This browser does not support the video element.

بررسی همکاریهای رژیم ایران و القاعده در جلسه استماع کنگره آمریکا ۲۰ دقیقه ۲۴ تیرماه ۱۳۹۶

۱ ـ کاخ سفید: گفتگوی دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون در مورد متوقف کردن حمایت رژیم ایران از تروریسم و دخالت آن در منطقه


 ۲ ـ مرکز اطلاعات ملی هوا ـ فضای آمریکا:‌ رژیم ایران دنبال توسعه موشکهای دوربرد است. این فعالیتها تهدیدی برای امنیت آمریکاست


۳ ـ پایان مذاکرات سوریه در ژنو. استفان دمیستورا :‌ در این دور از گفتگوها ” هیچ راهگشایی، هیچ شکست و هیچ ترک مذاکراتی وجود نداشت 


ـ مواضع فرانسه و آمریکا نزدیک می شود


ناظران سیاسی می گویند سفر دونالد ترامپ به پاریس به دعوت امانوئل ماکرون و مواضعی که در کنفرانس مطبوعاتی مشترک اعلام کردند بیانگر نزدیکی بیشتر آمریکا و فرانسه است.



ـ همکاریهای آلمان و فرانسه


فرانسه و آلمان جتهای جنگنده مشترک می سازند. این یک پروژه مهم اروپایی است:‌



ـ حمایت رژیم ایران از تروریسم


جدیدترین موضعگیری جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا علیه رژیم آخوندی و تروریسم آن مورد توجه تلویزیون اسکای نیوز قرار گرفته است.



 ـ نتایج تلاش دیپلوماتیک آمریکا در رابطه با بحران قطر


برخی ناظران می گویند تلاشهای وزیر خارجه آمریکا به خلیج فارس و دیدارهای او برای حل بحران قطر نتایجی را که کشورهای عربی خواستار آن بودند به بار نیاورده است. 



ـ توافقهای اتحادیه اروپا با اوکراین


اوکراین به توافقهای مهمی با اتحادیه اروپا رسیده است. این اتحادیه خواستار اصلاح ساختار سیاسی اوکراین است



 ـ مرگ برنده صلح نوبل در چین


کمیته نروژی نوبل می گوید چین مسئول مرگ لیو شیائوبو ، مدافع حقوق بشر و برنده جایزه نوبل صلح نوبل است. او بعد از یک ماه آزادی از زندان جان باخت:‌



 ـ شکایت فرانسه از شرکت گوگل


فرانسه از شرکت گوگل شکایت کرده است. علت چیست؟ پاسخ را در گزارش کوتاهی می شنویم:‌



 ـ پیش بینی تأثیر تغییرات اقلیمی بر چرخه آبرسانی در اروپا


 اروپا هم مثل دیگر مناطق جهان با مشکلات مربوط به تغییرات آب و هوایی درگیر است. چگونه می توان این مشکلات را بدرستی شناخت و راه حلی برایشان پیدا کرد؟ گروهی از محققان اروپایی و متخصصان هیدرولوژی و علوم خاک در قبرس و در آلمان مشغول انجام آزمایشهایی هستتند تا به درک بهتری از چرخه آب دست بیابند.  



- به شهر نیس فرانسه می رویم یکی از شهرهای قربانی تروریسم.


امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه می گوید خشم مردم به خاطر حمله سال گذشته در شهر نیس را درک می کند.


رئیس جمهوری فرانسه که در سالگرد این حمله سخنرانی می کرد تاکید کرد تمام تسهیلات دولتی برای آسیب دیدگان تروریسم حفظ خواهد شد. در حمله نیس یک فرد مهاجم با کامیون به سوی افرادی که برای تماشای آتش بازی روز ملی فرانسه در این شهر جنوبی فرانسه تجمع کرده بودند، یورش برد. در این حمله ۸۶ تَن کشته و صدها نفر مجروح شدند.



آخرین رویداد :


بررسی همکاریهای رژیم ایران و القاعده در جلسه استماع کنگره آمریکا


در جلسه استماع زیرکمیته امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم مجلس نمایندگان آمریکا کاترین زیمرمن مدیر تحقیق پروژه تهدیدات حیاتی از موسسه امریکن اینترپرایز گفت: نیروهای عملیاتی القاعده که در ایران بودند در سال 2013 شروع به استقرار در سوریه کردند. در میان آنها فرمانده عملیاتی القاعده سیف العدل و معاون رهبری آن ابوخیر المصری قرار داشتند.


 

لطفا به اشتراک بگذارید: