This browser does not support the video element.

سخنرانی جیلانی همامی در سمینار عربی و بین المللی، گردهمایی سه روزه مقاومت ایران

گردهماییهای سه روزه مقاومت

سمینار شخصیتهای عربی و بین‌المللی:

”سرنگونی رژیم آخوندی

ضرورت پایان جنگ و تروریسم در خاورمیانه“

11تیر 1396

 

جیلانی همامی –نماینده پارلمان تونس


با درود به همه

ابتدا، مایلم که به برادران و خواهرانم در سازمان مجاهدین خلق تبریک بگویم بهدلیل پیروزی چشمگیر در کنفرانسشان در روز گذشته

من این شرف و افتخار را دیروز داشتم که برای اولین بار در کنفرانس این سازمان شرکت کنم و چشمانم خیره گشت از تعداد زیاد ایرانیهایی که شرکت کرده بودند و میهمانانی که در این کنفرانس شرکت کرده بودند که به صراحت بگویم در من آرزوی بزرگی و نوعی آرزو برای آینده را در رابطه با وضعیت ایران بوجود آورد.

در جهان امروز تقریبا هیچ رژیمی مثل این رژیم در سرکوبگری و خصومت با اصول آزادی و عدالت وجود ندارد.

. علاوه بر آن، رژیم ایران اکنون تبدیل به یک نیروی منطقهیی شده است که تلاش میکند در تمامی زمینهها گسترش پیدا کند رژیم ایران یک ایستگاه شنود و نفوذ در اریتره ایجاد کرده است، رژیم ایران روابطی برقرار ساخته و یک ایستگاه در آنگولا دارد، رژیم ایران در تونس فعال است. امروز رژیم ایران بهوسیله وزارت اطلاعات در تونس به منظور ترویج افکار شیعه و برای ایجاد تشکیلات شیعه در تونس دخالت میکند. طبیعتا بابت آن مبالغ بسیار زیادی را خرج این تشکیلات بهوسیله گروهها و نه ضرورتا بهوسیله احزاب میکند از طریق اتحادیههای مجمتع مدنی. ایران تلاش میکند در هر جایی از عامل شیعه سوء استفاده کند، از عامل مذهب و من تأیید میکنم حرفهای آن برادری که گفت از بزرگترین خطرهایی که این منطقه را امروزه تهدید میکند تلاش برای ایجاد پایههایی بهوسیله جنگ جدید، جنگ سنی و شیعه، این جنگ فرقهگرایان که خطر بسیار بزرگی بهشمار میرود که ایران بهوسیله آن میخواهد نفوذ پیدا کند مثلا در مغرب عربی، در تونس، در الجزائر و در مراکش، که البته تا الآن نتوانسته آنرا به انجام برساند زیرا این کشورها، کشورهای سنی هستند و همه اینها را می دانیم.

بهعقیده من، برادران در سازمان مجاهدین خلق ایران، پرچمی برافراشتند که برای ما آرزویی بزرگ را ایجاد کرده است، زیرا سقوط رژیم ایران اقدامی در مسیر یکی از گامهای بزرگ در این منطقه و در این پهنه جغرافیایی خواهد بود، که معنای آن ورود منطقه ما به دموکراسی است. بهعقیده من برادران در سازمان مجاهدین خلق مسئولان اصلی هستند و به عقیده من مسئولیت آنها و مسئولیت مردم ایران، خلق بزرگ ایران که از سال 1979رنج کشیده و در سختی بسر برده ،اما این خلق با تاریخ مبارزاتی عظیم خود، بهعقیده من این فرصت را به منطقه ما برای آزادی و دموکراسی خواهد داد و آرزومندم که سازمان مجاهدین خلق پیشتاز این جنبش باشد.
لطفا به اشتراک بگذارید: