نگاهی به مهمترین تحولات درگفتگوی سیاسی هفته سرخط

سرخط موضوعات امروز



1- نگاهی به مهم ترین تحولات درگفتگوی سیاسی هفته سرخط


2- فروش نوزاد فاجعه ای دیگر درسیاهه فجایع امروزجامعه ایران . مقصر کیست ؟ گزارش ازتجارت هولناک فروش نوزادان توسط والدین برای هزینه های زندگی


خبرهای سر خط امروز:




  1. تاکسی‌داران پارس‌آباد در اعتراض به نرخ پایین کرایه‌ها و درآمد پایین خود مقابل فرمانداری پارس‌آباد تجمع کردند و خواهان افزایش نرخ کرایه‌های مسیرهای درون شهری شدند

  2. ۴ ماه حقوق کارگران شهرداری را بدهید! کارگران فضای سبز شهرداری جهرم بدلیل دریافت نکردن چهار ماه حقوقشان، دست از کار کشیده و در جلو شهرداری جهرم تجمع اعتراضی برگزارکردند.

  3. ۳۴۰هزارتومان پول برای خوابگاه و غذای بی کیفیت! دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یاسوج ، در اعتراض به وضعیت نامناسب غذای دانشگاه، اعتصاب کردند.

  4. پولهایمان را بدهید! غارت شدگان مؤسسه حکومتی ثامن ابهر

  5. مسجد اهل سنت یافت آباد را پلمپ کردند!

  6. آخرین خبر! امام جمعه غارتگر نخواستیم!

  7. کارگران کارخانه المهدی بندرعباس که خواهان پرداخت حقوقهای عقب افتاده خود هستند،


فروش نوزاد پدیده‌ای تکاندهنده!

شاید قابل باور نباشد اما واقعی است، نوزادان معصوم و بی‌گناه فروخته می‌شوند و به سرنوشتی نامعلوم و شوم قدم می‌گذارند، یک لحظه می‌شود تصور کرد که یک فرد از فقر و نداری به کجا باید رسیده باشد که فرزند تازه به دنیا آمدة خودش را بفروشد.


آگهی کلیه فروشی، قرنیه فروشی، فروش مغز استخوان و حالا فروش کودک و نوزاد، پدیده‌ای که قلب انسان را بدرد می‌آورد، محصول حکومت ولایت فقیه که مدعی است حکومت مستضعفان است، اما بعد از چند دهه حاصل آن پدیده‌هایی است که ننگی بر پیشانی سیاه این حکومت است.


اما برخورد رژیم با این معضل هم مانند بقیه مشکلات اجتماعی است که خود مردم را مقصر می‌داند و از همین مشکل برای سرکوب هم استفاده می‌کند. بعبارت دیگر رژیم به نوعی قربانیان این معضلات اجتماعی را مقصر میداند و اینکه هرکسی خودش در زندگیش نقش مهم واصلی را دارد.


واقعیت این است که این دقیقاً سفسطه و دجالگری رژیم آخوندی است که همواره قربانی را مقصر جلوه می‌دهد که البته این ترفند کثیف تنها مختص این پدیده اجتماعی نیست بلکه در مورد هر پدیده دیگری نیز این تنظیم را می‌کند.‌ اما در عالم مثال وقتی کسی بیمار می‌شود، تلاش می‌کنند جان بیمار را نجات دهند و نه این‌که بیمار را سرزنش کنند که چرا بیمار شدی، به همین قیاس پدیده های اجتماعی هم همین طورند. بارها فیلمهای مستندی از کارتن خوابها پخش شده از جمله توسط شبکه های خود رژیم که خیلی از آنها تحصیل کرده بودند، دکتر، نویسنده ، هنرپیشه ، فیزیکدان ، خلبان و... . یعنی اینها کسانی بودند که زندگی درست و حسابی داشتند اما به دلیل شرایط اقتصادی جامعه و غارت وچپاول نهادینه وسیستماتیک حکومتی زندگی خود را از دست دادند. فاطمه دانشور که باصطلاح می‌خواهد از حقوق این آسیب دیدگان دفاع کند، اعتراف کرد که به دلیل بالا رفتن یک شبه نرخ ارز و تورمی که ایجاد شد بسیاری از خانواده هایی که خانة بالای سرشان بود، کارتن خواب شدند چون سرمایه آنها یک شبه نصف شد و دیگر توان اجاره کردن خانه را از دست دادند یعنی رژیم با سیاستهای غلطش زندگی مردم را به نابودی کشانده است، در نتیجه این پدیده ها که فی الواقع تکان دهنده است محصول آن است، بگذریم که اختلاسهای میلیاردی در این کشور یک امر معمول شده است، دهها میلیارد دلار صرف جنگ افروزی در منطقه میشود وعملاً این مردم ایران هستند که قیمت این سیاستهای ویرانگر را میدهند.


البته رژیم مدعی است که این معضلات اجتماعی در هرکشوری هم ممکن است باشد.


آری این یک واقعیت است که معضلات اجتماعی در کشورهای دیگر هم وجود دارند و طبعاً آن هم نتیجة سیاستهای غلط دولتهای آن کشورهاست، اما این مقایسه یک مقایسه شیادانه و ابلهانه است، مثل این است که بگوییم چون در فلان کشور طاعون هست پس در کشور ما هم اگر طاعون بیاید اشکالی ندارد. ضمن اینکه حرف اصلی این است که این میزان از معضلات اجتماعی در هیچ جای دنیا سابقه ندارد ، نه در کمیت و نه در کیفیت. در کجای جهان، در انظار عمومی، به دیوار برای فروش قرنیه چشم، کلیه،‌ مغز استخوان، نوزاد اطلاعیه می چسبانند.. این فقط محصول حکومت آخوندی است که این پدیده‌های شوم در آن در این ابعاد گسترش پیدا کرده است. مثلا در موردکودکان کار و نوزادانی که به فروش می‌رسند یک مشکل نداشتن شناسنامه است، که از همه امکانات اجتماعی محروم شده‌اند، سؤال اینجاست که در دنیای امروزی تشخیص پدر و مادر یک فرد مگر چقدر کار دارد، اما رژیم چرا این کار را نمی کند چون خودش عامل همه این بدبختی هاست.


در حالیکه از طرفی فقر بیداد می‌کند، از طرف دیگر آقازاده ها با ماشینهای میلیاردی، بستنی 400 هزار تومانی، در این کشور میچرند؟ حقوقهای نجومی و اختلاسهای میلیاردی غوغا میکند. بنابراین این میزان دزدی و غارتگری این حجم از معضلات اجتماعی را به دنبال دارد.


روشن است که برای از بین بردن هر پدیده ای باید ریشه‌ی آن را سوزاند، رژیم آخوندی به عنوان عامل اصلی این بدبختی‌ها باید از بین برود، چون تا این رژیم سرپاست، هر روز اوضاع بدتر خواهد شد، زیرا که عامل فقر و بیکاری و گورخوابی و کارتن خوابی و اعتیاد و تمام این معضلات اجتماعی همین رژیم است. این لکه سیاه و این تومور بدخیم و مولد ویروس و میکروب باید نابود شود تا بتوان در سایه یک حکومت مردمی و مردم سالار معضلات اجتماعی راحل کرد.


.
لطفا به اشتراک بگذارید: