تجمع اعتراضی مربیان حق التدریسی و رانندگان تاکسی در مقابل مجلس ارتجاع

تجمع اعتراضی مربیان حق التدریسی


ـ بیش از ۴هزار مربی حق‌التدریسی نسبت به وضعیت استخدام غیر رسمی خود معترض هستند


ـ حقوق مربیان حق التدریسی فقط ۳۰۰هزار تومان است و از بیمه و امنیت شغلی برخودار نیستند


مربیان حق التدریسی سازمان فنی و حرفه‌یی و رانندگان تاکسی در تهران صبح امروز سه شنبه ۹خرداد در مقابل مجلس ارتجاع تجمع اعتراضی برگزار کردند.


مربیان تجمع کننده اکنون بیش از ۵سال است که نسبت به وضعیت شغلی خود اعتراض می‌کنند و خواستاراستخدام دائمی هستند. بنا به منابع حکومتی بیش از ۴هزار و ۱۰۰مربی مراکز فنی و حرفه یی که بسیاری از آنها بیش از ۱۰سال سابقه کار دارند هنوز از وضعیت استخدام رسمی برخوردار نبوده و حق التدریسی هستند. در سال ۹۱ مجلس ارتجاع با گذراندن مصوبه یی تلاش کرد اعتراضات این مربیان را با وعده پوشالی استخدام خاموش کند اما این مصوبه بعد از ۵سال هنوز اجرا نشده است. در نامهٔ سرگشاده‌یی که از مربیان در فضای مجازی منتشر شد آنها تأکید کرده‌اند حقوقشان ۳۰۰هزار تومان در ماه است. آنها تحت پوشش هیچگونه بیمه‌یی نیستند و با کار به‌عنوان مربی حق التدریسی از هیجگونه امنیت شغلی برخودار نیستند. در سال ۹۲ سازمان آموزش فنی و حرفه یی گزارش داد ۷۴درصد مربیان این سازمان حق التدریسی هستند و در استخدام رسمی نیستند. سازمان آموزش فنی و حرفه یی از ارگانهای وابسته به وزارت کار و امور اجتماعی رژیم است. معضل مربیان حق التدریسی سازمان فنی و حرفه‌یی بر معضل بزرگ معلمان حق‌التدریسی وزارت آموزش و پرورش کشور افزوده شده است. این قشر زحتمکش و محروم بارها تجمعات سراسری در دهها شهر کشور داشتند و فریاد خودشان را به گوش مردم ایران و جهان رساندند.


رانندگان تاکسی نیز در تجمع اعتراضی امروز در مقابل مجلس ارتجاع خواستار اصلاح قانون مربوط به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران شدند. رژیم آخوندی از فعالیت خودروهای ساخت داخل در فرودگاه موسوم به «امام» جلوگیری می کند و این مسئله مشکلات بسیاری را برای رانندگان ایجاد کرده است .

لطفا به اشتراک بگذارید: