This browser does not support the video element.

دولت دونالد ترامپ می خواهد رژیم ایران هرگز نتواند اورانیوم غنی سازی کند . 20دقیقه 26 تیرماه 1396

1ـ سناتور باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا:‌ دولت دونالد ترامپ می خواهد رژیم ایران هرگز نتواند اورانیوم غنی سازی کند .


2ـ امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه‌: از تشکیل دو کشور مستقل فلسطین و اسرائیل حمایت می کنیم .


3ـ سعد حریری نخست وزیر لبنان: تحت هیچ شرایطی پناهندگان سوری را مجبور نخواهیم کرد به کشورشان بازگردند.


 



ـ سرنوشت برجام در هاله یی از ابهام


سرنوشت برجام در هاله یی از ابهام است. دولت ترامپ می گوید در حال بازبینی این توافق است. برخی می گویند این بازبینی ممکن است تا پایان تابستان طول بکشد:



ـ نیروهای آمریکایی در جنگ زمینی موصل


رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان‌ آمریکا می گوید نیروهای آمریکایی در عراق این بار به جای ماندن در مقرهای فرماندهی به خط مقدم رفتند.



 ـ باید حقوق سنیهای عراق و سوریه را تضمین کرد


تونی بلینکن معاون سابق وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با سی ان ان گفت وقتی پیروزی بر داعش به نتیجه نهایی می رسد که حقوق سنیهای عراق و سوریه به رسمیت شناخته شود. کسانی که این سالیان تحقیر شدند.



 ـ ضرورت محدود کردن رژیم ایران در سوریه


فاکس نیوز می گوید: با شکست داعش و خالی شدن موصل و رقه هدف اصلی ما باید این باشد که این مناطق به دست رژیم ایران یا شبه نظامیان شیعی آن نیفتد.



ـ گسترش و ساخت فرودگاه در مرز سوریه با عراق توسط نیروهای آمریکایی


مطبوعات غربی تصاویری ماهواره ای منتشر کردند که نشان می دهد نیروهای آمریکایی در پادگان نظامی تنف در مرز سوریه با عراق در حال گسترش هستند. این گسترش شامل ساخت باند فرود برای هواپیماهای جنگی و باری است.



ـ بازگشت آوارگان به مناطق جنوب حلب


آوارگان یکی از شهرکهای جنوب حلب در حال بازگشت به منازل خود هستند. آنها که جز با خرابه ها و ویرانیهای ناشی از حملات و بمبارانهای اسد روبرو نمی شوند، چه می گویند؟



ـ تلاش دمیستورا برای فرار از واقعیت مساله سوریه


دور هفتم مذاکرات ژنو بدون نتیجه پایان یافت. استفان دمیستورا فرستاده ویژه دبیرکل ملل متحد به سوریه در کنفرانس مطبوعاتی خود ابراز امیدواری کرد که دور هشتم این مذاکرات بزودی شروع شود. عمر کوش تحلیلگر سیاسی گفت: دمیستورا تلاش کرد از بیان واقعیت فرار کند. بخشهایی از مصاحبه وی با تلویزیون اورینت نیوز را با هم می بینیم.



 ـ رقص نور از پنجره های مشبک «قصر خان شکی»


حالا سری به جمهوری آذربایجان می زنیم برای دیدن یکی از مکانهای تاریخی این کشور.


خبری از گسترش دخالتهای رژیم ایران در سوریه و اختصاص نیرو و تسلیحات بیشتر به این جنگ خانمانسوز علیه مردم سوریه .


اورینت، تلویزیون اپوزیسیون سوریه فاش کرد:‌ رژیم ایران ساخت یک پایگاه ثابت در خاک سوریه را شروع کرده است. در این پایگاه، هواپیماهای جنگی و هزاران تن از شبه نظامیان رژیم ایران مستقر میشوند. منابع آگاه گفتند ، رژیم ایران یک فرودگاه نظامی را در مرکز سوریه از رژیم اسد اجاره کرده است .


 



آخرین رویداد:


امارات متحده عربی:‌ باید مانع حمایت قطر از بنیادگرایان شد


 خبرگزاری رویتر: یک مقام بلند پایه امارات متحده عربی گفت:‌ مانیتور بین المللی قطر ضرورت دارد . انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی گفت ” ضروری است مطمئن شویم قطر کشوری با ۳۰۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی دیگر یک حامی رسمی یا غیر رسمی بنیادگرایان و تروریستها نیست.


 


 

لطفا به اشتراک بگذارید: