This browser does not support the video element.

سخنرانی ریتا زوسموت در گردهمایی بزرگ مقاومت



  • ریتا زوسموت – رئیس پیشن مجلس فدرال آلمان:




  • مریم رجوی این روشن بینی را دارد که هر انسانی از حقوق پایه برخوردار است




  • او برای آزادسازی ایران تلاش می‌کند.




 

دوستان عزیز، حضار عزیزی که با تمام توان در اینجا حضور پیدا کرده اید، انسانها میتوانند کوه ها را جابجا کنند و من نیز معتقدم که تغییرات از طریق مردم و با مردم صورت میگیرند. این باور اصلی من هست و مایلم که امروز اینرا با شما باشتراک بگذارم. اگر به چیزی باور دارید، هرگز بر سر آن تسلیم نشوید.
در این دنیایی که آکنده است از تروریسم – ما هیچگاه این میزان جنگ بصورت هم زمان نداشته ایم – و در دنیایی که بزرگترین مهاجرت انبوه و اجباری بوقوع پیوسته است، در چنین شرایطی شاهد این واقعیت هستیم که یک کشور، که خودش در واقع بیشتر نیاز به کمک دارد، کسانی را می پذیرد که در یک وضعیت اضطراری هستند. بله، کسانی هستند که در مواجهه با یک وضعیت اضطراری، سئوال نمیکنند که آیا بنفع هست کاری بکنند یا بنفع نیست بلکه آنها افراد را می پذیرند، و از وضعیت اضطراری می چینند. و من باید به شما بگویم: ما کاملا و از صمیم قلب از آلبانی متشکر هستیم. از اینکه این خلق کوچک (آلبانی) آن کاری را کرد که شایسته رفتار برتر انسانی است و به افراد در اضطرار کمک کرد.
و من میتوانم به شما فقط بگویم: اشرفی های عزیز، ای کسانی که الان مکان اقامت تان را خودتان اشرف نامیده اید. شما پیش از این در لیبرتی بودید – شما در آنجا بیهوده رنج ها را تحمل نکردید و همه کسانی که ما در این فاصله از دست داده ایم، میتوانند شهادت بدهند: ما یک گام به جلو آمده ایم. متشکرم.
و اما نکته دیگری که میخوام بگویم: شما یک رهبر زن دارید: خانم رجوی. و این البته غیر معمول است. او زنی است که موضع میگیرد، کاملا غیرمعمول است، انسانها را تنها به حال خود رها نمیکند، از شرافت انسانی دفاع میکند و رهبری میکند. و او باز هم شما را رهبری خواهد کرد، زیرا این یک اشتباه است اگر بپذیریم که مبارزه برای دمکراسی رهبری نمیخواهد.
بحث مشارکت مردان و زنان است و مریم رجوی این روشن بینی را دارد که هر انسانی از حقوق پایه برخوردار است و این اداراک او از اسلام است. او واقف است که میلیونها نفر از کشور جدا هستند. او در سخنرانی امروز خود آرزو میکند که مسلمانها، مسیحیان و یهودیان در اشکال متفاوت خود با یکدیگر در مسالمت زندگی کنند. او برای آزادسازی ایران تلاش میکند. این هدف را ما باید در هرجا که میتوانیم دنبال کنیم. من میخواهم ساده به شما بگویم: من این زن را تحسین میکنم و به این باور دارم: این خوب است که یک زن مسلمان این شهامت را بخرج میدهد و به دیگران میگوید: ما انسان هستیم. ما از حقوق برابر برخورداریم. ما یک مغز و یک قلب داریم و با اینهاست که ما مبارزه میکنیم. بله با این دو عامل شما هم به مبارزه تان ادامه دهید در دنیایی که مملو از بی عدالتی است. من به تغییر باور دارم همانگونه که در لهستان با جنبش همبستگی بوقوع پیوست، همانگونه که در سایر کشورها رخ داده و باید هم رخ بدهد، در آفریقا هم شاهدش هستیم و من به شما میگویم: ما پیروز خواهیم شد، چنانچه متحد بمانیم و مشترکا برای یک دنیای بهتر مبارزه کنیم. و من این آرزو را برای همه مان دارم.
لطفا به اشتراک بگذارید: