This browser does not support the video element.

لایحه تحریم های جدید علیه ایران در کنگره آمریکا



  • لایحه جدید کنگره آمریکا علیه رژیم ایران




به دنبال توافق دوحزبی در آمریکا برای پیگیری لایحه تحریمها ی جدید علیه رژیم آخوندی و سپاه پاسداران، کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا از لایحة جدید که کرة شمالی و روسیه را نیز شامل میشود حمایت می‌کند.

سارا هاکبی در مصاحبه با ای.بی.سی. نیوز، در مورد اختلاف بین کاخ سفید و کنگره برسر تحریمهای روسیه گفت: « نسخة اولیة لایحه (تحریم‌ها) به‌نحو بدی تدوین شده بود، ولی ما توانستیم با مجلس نمایندگان و سنا کار کنیم... ما از لایحة کنونی حمایت می‌کنیم و به کار با مجلس نمایندگان و سنا برای اعمال تحریم‌های سخت علیه روسیه تا زمانی که وضعیت اوکراین به‌طور کامل حل و فصل شود، ادامه خواهیم داد».


  • لایحه جدید شامل چه محورهایی است ؟




لایحة جدید کنگره در برگیرندة تحریم‌های تروریسم علیه سپاه پاسداران، اجرای یک تحریم تسلیحاتی و مجازات ناقضان حقوق بشر در ایران است. این لایحه شامل تحریم‌های الزام‌آور علیه دست اندکاران برنامة موشک بالیستیک رژیم است و هم چنین کسانی که با دست اندکاران برنامه موشکی رژیم تجارت می‌کنند راشامل می شود.

در بخشی ازلایحه تحریمهای جدید آمریکا علیه رژیم و سپاه پاسداران، آمده است: «به‌طور عام حداکثر تا 90 روز بعد از اجرایی‌شدن این قانون و بعد از آن به‌طور سالانه، وزیر خارجه باید به کمیته‌های مربوطه در کنگره فهرستی از تمامی افرادی را ارائه کند که... مسئول قتل‌های فراقضایی، شکنجه و سایر نقض‌های فاحش حقوق بشر... علیه افرادی در ایران هستند که تلاش دارند:

الف: فعالیت غیر قانونی مقامات حکومت ایران را افشاء کنند

و ب: حقوق بشر و آزادی‌های به‌رسمیت شناخته‌شدة بین‌المللی را به‌دست بیاورند، از (این حق) استفاده کنند، از آن دفاع و یا آن‌را ترویج کنند؛ (حقوقی مثل) آزادی‌های مذهبی، آزادی بیان، انجمن و تجمع و حقوق برخورداری از محاکمة عادلانه و انتخابات دموکراتیک».

قرار است لایحة تحریم‌های جدید، روز سه‌شنبه در مجلس نمایندگان آمریکا به رأی گذاشته شود؛ این لایحه می‌تواند قبل از تعطیلات ماه اوت کنگره، برای رئیس‌جمهور آمریکا ارسال شود.


  • تاکید بر لزوم مقابله با اقدامات تجاوزکارانه رژیم ایران




سایت رسمی کمیتة امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در مطلبی دربارة لایحة دو حزبی تحریم‌ها علیه حکومت آخوندی بر لزوم مقابله با اقدامات تجاوزکارانة رژیم تأکید کرد، و نوشت: «(رژیم) ایران از طریق سپاه پاسداران، گروه تروریستی حزب‌الله را تقویت می‌کند، رژیم قاتل اسد را حمایت می‌کند و به جنگ داخلی در یمن سوخت می‌رساند. (این رژیم) هم‌چنین به زندانی‌کردن ناعادلانة آمریکایی‌ها و سرکوب مردم ایران با نقض‌های وحشتناک حقوق بشری، ادامه می‌دهد».


  • رژیم ایران منبع تامین مالی تروریست ها




این منبع می‌افزاید: «(رژیم) ایران به تأمین مالی تروریست‌ها ادامه می‌دهد و فعالانه ثبات خاورمیانه را تضعیف می‌کند. (این رژیم) به‌دنبال توافق اتمی دولت اوباما، میلیاردها دلار از رفع تحریم‌ها به‌دست آورد. رژیم افراطی (حاکم بر) تهران، این ثروت بادآورده را در راستای افزایش تلاش‌هایش برای دامن‌زدن به بی‌ثباتی در خاورمیانه به‌کار می‌گیرد».


  • برنامه موشک بالستیک رژیم ایران یک تهدید جهانی است




در همین حال ، سناتور جان مک‌کین رئیس کمیتة قوای مسلح سنای آمریکا، و الیوت انگل رئیس دموکرات‌ها در کمیتة امور خارجی مجلس نمایندگان از توافق اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا بر سر لایحة دو حزبی تحریم‌ها استقبال کردند. الیوت انگل برنامة موشک بالیستیک رژیم آخوندی رایک تهدید جهانی دانست و گفت لایحة تحریم‌های جدید، در کنگره به تصویب خواهد رسید.

 روزنامه جوان : تحریمهای جدید کنگره آمریکا « برجام نظامی »


روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران تحریمهای جدیدی را که قرار است به زودی در کنگره آمریکا به تصویب برسد،« برجام نظامی» آمریکا به دنبال برجام هستهای، توصیف کرد و نوشت: این تحریم در واقع، تحریمهایی برای هدف قرار دادن اقتدار دفاعی، توان موشکی و قدرت نظامی (نظام) از طریق تحریمهای گسترده و بیسابقه میباشد. طراحان این طرح، به‌دنبال آن هستند تا از طریق اعمال تحریمهای گسترده، زمینه‌های یک برجام نظامی را با هدف محدودسازی قدرت دفاعی نظام فراهم سازند..

روزنامه سپاه پاسداران افزود: آمریکاییها پس از بهره‌مندی از برجام هسته ای، هم‌اکنون به‌دنبال جایگزین کردن قدرت دفاعی (نظام) به جای برنامه هسته‌یی و آغاز کردن مجموعه‌یی از تحریمها و فشارها به (نظام) به این بهانه هستند.
لطفا به اشتراک بگذارید: