یک کارشناس رژیم : روحانی با مرگ برجام چه خواهد کرد؟

رضا سراج که خبرگزاری سپاه پاسداران از وی به‌عنوان کارشناس نام می‌برد گفت:‌ «با تصویب تحریم‌های جامع موسوم به ۷۲۲.S علیه ایران در مجلس سنا که به تأیید مجلس نمایندگان و امضاء ترامپ نیز خواهد رسید؛ عملاً روح و جسم برجام نقض شد».

وی روز جمعه ۲۶خرداد افزود:‌ «بر خلاف آن که گفته می‌شد تحریم‌های تسلیحاتی و موشکی در بازه ۵و ۸ساله خاتمه می‌یابد؛ مغایر با بندهای ۳و ۵پیوست دوم قطعنامه مذکور عمل شد و در تحریم‌های جامع و جدید آمریکا، تحریم‌های موشکی و تسلیحاتی دائمی می‌گردد. این تحریم‌ها عملاً قطعنامه ۲۲۳۱ را به کاغذ‌پاره‌ای، فاقد ضمانت تبدیل می‌کند. از سوی دیگر، به‌رغم تعهد آمریکا مبنی بر بازگشت‌ناپذیر بودن تحریم‌های معلق شده در برجام، مجدداً همه آنها بازگردانده می‌شود. بدین ترتیب بندهای ۲۶و ۲۹برجام نیز نقض می‌گردد. در تحریم‌های موسوم به ۷۲۲.S زیرساخت اعمال تحریم‌های جدید به بهانه حقوق‌بشر مهیا و عملیاتی می‌شود که این موضوع هم نقض روح و جسم برجام است».

این کارشناس رژیم افزود: روحانی با مرگ برجام چه خواهد کرد؟
۱) روحانی مرگ برجام را می‌پذیرد و به سهل اندیشی، اشتباه محاسباتی و شکست ایده مرکزی دولت خود اعتراف می‌کند.
۲) روحانی با عمل به مکانیزم ماله‌کشی اجازه می‌دهد تا آمریکایی‌ها برجام را با دلخواه خود اجرا کنند.
۳) روحانی با اروپایی‌ها، حیات مصنوعی برجام را در وضعیت کما حفظ کرده و افکار عمومی را تخدیر می‌کند.
۴) روحانی با مقصر تراشی برای هزینه‌های شکست خود، وارد چالش دوگانگی با حاکمیت و زمینه‌سازی برای برجام‌های ۴، ۳، ۲می‌گردد. در کوتاه مدت عمل به سناریوهای ۲و ۳متصور می‌باشد؛ اما در میان مدت باید سناریوی چهارم را به انتظار نشست.
لطفا به اشتراک بگذارید: