This browser does not support the video element.

طرح اعضای کنگره آمریکا علیه حزب الله لبنان - ۲۰ دقیقه - ۳۰ تیر ۱۳۹۶

1 ـ طرح نمایندگان کنگره آمریکا برای تشدید تحریم حزب الله لبنان و حامی اصلی آن رژیم ایران 


2ـ عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی: رژیم ایران به تلاشهای خود برای دخالت در امور کشورهای همسایه و به فعالیتهای تروریستی ادامه می دهد .  


3 ـ خزانه داری آمریکا شرکت نفتی اکسان موبیل را به خاطر نقض تحریم‌های روسیه دو میلیون دلار جریمه کرد.  


پیترکینگ عضو کمیته اطلاعات و امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا می گوید باید تحریمهای شدیدتری را علیه رژیم ایران اعمال کرد: 


‌ ضرورت تحریمهای شدیدتر علیه رژیم ایران- 


دونالد ترامپ:‌ «اولویت شماره یک من این است که توافق اتمی فاجعه بار با رژیم ایران را از دور خارج کنم. من خودم اهل معامله و توافق هستم اما توافق با رژیم ایران معامله یی فاجعه بار است» 




[caption id="attachment_12748" align="aligncenter" width="435"] عادل الجبیر : رژیم ایران به تلاشهای خود برای دخالت در امور کشورهای همسایه و به فعالیتهای تروریستی ادامه می دهد[/caption]

دونالد ترامپ وعده داده بود توافق اتمی با رژیم ایران را پاره کند . اگرچه وی از ادامه این توافق ناراضی است ولی اعلام کرده که رژیم ایران از توافق تبعیت کرده است.


پیترکینگ عضو کمیته اطلاعات و امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا می گوید:‌ توافق اتمی یک توافق وحشتناک بود.ما این همه پول را به رژیم ایران دادیم. رژیم ایران با نقض قطعنامه سازمان ملل متحد دنبال موشکهای دوربرد است . این رژیم همچنین دنبال تولید اورانیوم است و تلاش می کند پلوتونیوم بیشتر تولید کند. بنابر این فکر می کنم دیر یا زود شاهد خواهیم بود که دونالد ترامپ این توافق را کنار بگذارد. 


فاکس نیوز:‌ اخیرا تحریمهایی علیه 18نهاد وابسته به رژیم ایران اعمال شد. این تحریمها شامل چه شرکتهایی است؟ 


پیترکینگ‌‌:‌ اینها اساسا چینی و برخی هم شرکتهایی هستند که با نهادهای مختلف در ایران معامله داشتند . معامله با کسانی که در فعالیتهای تروریستی دست دارند. در حال حاضر هزاران موشک در اختیار حزب الله است که از ایران بدست آورده است. معاملاتی هم هست که رژیم ایران با نهادهای چینی داشته و ما این ها را تعقیب می کنیم . می توان این تحریمها را افزایش داد. فکر می کنم ما باید به شرکتهایی همچون بویینگ هم بپردازیم که وارد معامله با رژیم ایران شده است. 


ـ ضرورت دسترسی بازرسان به پایگاههای نظامی رژیم ایران 


باید از پایگاههای نظامی رژیم ایران بازرسی کرد تا نسبت به صلح آمیز بودن فعالیتهای اتمی رژیم ایران مطمئن شد. رژیم تاکنون اجازه این بازرسی را نداده است. 


تلویزیون فاکس نیوز:‌


دو سال پیش در چنین روزی ما توافقنامه اتمی ایران را امضا کردیم و طبعا دولت اوباما در آن زمان، آن را بانی یک جهان صلح آمیزتر و امن تر در آینده قلمداد می کرد. اما ما طی این دوسال احساس امنیت بیشتری نکرده ایم آنها در ایران هنوز پرچم آمریکا را آتش می زنند و شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند...
ریک گرنیل سخنگوی سابق آمریکا در ملل متحد: آمریکا نباید تایید کند رژیم ایران از توافقنامه اتمی تبعیت کرده است. منظورم این است که ما بوضوح جزییات امر را نمی دانیم. بیاد داشته باشید بازرسان ملل متحد فقط کاری را انجام می دهند که شورای امنیت به آنها می گوید و آخرین قطعنامه ملل متحد می گوید، بازرسان هیچوقت در هیچ پایگاه نظامی حضور نداشته اند. بنابراین، ما واقعا نمی دانیم چه خبر است. در نتیجه، وقتی ملل متحد می گوید ما هیچ نقض قراردادی مشاهده نکرده ایم، علتش این است که آنها نمی توانند وارد سایتهای نظامی شوند و چک کنند. به همین دلیل ما چنین اطلاعاتی را در اختیار نداریم.
فاکس نیوز: پس اگر شما بخواهید چک کنید، هشدارهای زیادی از پیش داده می شود.
ریک گرنیل «بله، شما مجبور هستید که از قبل اطلاع دهید و رژیم ایران هم ابتدا بایستی با آن موافقت کند و اگر موافقت نکند، در آنصورت این موضوع به کمیته ای در ملل متحد ارجاع داده می شود. مشکل این کار این است که ما بطور واقعی یک کمیته مشخص در ملل متحد داریم و آن هم شورای امنیت ملل متحد نامیده می شود... توافقی که اوباما با رژیم ایران انجام داد این است که شما اجازه ندارید وارد پایگاههای نظامی بشوید». حتی اگر رژیم ایران اجازه بازرسی از این مزاکر نظامی را بدهد، زمانی که برای گرفتن مجوز لازم است می تواند روزها یا حتی هفته ها طول بکشد و این زمان زیادی است که تجهیزات را خارج کنند.
ریک گرنیل: بله ولی برخی از این تجهیزات را نمی توان براحتی جابجا کرد و آثار مواد آن برجای می مانند
 


 -مواضع سرسختانه دولت آمریکا  


پاسدار باقری رئیس کل ستاد نیروهای مسلح رژیم در یک تهدید توخالی گفت اگر آمریکا تحریمها را اعمال کند و سپاه پاسداران را نامگذاری تروریستی کند، پایگاههای آمریکا در منطقه در امان نخواهد بود. 


کا مل وزن :کارشناس امور آمریکا


قطعا آمریکا به اینگونه تهدیدها بویژه این برخوردهای عناصر سپاه پاسداران عادت کرده است


در ایران دو موضعگیری وجود دارد . در آمریکا نیز در حال حاضر دو موضع وجود دارد . یک موضع سرسختانه توسط دونالد ترامپ است . وقتی که او با مشاورانش نشست گذاشت تا این توافق نامه را ارزیابی کند به مدت ۵۵ دقیقه تردید داشت و می خواست که این توافق را لغو کند و لی شورای امنیت ملی شامل وزیر خارجه و رئیس شورای امنیت ملی و هیئت ستاد می گفتند می بایست به این توافق التزام داشته باشیم و دست کم هر ۹۰ روز این توافق بررسی شود


 بدین ترتیب این موضع گیری ها در بسیاری موارد سر سختانه است و در بعضی موارد نیز منافع دیپلماتیک در آن است که ادامه داشته باشد. شاید مجازاتهای بیشتر علیه رژیم ایران به خاطر موضع گیری های این رژیم در راه باشد. 


 اسکای نیوز: آیا این موضع گیری ها باعث نمی شود که توافق اتمی امضا شده توسط اوباما لغو شود؟


‌ تا این زمان دولت آمریکا می خواهد این توافق را ادامه دهد چرا که نهاد نظامی و شورای امنیت فکر می کنند این توافق برای آمریکا و هم پیمانانش تضمین می کند که رژیم ایران سلاح اتمی نداشته باشد


 ولی بعضی ها فکر می کنند رژیم ایران در فاصله کوتاهی با سلاح اتمی است و مقادیر زیادی پلوتونیوم دارد و می تواند با این مقادیر بمب اتمی بسازد امروز رژیم ایران تمامی این مواد را خارج کرده و به خارج از کشور فرستاده و امروز از نظر آمریکا و هم پیمانانش تضمین بیشتر است. ولی مشکل آمریکا موشک های بالستیکی است


اسکای نیوز: این اولین بار نیست که سپاه پاسداران تهدید می کند شاید که در تنگه هرمز اغتشاش هایی ایجاد کند  


کا مل وزن: شاید که سپاه پاسداران با لحن تند صحبت کند ولی روشن است که به سود این رژیم نیست وارد درگیری نظامی شود  


ـ بررسی لغو حالت اضطراری در فرانسه


در فرانسه طرح جدیدی در سنا به تصویب رسیده است که بعد از تصویب در مجلس ملی تدابیر امنیتی را به منظور مقابله با تهدیدهای تروریستی تثبیت می کند. 


طرح سنا با 229رای در برابر 106 رای تصویب شد. یعنی اکثریت سناتورهای فرانسه از طرح ضدترور حمایت کردند.


وضعیت اضطراری تاکنون شش بار تمدید شده است اما با این طرح جدید کنترلها و نظارتهای شدید دولتی و بازرسی از منازل و دستگیریهای برای همیشه ادامه می یابد.تدابیری که جایگزین وضعیت اضطراری می شود تا دسامبر 2021 معتبر هستند.مجلس فرانسه این تدابیر را هرساله ارزیابی می کند . براساس این مصوبه تدابیر امنیتی در اطراف سایتهای حساس ممنوع می شود مگر این که تهدید مشخصی باشد


برخی از این تدابیر شامل مانیتورینگ مسافران هواپیماها و نظارت بر ارتباطات تلفنی و اینترنتی دائمی خواهند بود. این طرح در فرانسه بشدت بحث انگیز است. گروههای حقوق بشری شامل عفو بین الملل و دیدبان حقوق بشر بشدت این طرح را مورد انتقاد قرار داده اند. مجلس ملی فرانسه این طرح را در اکتبر مورد بحث قرار می دهد. اگر آنها به این طرح چراغ سبز بدهند از اول ماه نوامبر سال جاری به اجرا در می آید. 


ـ حمایت دولت آمریکا از همه پرسی اپوزیسیون در ونزوئلا 


دولت آمریکا از همه پرسی اپوزیسیون در ونزوئلا قاطعانه حمایت کرد . این همه پرسی که با حمله و هجوم لباس شخصیهای مادورو روبرو شد خواست مردم ونزوئلا برای تغییر را نشان داد.  


ـ برافراشتن پرچم انقلاب سوریه در حومه ادلب 


جوانان شهر معرت حرمه در حومه ادلب پرچم انقلاب را بر فراز میدان شهر برافراشته و برای ادامه انقلاب تا سرنگونی بشار اسد با شهیدان تجدید عهد کردند.ما اهالی شهر معرت حرمه امروز به خیابانها آمدیم تا در تظاهرات مسالمت آمیز شرکت کنیم و روح انقلاب را به مردم زخمی و خون فشان سوریه بازگردانیم. خلقی که 7 سال است در سایه بی عملی جامعه جهانی در رنج بسر میبرد. جامعه جهانی که این خلق فقیر و مجروح را رها کرد.ما امروز برای تجدید بیعت با انقلاب به خیابان آمدیم و پرچم انقلاب شرافتمند سوریه را بر بالاترین نقطه شهر بر افراشتیم. ما تجدید عهد میکنیم و به اذن خدای بزرگ بر عهد خود برای سرنگونی رژیم اسد به پیش میرویم. 


ـ ضرب و شتم وحشیانه یک پناهجوی سوری توسط عوامل حزب الله لبنان 


عناصر حزب الله لبنان به اذیت و آزار و قتل و شکنجه پناهجویان سوری در این کشور ادامه می دهند.


در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده افرادی لبنانی به طرز وحشیانه ای یک پناهجوی سوری را کتک می زنند. مهاجمان هنگام ضرب و شتم بر سر قربانی فریاد می کشیدند و از او می خواستند ارتش لبنان را ستایش و « همه مردم سوریه» را لعنت کند. ضاربان همچنین با فریاد از لبنانی‌ها می خواستند هر کجا سوری دیدند آنها را مورد ضرب و شتم قرار بدهند.بگفته مقامهای امنیتی لبنان قربانی اهل شهر دیرالزور سوریه است.  


ـ تکنولوژی مافوق صوت در راه و ترابری


انقلابی در صنعت حمل و نقل در راه است. یک شرکت آمریکایی در تجربه علمی هایپر لوپ به موفقیت رسید . هایپر لوپ یک تکنولوژی جدید است که سرعت آن از سرعت صوت بیشتر است .


انتقال از یک شهر به شهر دیگردر آینده نزدیک با سرعت صوت انجام خواهد شد


در صورتی که شما در دبی باشید و بخواهید به فجیره بروید تنها ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارید. اگر به ابو ظبی بخواهید بروید این زمان ۱۲ دقیقه است این نقل و انتقال تخیلی نیست بلکه با استفاده از تکنولوژی نقل و انتقال جدیدی صورت می گیرد که شرکت هایپرلوپ آن را تجربه کرده است.


یک متخصص: این تکنولوژی شیوه های کار جهان را بصورت ریشه ای تغییر خواهد داد . این تکنولوژی ارتباطات را سریع تر و در امنیت بیشتری انجام خواهد داد این تکنولوژی باعث آلودگی هوا نمی شود و بار دیگر جهان را به دهکده کوچکی تبدیل خواهد کرد از این طرح با عنوان انقلابی در حمل و نقل یاد می شود. 


خبری از روابط مستحکم آمریکا و فرانسه و آمادگی کره شمالی برای آزمایش موشکی جدید  


روابط مستحکم دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون


دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به سفر اخیر خود به فرانسه و دیدار با امانوئل ماکرون اظهار داشت: «مرد فوق العاده ای است، باهوش و قوی!


تصاویری از دست فشردن طولانی مدت دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون در شبکه های اجتماعی واکنشهایی را برانگیخت.


‌کره شمالی برای آزمایش جدید موشکی آماده می شود


سی ان ان به نقل از منابع اطلاعاتی خبر داد کره شمالی برای آزمایش جدید موشکی آماده می شود.


هشدار رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا نسبت به تهدید رژیم


به گزارش آسوشیتدپرس مایک پمپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا رژیم ایران را تهدیدی بسیار جدی برای منافع آمریکا دانست و گفت:‌ دولت دونالد ترامپ در حال ایجاد «تغییراتی اساسی» در سیاست‌های واشینگتن در قبال این رژیم و مقابله با «توسعه‌طلبی» آن است.


 


 


 


 

لطفا به اشتراک بگذارید: