This browser does not support the video element.

رئیس جمهور آمریکا ما علیه تروریسم (تحت نام اسلام) مبارزه می‌کنیم و پیروز خواهیم شد

رئیس‌جمهور آمریکا در سفر خود به لهستان در میدان کراسین سکی ورشو محل یادبودی از قیام پایتخت لهستان علیه نازی‌ها، سخنرانی کرد.


در این سخنرانی، لخ والسا رئیس‌جمهور پیشین لهستان و شهردار رودی جولیانی که ترامپ را در این سفر همراهی می‌کرد،حضور داشتند.



نیویورک‌تایمز دربارة این سخنرانی، گزارش داد: «ترامپ، با قوی‌ترین عباراتی که تاکنون به‌کار برده، از روسیه خواست، «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده» و حمایت از «رژیم‌های متخاصم» از جمله (رژیم) ایران و سوریه را متوقف کند».


رئیس‌جمهور آمریکا هم‌چنین گفت: «ما علیه تروریسم (تحت نام اسلام) مبارزه می‌کنیم و پیروز خواهیم شد. مانمی‌توانیم کسانی را بپذیریم که ارزش‌های ما را رد می‌کنند و از نفرت برای توجیه خشونت علیه بی‌گناهان استفاده می‌کنند».


وی گفت: «ما با یک ایدئولوژی سرکوبگر مواجهیم که می‌خواهد تروریسم و افراط‌گرایی را به سراسر جهان صادر کند. آمریکا و اروپا متحمل حملات متعدد تروریستی شده‌اند. ما این کار‌را متوقف خواهیم کرد».


وی افزود: «حین یک اجلاس تاریخی در عربستان، من رهبران بیش از 50 کشور مسلمان را فراخواندم تا به هم بپیوندند و این خطر ،که همة بشریت را تهدید می‌کند، بیرون برانند. ما باید علیه این دشمنان مشترک، متحد باقی بمانیم. در حالی که ما همیشه از شهروندان جدید که در ارزش‌ها و عشقمان به مردممان شریکند استقبال می‌کنیم، مرزهای ما همیشه بر روی تروریسم و افراط‌گرایی از هر نوع، بسته خواهد بود».



رئیس جمهور آمریکا هم‌چنین در کنفرانس مشترک مطبوعاتی خود با رئیس جمهور لهستان در ورشو، گفت: ما می‌دانیم که (وضعیت) سوریه مستلزم یک راه حل سیاسی است که طرح و برنامة مخرب (رژیم) ایران را به‌پیش نبرد و نگذارد سازمانهای تروریستی بازگردند.


دونالد ترامپ افزود: ما تأکید می کنیم هر کشوری که برای حیات انسانی ارزش قائل است هرگز نمی تواند استفاده از تسلیحات شیمیایی ر ا تحمل کند، ما هم آن‌را تحمل نخواهیم کرد.


رئیس‌جمهور آمریکا بی‌عملی اوباما در قبال خط قرمز استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط رژیم اسد را یک اشتباه بزرگ دانست و گفت که اگر زودتر اقدام شده بود، سوریه به وضعیت امروزی نمی‌رسید.

لطفا به اشتراک بگذارید: