This browser does not support the video element.

گرامیداشت انقلاب کبیر فرانسه – پاریس ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۷

گزارش رژه گرامیداشت انقلاب کبیر فرانسه



14 ژوئیه سالگرد فتح زندان باستیل در 14ام ژوئیه سال 1789 در انقلاب کبیر فرانسه است و سمبل پایان حکومت مطلقة پادشاهی است.


در سالگرد این روز تاریخی که به‌عنوان سرآغاز انقلاب فرانسه از آن یاد می‌شود، رژه نیروهای نظامی فرانسوی در خیابان شانزلیزه پاریس برگزار شد.


14 ژوئیه امسال هم‌چنین با صدمین سالگرد ورود نیروهایی آمریکایی به جنگ جهانی اول در سال 1917 مصادف بود و به همین مناسبت، رئیس‌جمهور فرانسه از رئیس‌جمهور آمریکا دعوت کرد که برای شرکت در این مراسم به پاریس بیاید.


هم‌چنین در شروع رژه و در پیشاپیش صف نیروهای فرانسوی، 145 سرباز آمریکایی رژة نیروهای زمینی را افتتاح کردند.


در رژه 14 ژوئیه در پاریس، در مجموع 62 هواپیما، 29 هلی‌کوپتر، 211 خودرو، 241 اسب و 3765 نفر شرکت داشتند. مسیر رژه در خیابان شانزلیزه، از طاق نصرت شروع شد و تا میدان کنکورد که جایگاه ریاست‌جمهوری در آن قرار داشت، ادامه یافت.


در رژة امسال، یکان‌های نیروهای فرانسوی، اعم از نیروی هوایی، دریایی، زمینی، نیروهای ویژه، نیروهای مکانیزه، زرهی، ژاندارمری و آتش‌نشانی شرکت کردند و مسیر بین طاق نصرت تا میدان کنکورد را طی کردند.


 


در پایان رژة 14 ژوئیه درپاریس امانوئل ماکرون طی سخنرانی کوتاهی، گفت: «انرژی و ارادة ملت فرانسه، تاریخ ما را رقم زد. تاریخ فرانسه روز 14 ژوئیه 1789 شروع نشده است، اما در آن روز، مردم نشان دادند که آرمان‌های مورد نظرشان چیست».


وی افزود: «در جهان... امروز، دموکراسی و آزادی عقیده.... و حق زندگی در امنیت... هیچ‌کدام از اینها خودبخودی (به‌دست نمی‌آید). اینجا در فرانسه و در سراسر جهان، مردان و زنانی هستند که انتخاب کرده‌اند متعهد بشوند و جانشان را به‌خطر بیندازند تا این ارزش‌ها پایدار بماند...».


ماکرون هم‌چنین، گفت: «در این روز جشن ملی، وظیفة ما این است که هرگز قیمتی را که برای کسب حقوقمان پرداختیم و قیمتی که حاضریم برای دفاع از آن بپردازیم فراموش نکنیم...».

لطفا به اشتراک بگذارید: