This browser does not support the video element.

بحران درونی رژیم برسر شکست اجلاس وین ( برجام ) و کابینه روحانی

 

در پی شکست اجلاس وین میان رژیم و کشورهای 1+5، ولایتی، مشاور خامنه‌ای گفت: باید بعد از بازگشت ظریف و عراقچی به تهران نتیجه گفت‌وگوهای آنها را بشنویم و یک تصمیم مشترکی بگیریم.

در همین حال، کیهان خامنه‌ای در باره اظهارات روحانی مبنی بر نقض برجام توسط آمریکا نوشت: سخنان روحانی، اعتراف بزرگ و دیرهنگام به اشتباهی است که چهار سال سرمایه (نظام) را به هدر داد. اگر قرار بود که هسته‌یی تعطیل شود و رآکتورمان سیمان شود و تحریمها بماند، یک سرباز بی‌تجربه هم می‌توانست چنین بکند.

سپاه پاسداران نیز در روزنامه خود نوشت: آنچه بر سر برجام در حال فرو ریختن است، کاملاً جدی است. تحریم‌های جدید هر چند از نظر ظریف، نقض کلی به حساب نیاید، اما مغز و روح و جسم برجام در خطر تصمیم‌های جدید آمریکاست

 

ازسوی دیگر رسانه‌های باند روحانی در پاسخ نیش و کنایه ها علیه برجام، نسبت به پیامد های دعاوی باند رقیب هشدار داده و می نویسند: در این صورت تهران- واشنگتن با شتاب به سمت تصادفی خطرناک حرکت می‌کنند.

روزنامه جهان صنعت در این رابطه نوشت: در فضای موجود قابل انتظار است ترامپ اجرای توافقنامه اتمی را لغو و اجرای آن را متوقف سازد. با همین روند احتمال دارد تحریم‌های تصویب‌شده علیه (نظام) چه از نظر سطح و چه از نظر فراگیری گسترده‌تر و تخاصم میان تهران- واشنگتن عمیق‌تر شود.

 

در پی نگرانیهای برخی از مهره‌های باند روحانی در مورد تن دادن وی به فشارهای خامنه‌ای برسر اعضای کابینه، روزنامه ابتکار از باند روحانی نوشت: رقیب بر طبل سهم‌خواهی کوبیده و با هجمه‌های بی‌امان به کابینه روحانی به دنبال قواره مناسب خود در کابینه هستند. این روزنامه حکومتی، از روحانی خواست برای مقابله با فشار رقیب بازنده، مهر‌های آنها را به کابینه راه ندهد

رحمانی فضلی، وزیر کشور کابینه روحانی نیز در مورد فشارها برای حذف بیژن زنگنه گفت: بیژن زنگنه هم‌چنان وزیر نفت باقی خواهد ماند.
لطفا به اشتراک بگذارید: