اعتراضات فراگیردر سرتاسر میهن علیه چپاول نهادهای مالی حکومتی



  1.  گفتگو با خانم شهرزادعلوی در مورد کم و کیف اعتراضات انجام شده درهفته گذشته




  2. بازماندگان معدن یورت در زیر آوار فراموشی. گزارشی از آخرین وضعیت بازماندگان فاجعه معدن زمستان یورت




  3. گزارشی ازنقش برجسته زنان در صحنه های نبرد در سوریه




 فریادهایی که دراین سالها همواره درهمه جای ایران شنیده میشود و این بار بعداز نمایش انتخابات رژیم بسیار رساتر و خشمگینانه تر بگوش میرسد فریاد اعتراضهای مردم، مردمی که سرمایه وهست و نیستشان توسط کارگزاران حکومتی در موسسات رنگارنگ مالی به یغما رفته است وحالا به خیابان آمده اند و حق خودرا میخواهند:


خواسته های این مردم چیست که بخاطر آن باید باتوم و چماق بخورند و با ماشین آبپاش به سراغشان بروند. آیا چیزی غیرازحق وحقوق خودشان را می‌خواهند؟


واین درحالیست که درایام انتخابات رژیم، کاندیداهای هردو باند درنقش دایه مهربانتر از مادر برای مردم فقیر و کم درآمد اشک تمساح بسیار ریختند. یکی مدعی شد که برای احقاق حقوق ۹۶ درصدیهای محروم به میدان آمده و یک جلاد قاتل هم اسم خود را سید محرومان !!!! گذاشت و مدعی زعامت و حق خواهی فقرا شد و دیگری روحانی.


آخوند بی عمامه حسام الدین آشنا هم، که بعد ازاعلام نتایج انتخابات گفت: «انتخابات تمام شد امروز همه سرکار خودمیروند»


او این یکی را راست گفت. همه سر کار خود برمیگردند. قالیباف دوباره سراغ املاک نجومی و تیول شهرداری تهران و رئیسی دوباره به ولایت خراسان و تولیت امپراتوری مالی آستان قدس و روحانی هم بعدازصد بار بوسیدن دستهای رهبر فرهیخته برای اندک ناپرهیزیهایش دردوران انتخابات دوباره به کاسبی خودش دردولت برگشته و مردم میمانند و خیابانها و اعتراض و وعده های نسیه کارگزاران رژیم.


گفتگو با خانم شهرزاد علوی


اولین سوال این که ، در هفته گذشته شاهد چه اعتراضاتی بودیم؟


....خانم شهرزاد علوی : اصلی ترین اعتراض هفته گذشته اعتراض مالباختگان موسسه غارتگر کاسپین متعلق به سپاه سرکوبگر آخوندی درسراسر کشور بود که هنوز هم ادامه دارد .


این اعتراضات که از اول خرداد دوباره آغاز شده ابعاد گسترده‌تری به خود گرفته و به تهران و بسیاری از شهرها از جمله مشهد، اهواز، آبادان، خرمشهر، بوشهر، زاهدان، رفسنجان، شوش، امیدیه، الیگودرز، اردبیل، ازنا، الشتر، رشت، گرگان، بابل، ساری، آمل، همدان، دورود، نهاوند، بروجرد، خرم‌آباد، مینودشت، کرمانشاه، سوسنگرد، مهران، دهلران، یاسوج، محلات، ایلام، دلفان، رامهرمز و کوهدشت گسترش یافته است.


معترضان که تمامی دار و ندار و حاصل سالها تلاششان توسط این مؤسسه مالی حکومتی غارت شده خواستار بازگرداندن سپرده‌های خود هستند.
در تهران هم در روز ۸خرداد (۲۹مه) هزاران غارت شده در مقابل بانک مرکزی تظاهرات کردند و با مأموران سرکوبگر که قصد پراکنده ساختن آنها را داشتند، درگیر شدند. مردم خشمگین شیشه‌های در شمالی بانک را شکستند و خیابان میرداماد را بسته و شعار می‌دادند: «عزا عزاست امروز روز عزاست امروز- سپرده ما مردم روی هواست امروز»، «دولت بی‌کفایت خجالت خجالت»، «مرگ بر سیف [رئیس بانک مرکزی] »، «کاسپین دزدی کرده، بانک مرکزی حمایت کرده». زنان حضور چشمگیری در این تظاهرات داشتند.


در روز 7 خرداد مردم غارت شده در بسیاری از شهرهای خوزستان مانند اهواز، شوش، شوشتر، امیدیه، و ایذه و همچنین در شهرهای خرم آباد، اراک، بوشهر، دلفان تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواهان پس گرفتن سپرده‌های خود شدند. در اهواز معترضان جاده اهواز به شوش را بستند. در خرم‌آباد خیابانهای علوی و انقلاب و چهار راه بانک را بستند و ساختمان استانداری را محاصره کردند. آنها که قصد ورود به استانداری را داشتند مورد حمله نیروی ضدشورش قرار گرفتند و سپس با شعار «مرگ بر استاندار» به سمت چهار راه بانک راهپیمایی کردند. جمعی از غارت شدگان شیشه‌های شعبه تعاونی آرمان را شکستند. تجمعهای اعتراضی در بروجرد، الیگودرز، درود، الشتر، نورآباد، ازنا و... هم‌چنان ادامه یافت.


در روز 6 خرداد در بابل مردم خشمگین شعار می‌دادند: «مدیر بی‌کفایت، استعفا استعفا، مفسد اقتصادی مجوز را تو دادی»، «این لانه فساده - سیف مجوز داده» - «مرگ بر کاسپین»


دراین تظاهرات مردم شعار میدادند «یا حجت بن الحسن ریشه ظلم را بکن. این بانک مرکزیه یا مرکز دزدیه»، درگرگان هم اعتراضات مردمی برعلیه یکی دیگر از موسسات غارتگر حکومتی به نام موسسه آرمان بود.


مردم گرگان شعار میدادند «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم»


مردم و جوانان نورآباد با آتش زدن لاستیک و ایجاد مانع در برابر این موسسه غارتگر اقدام به تصرف شعبه این موسسه درکیو Q(خرم آباد )ومحبوس کردن رئیس این ارگان چپاولگر کردند


گزارشی هم داشتیم از اعتراض مردم شوش علیه این موسسه غارتگر که معترضان جاده شوش – اهواز رابسته بودند .


دراندیمشک هموطنانمان که سرمایه شان توسط موسسه توسعه غارت شده بود اقدام به تجمع اعتراضی کردند و با نیروی انتظامی که قصد پراکنده کردن آنها را داشتند درگیر شدند و شیشه های موسسه مزبور را شکستند.


نیروهای سرکوبگر برای پراکنده کردن جمعیت معترض اقدام به شلیک هوایی و پرتاب گاز اشک‌آور کردند. فضای شهرهم ملتهب گزارش شده است..


در روز چهارشنبه ۳ خرداد 96، اعتراضات گسترده مردم در مقابل مؤسسه مالی توسعه در دلفان داشتیم که درادامه اعتراض روزهای قبلیشان بود، در این تجمع جمعیت معترض اقدام به آتش زدن لاستیک کرده و نیروهای سرکوبگر هم وارد صحنه شدند.


البته اعتراضات همچنان ادامه دارد و مردم مصمم هستند که حقشان را پس بگیرند. درهمین رابطه روز ۱۰ خرداد حدود ۲۰۰ نفر از سپرده گذاران موسسه مالی اعتباری کاسپین در مقابل مجلس ارتجاع یک تجمع اعتراضی برگزارکردند و بر علیه رئیس بانک مرکزی رژیم شعار دادند.


ازسایرشهرها هم خبرداشتیم که در روزهای گذشته تجمعات اعتراضی درمقابل شعبه این موسسات غارتگر ادامه داشته است ..... ادامه مصاحبه


لطفا به اشتراک بگذارید: