This browser does not support the video element.

کاخ سفید طرح تحریمهای جدید را امضا می کند- ۲۰ دقیقه ۲مرداد۹۶

 ۱ـ کاخ سفید: دونالد ترامپ طرح تحریمهای گسترده علیه رژیم ایران، روسیه و کره شمالی را امضا می کند .


۲ـ ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا:‌  ما بطور روزانه درگیر تأثیر اعمال بدخواهانه ایران هستیم .


۳ـ جلسه اضطراری شورای امنیت در مورد اوضاع بیت المقدس .


ـ رژیم ایران عامل اصلی آشوب در منطقه


رژیم ایران یک روز هم از پناه دادن به تروریستها با گرایشهای مختلف دست بر نمی دارد. همین روزها تعدادی ازاتباع کویتی به اتهام در اختیار داشتن سلاح و جاسوسی برای رژیم ایران و شبه نظامیان حزب الله لبنان دستگیر شدند


متهمان یک شبکه تروریستی به نام شبکه عبدالی درکویت از طریق دریا به ایران فرار کردند. رژیم ایران تروریستها را در خارج از خاک خود تأمین مالی میکند . این رژیم برای فراهم کردن پناهگاه امن برای تروریستها در داخل خاکش تردید نمی کند


رژیم ایران تلاش کرد از طریق دریا شماری از افراد تحت تعقیب در فعالیتهای تروریستی در بحرین را در ژانویه گذشته به ایران قاچاق کند. اما نیروهای امنیتی بحرین این عملیات را ناکام گذاشتند.ادعاهای مستمر




[caption id="attachment_13677" align="aligncenter" width="300"]ما بطور روزانه درگیر تأثیر اعمال بدخواهانه ایران هستیم . ما بطور روزانه درگیر تأثیر اعمال بدخواهانه ایران هستیم .[/caption]

رژیم ایران که با سازمان القاعده دشمنی دارد، نتوانسته است واقعیت پناه دادن تروریستها توسط این رژیم را پنهان کند.ایران قبل از سقوط القاعده در افغانستان وبعداز آن،به یک پناهگاه امن برای سرکردگان القاعده وخانواده‌هاواموالشان تبدیل شده بود. کمااینکه یک معبر امن برای عناصر مسلح القاعده وتأمین آنها محسوب میشد.


درسال ۲۰۰۳ گزارش رسانه های آمریکایی نشان داد رژیم تهران یک معامله را به واشنگتن ارائه کرده که مفاد آن تحویل دادن برخی سرکردگان کلیدی القاعده بوده است. در حالیکه پناه دادن تروریستها توسط مقامهای رژیم ایران با حسابها و اهدافی صورت میگیرد. رژیم تهران وجود تروریستها در ایران را یک نقطه قوت در گفتگوها بویژه در روابطش با آمریکا میداند.


کمااینکه رژیم تهران از گروههای تروریستی برای عملیات علیه برخی کشورها که روابطش باآنها بحرانی شود، استفاده میکند.مهمترازاینها،غرق کردن منطقه با دریایی از آشوب است.



 ـ فعالیتهای تروریستی رژیم ایران در کویت


تروریسم رژیم ایران اینبار کویت را هدف قرار داده است. کویت برای مقابله با این تهدید روابط دیپلوماتیک خود را با این رژیم کاهش داده است.تلویزیون العربیه:


خبرگزاری رسمی کویت پنجشنبه ۲۰ژوئیه اعلام کرد دولت این کشوربه سفارت رژیم ایران درکویت ابلاغ کرده است تا خانه فرهنگی رژیم ایران و دفتر نظامی وابسته به سفارت بسته شود و تعداد دیپلماتهای رژیم در کویت از ۱۹ نفر به چهار نفر کاهش یابد و طی ۴۵ روز کویت را ترک کنند .


این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که دست داشتن رژیم ایران در عملیات تروریستی بر ملا شد. منابع امنیتی تاکید کردند وزارت کشور کویت به متهمان تنها چند ساعت فرصت دادند و در صورتیکه خود را تسلیم نکنند به اتهام اخلال درامنیت کشور ملیت کویتی از آنها گرفته می شود.


 یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه کویت تاکید کرد پس از صدور حکم دادگاه فرجام خواهی... وزارت امور خارجه گام‌های لازم را در مورد حکم صادره با توجه به مشارکت رژیم ایران در پشتیبانی از هسته تروریستی برداشت و تصمیم گرفته شده برای کاهش شمار دیپلمات‌های فعال در سفارتخانه, به سفیر رژیم ایران در کشور کویت ابلاغ شد. همچنین مقرر شد دفاتر فنی وابسته به سفارت تعطیل شده و فعالیت کمیسیون‌های مشترک میان دو کشور, تعلیق شود» .


از سویی خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از منابع دیپلماتیک کویتی گزارش داد: «کویت تصمیم گرفت رایزنی فرهنگی و دفتر وابسته نظامی ایران را تعطیل کرده و شمار دیپلمات‌های فعال در سفارتخانه این کشور را کاهش دهد» .



ـ باید با کلیت سیاستهای رژیم ایران مقابله کرد.


مایک پمپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در مصاحبه با تلویزیون ان بی سی می گوید استراتژی ما مقابله با کلیت سیاستهای رژیم ایران است.


تلویزیون ان بی سی: ما از دیوید آلبرایت شنیده ایم که رژیم ایران به ساخت سانتریفوژهای پیشرفته ادامه داده است و به ممانعت از دسترسی بازرسان سازمان ملل به سایتها در داخل ایران ادامه داده و یک یا شاید دوبار از حد میزان تن آب سنگین فراتر رفته است پس به چه دلیل دولت تصمیم گرفت این توافق اتمی را بازتایید کند؟


مایک پمپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا: من می گذارم که وزارت خارجه این را بگوید . من از اول با این توافق مخالف بودم. می شود سانتریفوژها را متوقف کرد یا مانیتورینگ را افزایش داد. اما ما باید تمام ظرفیت و اهداف رژیم ایران را ببینیم نه تنها یک باریکه از پرونده آن را. نوع تبعیت رژیم ایران از این توافق مانند یک مستاجر است که یک روز اجار




[caption id="attachment_13674" align="aligncenter" width="300"]جلسه اضطراری شورای امنیت جلسه اضطراری شورای امنیت[/caption]

ه ندهد ما مجدد برایش چک بفرستیم و اگر اقدام نکند باز یکی دیگر بفرستیم. روز بعد که بگوییم باید بروید بیرون آنها باز به نحوی به عقب بیندازند ... این شیوه تبعیت رژیم ایران است.


آنها موقتی تنظیم می کنند و اصلا قصدی هم ندارند که به هدف این توافق برسند که قرار بود به ثبات منطقه کمک کند.


آنچه اتفاق نخواهد افتاد ادامه مماشات است. وقتی ما استراتژی را اعلام کنیم شما خواهید دید


یکی از اولین کارهایی که رئیس جمهور ترامپ انجام داد این بود که از همه کشورهای ائتلاف خلیج فارس خواست پلاتفرمی تشکیل دهند تا توسعه طلبی رژیم ایران عقب برانند.



ـ هشدار آمریکا نسبت به خطر حزب الله لبنان


نیکی هیلی  سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد هشدار داد شبه نظامیان حزب الله لبنان زراد خانه خود را تقویت می کنند . او از جامعه جهانی خواست تا تلاشهای ضروری را برای خلع سلاح این گروه انجام دهد.


ناقوس ها به صدا در آمده اند . این هشدار از زبان سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد نیکی هیلی شنیده شد . او گفت حزب الله در حال تقویت زراد خانه نظامی خود است


 این سفیر آمریکایی از جامعه جهانی خواست تا فعالیت های حزب الله لبنان را مهار کند و بر روی آن فشار بیاورد تا خلع سلاح شود و برخوردهای بی ثبات کننده اش را متوقف کند.


 منابع اطلاعاتی اروپایی هشدار داده بودند شبه نظامیان حزب الله لبنان در حال تاسیس دو کارخانه برای ساخت و مونتاژ موشک در لبنان هستند . یک منبع در سپاه پاسداران گفت رژیم ایران پروژه ساخت تسلیحات را در لبنان شروع کرده است .


 بر اساس گزارش دستگاههای اطلاعاتی غربی حزب الله دارای ۴۵ هزار فرد مسلح است که ۲۱ هزار نفر از آنها ثابت و هزاران نفر دیگر بصورت احتیاط کار می کنند.در این زراد خانه ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار موشک وجود دارد. از موشک های برد کوتاه گرفته تا میانبرد و صدها موشک برد بلند . آنها تعدادی موشک را نیز در زیر زمین مستقر کردند.از جمله این موشک ها کاتیوشاهایی با برد ۴۰ کیلومتر ، موشک های فجر با برد ۷۵ کیلومتر، موشک زلزال با برد۲۰۰ کیلومتر و موشک فتح با برد ۲۵۰ کیلومتر است. ۷ موشک هم با برد ۷۰۰ کیلومتر و همچنین موشک های زمین به زمین در این منطقه مستقر شده است.


حزب الله هواپیماهای بی سر نشین را هم در اختیار دارد که می توانند مواد منفجره حمل کنند یا اینکه روی هدف منفجر شوند.



 ـ ضرورت پیگرد قانونی بشار اسد بعنوان جنایتکار جنگی


تعدادی از قربانیان شکنجه در سوریه علیه بشار اسد به دادگاه آلمان شکایت کرده اند. این قربانیان خواستار آن شدند که بشار اسد به اتهام جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت محاکمه شود.


تلویزیون سی ان ان:‌ در آلمان 7 نفر از پناهجویان و قربانیان شکنجه در سوریه رژیم بشار اسد را مورد تعقیب قرار داده اند. آنها رژیم اسد را متهم به شکنجه زندانیان کردند و گفتند او مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است.


به چه دلیل یک دادگاه آلمان باید اولین فرصت برای عدالت باشد؟. گزارشگر سی ان ان:‌ در 2011تظاهرکنندگان علیه رژیم بشار اسد خیابانهای دمشق را پر کردند و پاسخ اسد هم بیرحمانه و سریع بود و این تا به امروز ادامه یافته است.


خالد رواس از شاکیان:‌   «آنها چایی می نوشیدند و درعین حال مردم را شکنجه می کردند و می خندیدند»  


خالد رواس گفت او دوبار توسط اطلاعات ارتش دستگیر شد و مورد شکنجه شدید از جمله تجاوز جنسی قرارگرفت . او شاهد شلاق خوردن همبندانش بود.


خالد رواس:‌ من روی زانوهایم نشسته بودم و مجبور بودم شاهد 2 نفر سوری باشم که زیر شکنجه بودند و فقط شکنجه نبود.


حالا او در آلمان خواهان اجرای عدالت است جایی که او یک پناهجو است و بخشی از یک شکایت جنایی است که در آن 6 مقام بالای سوریه را معرفی کرده و آنها را متهم کرده است که در زندانهای مخفی سوریه زندانیان را شکنجه می کنند. آنها از دادستانی آلمان خواسته اند تا حکم جلب این مقامات را صادر کند.


وکیل سوری مازن درویش که او نیز بخشی از این پرونده است گفت تجربه شخصی دارد که چطور استفاده سیستماتیک از شکنجه برای ریشه کنی نارضایتی در سوریه بکار می رود.


مازن درویش:‌ شکنجه یک ابزار برای کشتن مردم شده است و برای در هم شکستن کامل آنها بکار می رود. مردم فکر و ذهنشان را از دست می دهند.فکر می کنم این خیلی مهم است که این پیام را بدهیم که هیچ صلحی بدون عدالت وجود ندارد.



ـ نحوه ردیابی فساد و تقلب از طریق اینترنت


در اینترنت می توان با استفاده از نرم افزارها و حسابهای توییتری و تکنیک های دیگر برای ردیابی هزینه ها و منابع درآمد استفاده کرد و فساد و تقلب رژیمهای دیکتاتوری را ردیابی کرد.



ـ طب سنتی در بولیوی


بولیوی کشوری که با سیلابها و فجایع متعدد ناشی از آن روبروست برای حل مشکل سیل زدگان از طب سنتی استفاده می کند.


از سال ۱۹۰۰ تاکنون حدود ۴۰ مورد سیل در بولیوی فاجعه به بار آورده است. تعداد و شدت این فجایع رو به افزایش است. این حوادث تاکنون جان ۱۴۰ هزار نفر را گرفته و سه میلیون سیل زده بر جا گذاشته است.


بیش از بیست روستا در بولیوی به دلیل نزدیکی به رودخانه در معرض خطر دائمی طغیان آب هستند. کاپاینا در کنار رود بنی از آن جمله است که ۲۵ خانوار در آن زندگی می کنند. حوادث طبیعی بزرگ ممکن است پیوند چنین روستاهایی را تا چند ماه با سایر جاها قطع کنند.در هنگام محاصره آب، طب سنتی می تواند بهترین پاسخ به نیازهای پزشکی باشد.



 - موزه فرش ترکمن در عشق آباد


حالا سری به عشق آباد می زنیم برای دیدن کارهای سنتی این سرزمین. فرشهای معروف و زحماتی که فرش بافان می کشند.


یک فرش عنابی ترکمن در موزه فرش عشق آباد با مساحت بیش از سیصد متر مربع بر دیوار خودنمایی می کند. چهل قالیباف در مدت هشت ماه بدون توقف بافت این فرش را به اتمام رساندند و سال ۲۰۰۳ رکورد کتاب گینس را به نام خود ثبت کردند. با اینکه این فرش دیگر صاحب عنوان بزرگترین فرش دنیا نیست ولی هنوز جهانگردان و مشتاقان بسیاری را به موزه جلب می کند. موزه عشق آباد مجموعه ای با دو هزار فرش گوناگون است که شامل زین و بالا پوش اسب و شتر و همچنین خورجین های قبایل ترکمن است


-خیابانهای مسکو صحنه تظاهرات هزاران تن از مدافعان آزادی بیان بود. آنها سانسور وکنترل اینترنتی را محکوم کردند


هزاران شهروند روسیه به خیابان‌های مسکو، پایتخت این کشور ریختند تا اعتراضشان را به کنترل اینترنت توسط دولت اعلام کنند.


یکی از معترضان می گوید: «من در این اعتراضات شرکت کردم زیرا طرفدار آزادی بیان و استفاده از اینترنت هستم. ما به این آزادی‌ها نیاز داریم. در کشور ما اینترنت آخرین جایی است که می توانیم در آن به اظهار نظر بپردازیم و دیدگاههای شخصی مان را بیان کنیم.»


دیگری می گوید: «به نظر من هدف دولت محدود کردن دسترسی آزادانه مردم به آموزش و اطلاعات است. زیرا در چنین شرایطی است که می توان هر نوع باوری را در مردم بوجود آورد.»


در کشور روسیه امکان دسترسی به شبکه‌های اجتماعی متعددی از جمله لینکدین وجود ندارد. روز جمعه پارلمان روسیه قانونی را تصویب کرد تا با افزایش کنترل ها، مانع از آن شود که کاربران اینترنت سانسورهای دولتی را دور بزنند.



-فوکوشیما،کشف مواد هسته یی ذوب شده در اعماق دریا


بیش از شش سال پس از وقوع سونامی و فاجعه اتمی فوکوشیما، برای اولین بار تصاویری از رسوب مواد هسته‌ای ذوب شده در اعماق دریا منتشر شد. این تصاویر به کمک یک روبات زیردریایی و در جریان تحقیقات جدید درباره راکتور شماره ۳ فوکوشیما تهیه شده است.


در زمان وقوع فاجعه فوکوشیما در سال ۲۰۱۱ میلادی و در پی از کار افتادن سیستم‌های خنک کننده، مواد مذاب موجود در قلب سه راکتور از شش راکتور این مرکز هسته‌ای وارد دریا شدند.


با پیدا شدن محل انباشت این مواد که بصورت جامد درآمده اند، اکنون برنامه کارشناسان پاکسازی این منطقه از دریا است. بنا بر اعلام دولت ژاپن، عملیات برچیدن مراکز هسته‌ای آسیب دیده و پاکسازی محیط زیست، به دلیل سطح بالای تابش دستکم چهار دهه طول خواهد کشید.


 



-هشدار اتحادیه عرب در مورد وقایع بیت المقدس


احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب نسبت به وقایع بین المقدس هشدار داد . وی گفت: «بیت المقدس خط قرمز ماست و هیچ عرب و هیچ مسلمانی توهین به اماکن مقدس را نمی پذیرد».


وی افزود: اقدامات دولت اسرائیل را که با هدف ایجاد بحران جدی با دنیای عرب و مسلمان انجام می شود، محکوم می کنیم .


 


 

لطفا به اشتراک بگذارید: