This browser does not support the video element.

کنگره آمریکا: فراخوان رزلهتینن به حسابرسی از رژیم ایران - سالگرد انفجار آمیا

هم‌زمان با بیست و سومین سالگرد عملیات تروریستی رژیم آخوندی در مرکز آمیا در بوئنوس آیرس، وزارت خارجة آمریکا بر لزوم سپردن عاملان این جنایت به دست عدالت و روشن‌شدن نحوة قتل قاضی شهید آرژانتینی آلبرتو نیسمن تأکید کرد.

وزارت خارجة آمریکا در بیانیة خود، گفت: «ما هم‌چنان اعتقاد داریم که حکومت ایران مسئولیت دارد به‌طور کامل با مقام‌های آرژانتینی همکاری کند تا عاملان این حملة تروریستی به‌دست عدالت سپرده شوند.


در این فرصت، ما هم‌چنین از کمک‌های قابل توجه قاضی آلبرتو نیسمن در تحقیق بر سر بمب‌گذاری آمیا یاد می‌کنیم و بر اهمیت روشن‌ساختن شرایط مرگ فجیع او تأکید می‌کنیم».

سایت وزارت خارجة آمریکا: 960428

 

ایلیانا رزلهتینن رئیس زیرکمیتة خاورمیانه و شمال آفریقا درکنگرة آمریکا، در جلسة علنی روز سه‌شنبه مجلس نمایندگان، ضمن نمایش تصاویر سرکردگان رژیم آخوندی که به‌خاطر عملیات تروریستی بوئنوس آیرس تحت تعقیب انترپل هستند، بر لزوم حسابرسی از رژیم تأکید کرد.

وی گفت: «این حمله توسط رژیم ایران و عامل تروریست آن حزب‌الله انجام شد... افرادی که عکسشان را اینجا مشاهده می‌کنید، مسئولان حملة آمیا هستند... دوست من آلبرتو نیسمن...، شواهد روشنی پیدا کرد که رژیم ایران و حزب‌الله را به حملة آمیا مرتبط می‌کرد...


اما در 19 ژانویه 2015 تنها چند ساعت قبل از این‌که شواهدش را به پارلمان آرژانتین ارائه کند، پیکر بی‌جان او تحت شرایط بسیار مشکوکی، در آپارتمانش پیدا شد».

وی یادآوری کرد که به‌همراه اد رویس رئیس و الیوت انگل رئیس دموکرات‌ها در کمیتة امور خارجی مجلس نمایندگان، قطعنامه‌یی را ارائه کرده که بر حمایت از آرژانتین در تحقیقات و حسابرسی از رژیم آخوندی و حزب‌الله به‌خاطر این عملیات تروریستی، تأکید می‌کند.

رزلهتینن، گفت: «از کنگره می‌خواهم که پیام قدرتمندی را... به رژیم ایران بفرستد مبنی بر این‌که ما اجازه نخواهیم داد یک سالگرد دیگر بدون اقدامات جدی بگذرد».

یوتیوب رزلهتینن: 960428

دفتر مطبوعاتی سناتور مارکو روبیو کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری آمریکا نیز اعلام کرد: «امروز ما کسانی را به یاد می‌آوریم که در بمب‌گذاری آمیا توسط تروریست‌های تحت حمایت رژیم ایران کشته شدند. 23 سال بعد از آن، رژیم ایران هم‌چنان بزرگ‌ترین حامی تروریسم باقی مانده است».

توئیتر دفتر مطبوعاتی مارکو روبیو: 960427

 

به مناسبت بیست و سومین سالگرد انفجار در مرکز آمیا، مراسم یادبود قربانیان این عملیات تروریستی با حضور شماری از مقام‌های دولت آرژانتین در بوئنوس آیرس برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این مراسم علاوه بر گرامیداشت یاد 85 قربانی عملیات تروریستی سال 1994، یاد قاضی شهید آرژانتینی آلبرتو نیسمن را نیز که تحقیقات این پرونده و دست‌داشتن سرکردگان رژیم آخوندی در آن‌را برعهده داشت، گرامی داشتند.

رئیس مرکز آمیا طی سخنانی در این مراسم حکومت آخوندی و حزب‌الشیطان لبنان را عاملان عملیات تروریستی سال 1994 بوئنوس آیرس دانست، و گفت: «به‌یمن تحقیقات قاضی... آلبرتو نیسمن که... جانش را در این راه از دست داد، ما حقیقت را دربارة قتل عام آمیا می‌دانیم... مرگ او به‌نحوی جدایی‌ناپذیر به مأموریتش در پروندة آمیا متصل است و نتیجة مستقیم مصونیت جنایتکاران خارجی انفجار آمیاست که او با شجاعت با آنها روبرو شد».
لطفا به اشتراک بگذارید: