دستگیری حمید بقایی - شاخ در شاخ شدن هم‌کاسه‌ها



  • احمدی نزاد با اشار به دستگیری حمید بقایی: مدعیان دلسوزی به جای این که مانع از اعتراض به ظلم شوند، باید مانع از وقوع ظلم شوند




فشار بحرانهای داخلی و خارجی از یک طرف و شکست ولی‌فقیه در مهندسی انتخابات و بیرون کشیدن کاندیدای مطلوبش آخوند رئیسی از طرف دیگر، نه تنها منجر به تشدید شکاف در رأس نظام ولایت شده بلکه تضادهای داخلی باندها را هم تشدید کرده است.


«احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق در نامه‌یی خطاب به ملت ایران، با استناد به موادی از قانون اساسی، بازداشت حمید بقایی معاون اجرایی رئیس‌جمهور سابق را اقدامی غیرقانونی و یک ظلم بزرگ توصیف کرد و خواستار آزادی فوری وی و جلوگیری از ادامه این ظلم بزرگ شد. در این نامه از جمله آمده است: مدعیان دلسوزی به جای این‌که مانع از اعتراض به ظلم شوند، باید مانع از وقوع ظلم شوند... برخی می‌گویند نباید علنی انتقاد کرد که موجب تضعیف است و باید موارد را به‌طور خصوصی به مقام معظم رهبری منتقل کرد. اما مگر همه مردم به ایشان دسترسی دارند...».

احمدی‌نژاد با اشاره به بازداشت معاونش در دور قبل افزوده است: «در طول هفت و نیم ماه زندان انفرادی که پنج ماه آن در اختیار وزارت اطلاعات بوده است... مواردی غیرمرتبط با اتهامات از او سؤال و خواسته شده است که علیه همکاران خودش اتهاماتی وارد نماید و آزادی او را منوط به پذیرش این امر خلاف قانون و خلاف اخلاق کرده‌اند». (سایت پاسدار احمدی‌نژاد موسوم به دولت بهار - ۲۰تیر ۹۴»

تلویزیون رژیم- ۲۲تیر ۹۶ دراین رابطه گفت: «توضیح درباره یک بازداشت پرحاشیه؛ دادستان تهران درباره بازداشت حمید بقایی اطلاعیه‌یی صادر کرد و روند بازداشت را اینطور توضیح داده که بازپرس او را با اتهامات مالی احضار کرد، اما پس از خودداری از حضور در دادسرا جلب شد و چون نتوانست وثیقه بگذارد به زندان معرفی شده. دادستان هشدار داده هر گونه اظهارنظر غیرکارشناسانه و بدون اطلاع از موضوع تشویش اذهان عمومی محسوب و اقدام قانونی را در پی دارد».

این تنها جناح خامنه‌ای نیست که دچار شقه شده و کار مهره‌هایش به دستگیری و زندان و شکواییة سرگشاده سر باند کشیده، در جناح روحانی هم کشمکش و دعوا بین باندها و دستجات این جناح بر سر سهم از دولت دوازدهم علنی شده و به رسانه‌ها کشیده شده است.

عارف، رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان-۲۲تیر گفت: «بعضی‌ها پیروز می‌شوند یادشان می‌رود چه کسانی برایشان زحمت کشیدند و من این گله را دارم. اگر ما را دنبال نخود سیاه نفرستند قصد ما کمک کردن است. در انتخابات اردیبهشت هیچ شکی نیست که پیروزی روحانی مدیون اصلاح‌طلبان است. خواهش ما در آستانه تشکیل دولت دوازدهم همراهی و هماهنگی با فراکسیون امید است و هیچ سهم‌خواهی نخواهیم داشت. انتظارمان از روحانی این است با شورای عالی اصلاح‌طلبان مشورت کند».

در همین رابطه سایت حکومتی انتخاب- ۲۲تیر ۹۶ نوشت: «عارف دست بردار نیست! همان کسی که در میان قحط الرجال سال‌های اخیر که بر اثر کناره‌گیری یا کنارگذاشتن برخی چهره‌های اصلی جریان اصلاحات، یکباره «مهم» شد! او حالا تصور می‌کند رئیس یک جبهه بزرگ به نام اصلاح‌طلبان است؛ او حالا پس از انتخابات تصور می‌کند روحانی مدیون او و شورای کذایی اصلاح‌طلبان است و به‌دنبال سهم‌خواهی‌هایی هست که بار دیگر، نزاع و اختلاف را برمی‌انگیزد. نکته جالب اینجاست که هرگاه او «انتظارات خود از روحانی» در مورد کابینه آینده را مطرح می‌کند، تأکید می‌کند که به‌دنبال «سهم‌خواهی نیستم»! هر چند نقش عارف در همین شورا به گواه منتجب نیا (قائم مقام حزب اعتماد ملی) در سطح «معاون جلسه» است و او را در سطوح کلان تصمیم‌گیری دخالت نمی‌دهند».
لطفا به اشتراک بگذارید: