This browser does not support the video element.

سخنرانی سناتور کاترین نون در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران


ایران آزاد باهزاراشرف وارتش آزادی



سناتور کاترین نون - معاون مجلس سنای ایرلند


عصر همگی بخیر. دیدن این همه شور و شوق فوق العاده است (آن هم) در پایان یک روز طولانی. روز فوق العاده ای برای همه در اینجا بوده است. و من خوشحالم که در این گردهمایی بزرگ هیات سنای ایرلند را نمایندگی کنم و من آرزوهای گرم نماینده سابق پارلمان اروپا و نماینده پارلمان ایرلند جیم هیگینز را برایتان دارم که یک دوست بسیار خوب این سازمان است.


در 23 نوامبر گذشته ، در سنای ایرلند پیشنهادی ارائه شد برای محکوم کردن نقض حقوق بشر و قتل عام وحشیانه بیش از 30 هزار زندانی سیاسی در ایران و حمایت از تلاشهای شورای ملی مقاومت و خانم رجوی برای پایان دادن به دهها سال قساوت در ایران ، و حمایت از طرح ده ماده ای برای آینده ایران که یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین و دولت و دمکراتیک را پیش بینی میکند با لغو مجازات اعدام و شکنجه، و استقرار حکومت قانون و احترام به منشور ملل متحد.


ما برای شما در محقق کردن یک تغییر دمکراتیک در کشورتان آرزوی موفقیت میکنیم. ما بسیار نگرانیم که نقض حقوق بشر و اعدامها هنوز در ایران ادامه دارد که ناشی از مصونیتی است که مقامات رژیم ایران طی سه و نیم دهه گذشته از آن بهره مند بودند. در نتیجه، ما کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، شورای حقوق بشر، مجمع عمومی و شورای امنیت را فرا خوانده ایم به اجرای یک تحقیق و قرار دادن عاملین قتل عام 1988 در برابر قانون.


وقتی ما به ایرلند برگردیم، ما بعلاوه برای توصیه به دولتمان جهت اتخاذ سیاستی در قبال ایران مبتنی بر دفاع ازحقوق بشر مردم ایران و عدالت اقدام خواهیم کرد. ما دولتمان را فراخوانده ایم به محکوم کردن قتل عام 1988 بعنوان یک جنایت علیه بشریت و حمایت از تلاشهای مردم ایران و شورای ملی مقاومت برای تحقق برنامه دمکراتیک ده ماده ای خانم رجوی در ایران.


بنابراین ما امروز اینجا هستیم تا تاکید کنیم که در کنار شما هستیم و اینکه به همان اندازه شما برای یک ایران آزاد در آینده ای بسیار نزدیک امیدواریم. و چشم انتظار دیدار شما در سال آینده در تهران هستیم.


متشکرم.

لطفا به اشتراک بگذارید: