پیام اتئلاف قاطع و یکپارچه منطقه ای برای خامنه ای چیست ؟

به سرخط خوش امدید



1-پیام اتئلاف قاطع و یکپارچه منطقه ای برای خامنه ای چیست ؟ بررسی تحولات و صف بندیهای جدید منطقه ای و مواضع هراس آلود خامنه ای درگفتگوی سیاسی سرخط


2-گزارش علمی سرخط ازفناوری پیشرفته لباسهای هوشمند


3-سوریه ،رسیدگی به رزمندگان معلول توسط شوراهای محلی


گفتگوی سیاسی با اسحاق علینژاد


ترس رژیم از وضعیت منطقه و بین المللی


....خامنه‌ای روز 6خرداد جاری  گفت:‌ :‌بعضی‌ها دغدغه‌ این را دارند که یک حکومت و یک دولت باید ارتباطات جهانی داشته باشد؛ بنده هم کاملاً معتقدم و تأیید میکنم

بیژن نامدارزنگنه وزیر نفت رژیم هم درحاشیه نشست اوپک در وین به خبرنگاران گفت:‌ ایران برای همکاری با شرکتهای بزرگ نفتی آمریکایی هیچ محدودیتی ندارد.


 آیا رژیم ایران بعد از نمایش انتخابات در فکر تجدید رابطه با جامعه جهانی و به ویژه آمریکاست؟ آیا می خواهد سیاست تعدیل و تعامل را دنبال کند؟ بخصوص که روحانی دراین نمایش پیروزشده است.


سؤال اول از مهمان برنامه سرخط آقای اسحاق علینژاد: معنی این موضعگیریها چیست ؟


اسحاق علینژاد: معنی آن ضعف است. ترس است. التماس است. نگاه کنید. از روز 30 اردیبهشت رئیس جمهور آمریکا یک سفر 9 روزه به منطقه خاورمیانه واروپا داشت. جا بجا علیه رژیم موضعگیریهای تندی کرد. حداقل7 سخنرانی و موضعگیری در ریاض، بیت المقدس، تل آیویو، بیت لحم، بروکسل و ایتالیا داشت. همه جا رژیم را به تروریسم و شرارت متهم کرد. از نقش بی ثبات کننده رژیم گفت. از شبه نظامیها و دخالتهای رژیم درسوریه و عراق و یمن. گفت تامین مالی تروریسم میکنید.از نقض حقوق بشر در ایران گفت و این که مردم ایران بزرگترین قربانی این رژیم هستند. وزیر خارجه اش رکس تیلرسون هم چندین موضعگیری و بیانیه و کنفرانس خبری علیه رژیم و تروریسم آن داشت.


خامنه ای در این مدت 4 بار سخنرانی و موضعگیری و پیام داشت. پاسخ خامنه ای به سخنان رئیس جمهور آمریکا چه بود. سکوت و خفقان. لام تا کام نگفته است. عربده نکشید. تهدید نکرده است. خوب این ضعف است. طرف مقابل چپ و راست، واژه تروریسم و شرارت نثارت می کند و شما سرتان را زیر میاندازید و سکوت می کنید. این که ذلت است. خفت و خواری است.


البته این سکوت و خفقان خامنه ای مربوط به همین 10روز نیست. از موقعی که اوباما رفته است. خامنه ای از تغییر سیاست بین المللی به شدت ترسیده است. دست از پا خطا نکرده است.


می دانید در همین دوره هم سه دور تحریم خزانه داری آمریکا بوده است. طرحهای مختلف هم در کنگره آمریکا بوده است اما سر آن هم یک کلمه نگفته است. اگر خاطرتان باشد اگر یک حرکتی در دوره اوباما می شد، شروع می کرد به جاروجنجال و عربده کشی که در مقابل بدعهدی آمریکا فلان می کنیم و بهمان می کنیم. نمی شود به آمریکا اعتماد کرد و.. . الان حتی همین کلمه بدعهدی را هم نمی گوید.


چرا ؟... یعنی خامنه ای از سر نیاز و بدبختی زهر را خورده و اتمی را موقت واگذار کرده است. از ترس این که فاتحه رژیم خوانده نشود. کما اینکه ترامپ گفت اگر ادامه می دادیم تا شش ماه این رژیم ساقط شده بود.


سوال :خوب. شاید این تحریمها تأثیر چندانی ندارد که خامنه ای در مورد آن حرفی نمی زند؟‌ خب تحریم چند ده شرکت چه تأثیر جدی دارد؟


اسحاق علینژاد: درست است که تحریمهای جدید تاکنون 40 الی 50 شرکت بیشتر نمی شود و از نظر کمی شاید خیلی وزین به نظر نیاید. اما از چند جنبه بسیار مهم است.:


اول‌:‌ از دایره موشکی فراتر رفته است و به حیطه هایی نظیر حقوق بشر کشیده شده است. مانند تحریم سازمان زندانها و تحریم سهراب سلیمانی برادر پاسدار قاسم سلیمانی . حقوق بشر شیشه عمر رژیم ولایت فقیه است.


دوم:‌ این بار به طور مشخص سپاه پاسداران را هدف قرارداده است و شرکت های تابعه و وابسته به آن که البته زمینه ساز نامگذاری کامل سپاه هست. که البته دیرکرد دارند....


سوم:‌ چرخهای کنگره آمریکا حول تحریمهای غیرهسته یی فعال به راه افتاده است. باتوجه به این که مانع و سد اوباما را هم ندارد چشم انداز ماده شدن و تصویب آن جدی است . بخصوص که از اجماع و حمایت دو حزبی هم برخوردار است. مثل طرح تحریم جدید کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که با 18رأی مثبت از 21رأی تصویب شد. این طرح علاوه بر موشکی و تروریسم و حقوق بشر به طور مشخص سپاه پاسداران را هدف قرار می دهد....


چهارم: همین تحریمها پیام سیاسی و روانی مهمی می دهد که هرگونه معامله و مراوده غربیها با رژیم ایران را با ریسک بالا روبرو می کند. هر سرمایه گزاری را مجددا به فکر وا می دارد که آیا معامله با این رژیم با مجازات و تحریم آمریکا روبرو نمی شود؟........


 
لطفا به اشتراک بگذارید: