سناتور جوزف لیبرمن:‌ تنها راه تغییر در ایران،‌ تغییر رژیم است

سناتور جوزف لیبرمن:‌ تنها راه تغییر در ایران،‌ تغییر رژیم است


 

سناتور جوزف لیبرمن که در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس شرکت کرده بود طی مصاحبه یی با یورو ریپورتر تصریح کرد تنها راه تغییر در ایران تغییر رژیم است. 


یورو ریپورتر : سناتور جوزف لیبرمن امروز شما این این گردهمایی بودیدکه درمورد ایران صحبت کنید، از نقطه نظر آمریکا وقتی به موضوع نگاه می کنید اوضاع چگونه است، آیا رژیم ایران به مانند گذشته تهدید تلقی می شود؟


سناتور جوزف لیبرمن : بله، فکر می کنم رژیم ایران بزرگترین تهدید امنیت آمریکا و امنیت خاورمیانه و امنیت جهانی است.


یک رژیم افراطی است، بیش از هر رژیم دیگری از تروریسم حمایت می کند،حقوق بشر شهروندان خود را سرکوب می کند، تلاش می کند 


به سراسر خاورمیانه سلطه پیدا کند، موشک های بالستیک بین قاره ای می سازد، چرا این کار را می کند!!، برای آنکه سلاح اتمی روی آن 


قراردهد و باقی جهان از جمله آمریکا را تهدید کند. این به ما می گوید که توافق اتمی با رژیم ایران خواه شما از آن حمایت کرده باشید یاخیر که من حمایت نکردم، نه تنها رفتار این رژیم را تغییر نداده، بلکه حتی رفتار بد آن را ذره ای تغییر نداده است.


یورو ریپورتر : شما به توافق اتمی اشاره کردید،شما از آن حمایت نکردید، ولی انتظارتان از دولت آمریکا و رئیس جمهور دونالد ترامپ و وزیر خارجه رکس تیلرسون چیست؟ 


جوزف لیبرمن : بررسی عمده ای بر روی سیاست ایران در درون دولت درحال حاضر در جریان است ولی آنچه من بدان امیدوارم این است که آنها بشکلی تهاجمی توافق اتمی را مانیتور کنند، رژیم ایران را بخاطر هر نقضی که انجام دهد افشاو تحریم کنند و صراحتاً باید گفت اگر نقض آن به اندازه کافی بد باشد از توافق اتمی بیرون بکشند. 


ثانیاً فعالانه تحریم هایی را که هنوز علیه رژیم ایران قانونیست را اعمال کنند خواه دررابطه با حمایت از تروریسم باشد خواه در رابطه با نقض حقوق بشر باشد.


ثالثاً همان کاری را که آمریکا درخلال جنگ سرد انجام داد را انجام دهد و شروع به حمایت از اپوزیسیون دموکراتیک ایران نماید، برای مثال درلهستان شما از ( جنبش) همبستگیلخ والنسا سالیان قبل از این که کمونیسم را سرنگون کنند و به پیروزی برسد، حمایت کردید ما باید همین کار را دررابطه با ایران انجام دهیم. 


یورو ریپورتر : آیا شما درمورد تغییر رژیم صحبت می کنید؟ 


سناتور جوزف لیبرمن : وقتی شما به رفتار رژیم ایران نگاه می کنید، هیچ چیزی در رفتار تجاوزکارانه، خشونت آمیز و مستبدانه و افراطی رژیم ایران تغییر نکرده است. این حقیقت است هرکاری که ما کردیم آنرا تغییر نداده است و باید بگوییم تنها راه تغییر ایران، تغییر رژیم آن است


.


 
لطفا به اشتراک بگذارید: