This browser does not support the video element.

تحریم جدیدخزانه داری آمریکاعلیه رژیم ایران ۲۰دقیقه ۲۷ تیرماه ۱۳۹۶


  • کاخ سفید: دونالد ترامپ برای همه روشن کرده است توافق اتمی با رژیم ایران بسیار بد است. ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید: توافق هسته ای، نتوانسته رفتار رژیم ایران را اصلاح کند.

  •  وزارت خزانه داری آمریکا تحریم هایی را بر هفت نهاد و پنج مقام رژیم ایران اعمال می کند ‍ 

  •  تأکید مجدد امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه بر حمایت از اپوزیسیون سوریه


 



ـ تنش در روابط رژیم ایران و آمریکا


با دستگیری و زندانی کردن یک شهروند آمریکایی در ایران تنش میان رژیم و دولت ترامپ بالا می گیرد. علاوه بر این پرونده، پرونده اتمی نیز چالشی جدی است 



ـ اهمیت استراتژیک عراق برای آمریکا


یک کارشناس امنیتی می گوید آمریکا باید بعد از داعش در عراق باقی بماند تا شبه نظامیان شیعی وابسته به رژیم ایران را پراکنده کند. بخشهایی از مصاحبه این کارشناس با فاکس نیوز را می بینیم:



 ـ چشم انداز فروپاشی نزدیک رژیم ولایت فقیه


صالح القلاب وزیر پیشین تبلیغات و فرهنگ اردن تصریح کرد:‌ چشم انداز فروپاشی رژیم آخوندی نزدیک است.



ـ رژیم ایران وتلاش برای ایجاد پایگاه دائمی در سوریه


روزنامه الشرق الاوسط فاش کرد رژیم ایران یک پایگاه هوایی و زمینی را برای استقرار شبه نظامیان شیعی در مرکز سوریه ایجاد می کند. همچنین برخی خبرگزاریها از تلاشهای رژیم ایران برای اجاره کردن یک بندر در طرطوس خبر می دهند. هدف رژیم ایران ایجاد پایگاه دریایی در کنار پایگاه هوایی و زمینی است



 ـ عدم التزام رژیم ایران نسبت به آتش بس در سوریه


رژیم ایران به هیچ آتش بسی متعهد نیست به ویژه آتش بسی که میان آمریکا و روسیه و اردن در سه استان سوریه توافق شده است. گزارشی از اسکای نیوز



 ـ باید حقوق سنیهای عراق و سوریه را تضمین کرد


تونی بلینک معاون سابق وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با سی ان ان گفت وقتی پیروزی بر داعش به نتیجه نهایی می رسد که حقوق سنیهای عراق و سوریه به رسمیت شناخته شود. کسانی که این سالیان تحقیر شدند.


مردم بسیاری از مناطق سوریه طی این سالیان در برابر محاصره ضدانسانی رژیم اسد مقاومت می کنند. حالا داستان یک کشاورز سوری از حومه شمالی حمص را با هم میشنویم. او با وجود تمامی خطرات جانی برای تأمین نیازهای مردم تلاش می کند: 



ـ اولین گام بشر روی کره ماه


نگاهی به یک مأموریت فضایی.


 - بیش از 7میلیون نفر در همه پرسی نمادین مخالفان ونزوئلا شرکت کردند. دولت مادورو تلاش کرد مرعوب کند اما به جایی نرسید



آخرین رویداد :


سال خونین افغانستان؛ افزایش بی‌سابقه تلفات غیرنظامیان


به گزارش سازمان ملل متحد در شش ماهه نخست سال جاری میلادی در جریان درگیری‌های نظامی در داخل افغانستان بویژه در کابل، ۱۶۶۲ غیرنظامی کشته و ۳۵۸۱ نفر نیز زخمی شده‌اند. بر این اساس حدود ۴۰ درصد این تلفات ناشی از حملات و انفجار مین‌ها و بمب‌های کنار جاده‌ای بوده‌اند. درگیری‌های نظامی در افغانستان از ژانویه سال ۲۰۰۹ تاکنون از میان غیرنظامیان ۲۶ هزار و پانصد کشته و ۴۹ هزار زخمی برجای گذاشته است.


 


 

لطفا به اشتراک بگذارید: