اتو وارمبیر گروگان آمریکایی ۶روزپس از آزادی از کره شمالی درگذشت

اتو وارمبیر تنها 6روز پس از بازگشت از کره شمالی درگذشت. دونالد ترامپ می‌گوید این نشانه بی‌رحمی و شقاوت کره شمالی است:
اتو وارمبیردانشجوی ۲۲ساله آمریکایی که پس از یک سال و نیم زندان در کره شمالی ۶روز پیش به کشورش بازگشته بود، درگذشت.

رژیم کره شمالی اعلام کرده بود وی به‌دلیل تلاش برای دزدیدن تابلوی تبلیغاتی یک هتل در کره شمالی به ۱۵سال زندان با اعمال شاقه محکوم شده بود. گفته می‌شود پدر و مادر وی، تنها دو روز پیش از آزادی مطلع شدند که پسرشان در کما است. دولت کره شمالی در زمان کوتاهی پس از محاکمه اعلام کرده بود که اتو وارمبیر به کما رفته است. پس از آن هیچ اطلاعاتی از سرنوشت او منتشر نشد تا این‌که در نهایت روز سه‌شنبه ۱۳ژوئن در حالی که بی‌هوش بود به آمریکا بازگردانده شد.

دکتر دانیل کانتر، مسئول تیم اعصاب دانشگاه سینسیناتی ایالت اوهایو که مداوای او را در آمریکا برعهده داشت، می‌گوید: «ما هیچ اطلاعات دقیق و تأیید شده‌ای درباره علت کما یا میزان آسیب عصبی او نداریم. به‌طور معمول این نوع آسیب مغزی، به‌عنوان نتیجه یک ایست قلبی شناخته می‌شود. در چنین وضعیتی خون برای مدتی به اندازه کافی به سمت مغز جریان نخواهد داشت و به این ترتیب مرگ بافت مغزی ایجاد می‌شود.».

پزشکان بیمارستان سینسیناتی، محل بستری شدن این دانشجو توضیحات مقامهای کره شمالی را رد کردند و گفتند او به بیماری بوتولیسم مبتلا نبوده است. این بیماری، فلجِ حاصل از ورود سم به بدن از راههای مختلف از جمله استفاده از مواد غذایی فاسد است.

محاکمه اتو وارمبیر در کره شمالی در مارس ۲۰۱۶میلادی انجام شد. او پیش از محاکمه در ماه فوریه مقابل رسانه‌های کره‌ای اعلام کرده بود مرتکب جرمی سنگین شده و با طرح قبلی دست به ارتکاب این جرم زده است. همگان گفتند که اعترافات با زور گرفته شده بود.
لطفا به اشتراک بگذارید: