This browser does not support the video element.

سالگرد فروغ جاویدان و هراس رژیم از لرزه سرنگونی

سالگرد عملیات کبیر فروغ جاویدان

و هراس امام جمعه های خامنه ای از لرزه سرنگونی

ازآن حماسه میهنی و تهاجم ارتش آزادیبخش ملی

 

در سالگرد عملیات کبیر فروغ جاویدان ابراز وحشت دیکتاتوری ولایت فقیه در اظهارات مهره ها و نوشته های رسانه هایش بار دیگر به هوا برخاسته است.

 

به عنوان نمونه کیهان خامنه ای روز اول مرداد

نوشته است: « دستاورد سازمان مجاهدین در عراق، عملیات چلچراغ بود. چراکه به واسطه این عملیات، مهران را تصرف کردند و بخش وسیعی از نیروهای ارتش را زخمی، شهید و اسیر کردند. مجاهدین از اوضاع داخلی ایران سوءاستفاده کردند و از مسیر پاتاق تا تنگه چهار زبر پیشروی کردند. مجاهدین طرح عملیات خود را در یک جلسه ۲۴ ساعته آماده کرده بودند و در تاریخ ۳۱ تیر، نیروهای خود را توجیه کردند و نام عملیات خود را هم فروغ جاویدان گذاشته بودند...(مجاهدین) با تحلیل وضعیت داخلی ایران گفته بودند که جمع‌بندی نهایی را در میدان آزادی تهران انجام خواهند داد... در این عملیات مجاهدین ، حدود ۳۰ تیپ رزمی جهت تهاجم خود به خاک ایران تشکیل داده بودند. هر تیپ ۱۷۰ نفر نیروی رزمی در اختیار داشت که به همراه نیروهای پشتیبانی به ۲۸۰ نفر می‌رسید و دارای دو گردان پیاده، یک گردان‌تانک، یک گردان ادوات و یک گردان ارکان و پشتیبانی رزم بود. ... با استفاده از تعداد زیادی‌تانک دجله و خودرو، نیروهای مجاهدین به طرف کرمانشاه عزیمت کردند ».

کیهان در ادامه به نقل از پاسدار اردستانی از سرکرده های جنگ ضد میهنی افزوده است« نکته حائز اهمیت مقطع حمله این گروه بود. در فاصله پذیرش قطعنامه 598 توسط خمینی که ایشان از آن به عنوان نوشیدن جام زهر نام بردند، تا حالت قطعیت یافتن آن، زمانی بود که مجاهدین به آن به عنوان فرصتی مغتنم جهت ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی نگاه می‌کردند».

 

 

کیهان خامنه ای در مطلب دیگری نوشته است:« رسانه‌های وابسته به دولت‌های آمریکا و انگلیس، هیچ گاه حاضر نشدند از لفظ منافقین برای» آنها استفاده کنند. همه جریان‌های معاند انقلاب اسلامی همچنین همواره اقدام به محکوم کردن جمهوری اسلامی به خاطر مجازات مجاهدین در سال 67 می‌کنند. بی‌بی‌سی، به نقل از(منوچهر هزارخانی) نوشته است: «هدف رژیم از پذیرش قطعنامه پیش از هر چیز اجرای آتش‌بس و بسته شدن مرزها بود تا نیروهای ارتش آزادیبخش ملی امکان ورود به خاک میهن را پیدا نکنند.» او اجرای عملیات از طرف مجاهدین را برای آن دانست که «حساب جنگ آزادیبخش را از حساب درگیری رژیم با عراق جدا کند» و افزود: «معنای عملیات فروغ جاویدان اعلام همین موضع سیاسی بود. از این رو اجرای عملیات می‌بایست تابع الزام‌های سیاسی باشد، نه تابع ملاحظات نظامی. یعنی می‌بایست به فوریت و به هر قیمت صورت بگیرد»

این مقاله در ادامه زوزه های هراس آلود خود افزوده است« در 30 خرداد 67 حدود 138 نماینده کنگره و 14سناتور آمریکایی طی نامه‌ای به «جورج شولتز» وزیر خارجه وقت آمریکا اکیدا از وی خواستند که از گروه مجاهدین در عراق حمایت کند و «مروین دایملی» نماینده کنگره آمریکا نیز در روز دوشنبه ششم تیر67 در تظاهرات گرو

در واشنگتن شرکت کرده و طی سخنانی گفت: «نباید دست از تلاش کشید مطمئن باشید که با کمی صبر و تلاش بیشتر به زودی از مهران به تهران رژه خواهید رفت.».

 

خبرگزاری ها و سایتهای حکومتی نیز از دو روز قبل به مناسبت سالگرد عملیات کبیر فروغ جاویدان همچنان سوز و گذارمیکنند . از جمله خبرگزاری نیروی ترویستی قدس، خبرگزاری سپاه پاسداران، خبرگزاری بسیج، خبرگزاری ایکنا، خبرگزاری صدا و سیما، سایت حکومتی جام نیوز، رسالت ارگان باند مؤتلفه، و سایت حکومتی دولت بهار وابسته به باند پاسدار احمدی نژاد و دهها ارگان دیگر وابسته به باندهای حکومتی به صورت زنجیره یی خبر از نمایش های حکومتی در روزهای آتی داده اند.
لطفا به اشتراک بگذارید: