتوانم هلیکوپتر را خلبانی کنم اما برای این کار گواهی لازم است. سعی خود را کرده ام اما برای این کار یکی دو ماه وقت لازم است و من در هفت هشت سال پیش این فرصت را پیدا نکردم.». مسن ترین فضانورد اروپا می گوید تصمیم دارد از فضا، مکانهای بخصوصی در زمین را عکسبرداری کرده و هنگام مراجعه به زمین شخصا از آنها بازدید کند.





  • ‌جشنواره سالیانه گاوهای موبلند یاک




گله ای از ۳۰۰ گاو موبلند «یاک» در مغولستان به سمت محل برگزاری جشنواره می روند. محل برگزاری این جشنواره سالیانه، روستای اورخان واقع در جنوب مغولستان است. مغولستان پس از تبت بیشترین تعداد گاوهای موبلند را داراست. این گاوها در دیگر نقاط جهان گونه ای بسیار کمیاب هستند. با از بین رفتن زندگی عشایری و شهرنشینی، برگزاری این جشنواره ها یادآور خاطره ها و سبک زندگی کوچ نشینان و عشایر برای مردم مغولستان است.




[caption id="attachment_15571" align="alignleft" width="300"]جشنواره-مغولستان-گاوموبلند ‌جشنواره سالیانه گاوهای موبلند یاک[/caption]


  • سازمان ملل متحد پرتاب موشک قاره پیمای کره شمالی را محکوم کرد




به دنبال آزمایش موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی، سازمان ملل متحد این اقدام را محکوم کرد. سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت آنتونیو گوترز دبیرکل این سازمان پرتاب ”موشک بالستیک با برد قاره پیما توسط کره شمالی را محکوم کرد .


 


 


 

لطفا به اشتراک بگذارید: