بحران آب در ۶کلانشهر و ۲۸۹شهر ایران



  • صدها شهر ایران با بحران بی آبی روبرو هستند




  • در حال حاضر ۶کلانشهر اصفهان، بوشهر، بندر عباس، شیراز، کرمان، مشهد به همراه ۲۸۹ شهر کشور در معرض


    تنش آبی قرار دارند




معاون وزیر نیروی کابینه آخوند روحانی اعتراف کرد: در حال حاضر صدها شهر ایران با بحران بی آبی روبرو هستند
خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس روز دوشنبه۵تیر۹۶ نوشت:‌رحیم میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب
گفت: در حال حاضر ۶کلانشهر اصفهان، بوشهر، بندر عباس، شیراز، کرمان، مشهد به همراه ۲۸۹ شهر کشور در معرض
تنش آبی قرار دارند به این معنی که منابع آب موجود و مصرف آنها در حالت سربه سر قرار دارد. وی تقصیر را به گردن مردم
انداخت و گفت: در بسیاری از شهرها ممکن است به دلیل مصرف بیش از حد با افت فشار آب روبرو شویم

یکی از دردناکترین ثمرات حاکمیت چپاول و غارت ولایت‌فقیه در میهن اشغال شده تخریب و انهدام محیط‌زیست ایران می‌باشد چرا که هستی و حیات کنونی و آینده کشور را در معرض نابودی قرار داده است.

ابعاد سیاستهای ضدملی و وطن‌فروشانه باندهای غارتگر مافیای آب آخوندی که عموماً وابسته به سپاه ضد‌مردمی پاسداران می‌باشند تا آنجا گسترش یافته است که علاوه بر نابودی بخش مهمی از میراث طبیعی، چند میلیون ساله سرزمینمان، رسانه‌های خود رژیم، زنگ خطر حذف نگین آذربایجان یا دریاچه ارومیه از نقشه ایران را بصدا در آورده‌اند.
این در حالی است که دریاچه ارومیه به‌عنوان بزرگ‌ترین تالاب دائمی با دارا بودن ۱۰۲۲جزیره بزرگ و کوچک در استان، قابلیت‌های زیادی را در دل خود جای‌داده بود و به‌عنوان یکی از تالابهای بین‌المللی جهان و یکی از نادرترین ذخیره گاههای بیوسفری ۵۹گانه جهان در سال ۱۳۵۴در یونسکو ثبت شده بود.
هم‌چنانکه این دریاچه به‌عنوان بزرگترین پهنه آبی فلات ایران در تلطیف آب و هوا، تأمین رطوبت لازم برای رشد و نمو گیاهان و تعادل آبهای زیر زمینی در این منطقه از میهن اسیر نقش حیاتی به عهده داشت و با ویژگی‌های خاص خود بعد از دریاچه شور بحر المیت به‌عنوان دومین دریاچه شور و بزرگ در جهان به‌شمار می‌رفت.
اما در پرتو سیاستهای به‌غایت ضدملی و غارتگرانه آخوندها هم‌اکنون بیش از ۹۶ درصد این دریاچه خشک و متأسفانه جز کویری از نمک چیزی از آن باقی نمانده است و به یک خطر بالقوه زیست محیطی برای مردم و کشاورزی این منطقه و ورای آن تبدیل شده است.

درک و استنباط از این جنایت تاریخی رژیم زمانی بهتر میسر می‌شود که بدانیم رسانه‌های رژیم در توصیف مختصات کنونی این دریاچه این چنین اعتراف می‌کنند: «دریاچه ارومیه به مصیبتی برای مردم تبدیل شده زیرا خشکی دریاچه به مرحله خطرناک نزدیک شده است، به نوعی که بخش قابل توجهی از دریاچه خشک شده و برداشت نمک و رفت و آمد کمپرسی‌ها زمینه‌ساز بروز گرد و غبار نمکی شده است».
لطفا به اشتراک بگذارید: